Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2020-09-12, 17:59
  #109
Medlem
Kanske har med biologi att göra.. För många tjejer/kvinnor på samma ställe samtidigt blir krig.

Jag red själv när jag va yngre. Tjejerna som hade egen häst va de som va bitchiga och

tävlingsinriktade, även deras föräldrar. De va hemska minns jag nu!
Citera
2020-10-02, 14:56
  #110
Medlem
Fast det finns generellt två typer av hästtjejer har jag insett. Den ena typen som är osäkra, gapiga, oftast tävlingsinriktade och använder hästen mer som statussymbol eller för eget nöje tills de tröttnar.
Sedan de lite mer mjuka, kanske lite nördigare och flummigare som ägnar större delen av fritiden till sin häst för att hästar är helt otroliga djur!
Jag tillhör den senare typen och vill bara höja en hand för de tjejer som rockar denna livsstil och hela tiden fortsätter utvecklas till bättre människor. Det krävs enormt mycket empati, känsla och uthållighet när man arbetar med hästar. Humor också, du måste kunna skratta åt livet när du inser att en häst är smartare än dig.
Jag skulle lätt satsat på en sådan typ av hästtjej!
Citera
2020-10-03, 11:13
  #111
Medlem
Luke-of-Ahch-Tos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
Tjejer som håller på med hästar tycks ha finare bakdel än tjejer som inte håller på? Kan detta stämma eller är det något jag bara inbillar mig?

Min fru har ridit häst i sin barndom men lagt av med det nu, och hennes bakdel är finare än Golden gate bridge. Hennes andra kompisar som red hade också snarlik bakdel, men dem som inte red hade inget att hänga i granen.


Då hästridning är sublimering av första graden (Freud måste ha älskat ridtjejer) så är det nog snarare så att överklasstjejer (eller "fina flickor") med en snygg bak dras till rideriet för att inte hamna i situationen där de rider "på riktigt".
Citera
2020-10-24, 19:02
  #112
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banansvenne90
Det här är baserat på mina egna erfarenheter, och diskussion är liksom meningen.

Hur kommer det sig att alla stalltjejer är så vidrigt dåliga människor? De snackar skit om varandra, är allmänt "bitchiga" på en totalt oacceptabel nivå och rent elaka?

Min tjej har precis börjat rida i ett större stall, sedan ett par veckor tillbaka, och har hunnit bli kallad hora, fått höra att hon missbehandlar hästen samt att hon är fet. Inget av det är sant, och även om någon skulle tycka att hennes 65kg är att uppfatta som fetma så återstår faktum; det är en helt jävla vidrig sak att säga om en annan människa. Nu är hon inte helt ren i sin svenska och förolämpar inte människor själv utan blir mest ledsen.

Efter jag hade skjutsat dit henne en dag så stod en tjej och sparkade på en gammal golf på parkeringen och jag hjälpte henne med startkablar. Inget konstigt alls. Sedan sa jag hej då och log som min mamma uppfostrade mig och åkte hem. Sedan har min tjej fått höra att jag har varit flörtig och slemmig. Jag visste inte vad jag skulle säga riktigt. Min tjej tittade liksom på.

Vad har du varit med om? Håller du med alls? Vad beror det på?

Jag har varit med i många föreningar i mitt liv och aldrig ens snuddat på någonting liknande. Jag har mer märkt av en anda av att man HJÄLPER människor som behöver det, oavsett om personen vetat om det eller inte. Alla är nybörjare i början.

Är det så fel i uppfostran av svenska småfittor eller är det någonting med luften i stallen som gör de sådär? I sådana fall är det jag som ställer ut bilen så får vi ha hästen hemma. Jag har idag kollat runt lite på ett svenskt hästforum och fått vidrigheten bekräftad ytterligare.

Öfvre-medelklass... inget märkvärdigt. Vänta tills hon börjar spela golf.
Citera
2020-10-28, 15:11
  #113
Medlem
deLuzes avatar
Jag var tillsammans med en tjej som ridit under sin barn- och ungdom, och hon berättade utan omsvep hur hon och en andra tjej mobbade en tredje i stallet på alla möjliga sätt. I övrigt var hon inte elak eller snobbig - inget helgon men absolut ingen mobbarterrorist heller. Jag tror inte hon mobbade någon i skolan. Kanske var det något i stallmiljön som förstärkte hennes onda sida...
Citera
2020-10-28, 15:40
  #114
Medlem
S.O.Stolps avatar
För hästtjejer är hästen ett substitut för mannen. Hela deras liv kretsar kring den heliga hästen, och hästen vårdas mer omsorgsfullt än någon pojkvän nånsin gjorts.

Om en hästtjej mot förmodan blir tillsammans med en kille, så är hon bara ute efter en money slave eller någon som sköter hushållet. Hästen är nummer ett, killen nummer två.

Varför hästtjejen väljer ett djur istället för en man är troligen för att hästen är dum och lättledd. Mer dum och lättledd än en kille. Hästen är ju också lojal i sin dumhet.

I den här situationen, där hästen ersätter en man, uppstår lätt konkurrens tjejerna emellan. Hästtjejen vill tydligt markera att hennes man, jag menar häst, är hennes och hon beter sig då bitchigt.
Citera
2020-10-28, 15:45
  #115
Medlem
Blommetupps avatar
Jag känner verkligen inte igen detta. Vi har hästar och har alltid haft det. Tror alla i släkten haft hästar både på min och frugans sida. Nu har ju vi egna stall och träffar väl inte på så mycket mer hästfolk än de vi känner redan. Vi använder hästarna dels till att köra som avkoppling men också arbete i skogen samt som draghjälp under älgjakten. Så inga tävlingar eller så.

Att personer nördar ner sig i sina hästar är väl självklart men så är det väl med alla djur tycker jag. Alltifrån jakthundar till kor. De är ju ens största hobby och familjemedlemmar.

Sen att det finns drygskåp på ridskolor osv det kan jag förstå precis som alla sporter. Jag höll själv på med fotboll, hockey, bandy och handboll som ungdom och det var helt klart översittare och mobbare där också. Vissa ville ju vara förmer som satsade stenhårt på sin sport och tryckte ner dem som inte var lika bra eller ens hade samma möjligheter iom att föräldrarna inte orkade eller hade råd att stötta ordentligt tex.
Citera
2020-10-28, 16:00
  #116
Medlem
Krappfiskarns avatar
När jag jobbade östra delarna av Västra Götaland stötte jag på väldigt många hästkvinnor som var riktigt dryga jävlar, nästan värre än de blattekvinnor jag gick i skola med under uppväxten. Nu talar jag om kvinnor i åldrarna 20-35. De äldre hästkvinnorna var betydligt mer hälsosamma i sin attityd mot hästar och människor.

Många var riktigt bortskämda och kunde inte prata om annat än sina jävla hästar. Tävlade de inte så red de ändå dag ut och dag in, viktigt att smita tidigt från jobbet (helst utan att säga till någon) för att rida hästen, hästen måste tvättas, ska fläta hästens man, ska piffa till hästen.

Likheten med de där drinkludren som har små råtthundar är så slående, bara att de har ett monster på ett halvt ton de lägger all sin tid på.

Olustigt nog var de flesta av dem singlar, antingen för att ingen man orkar med dem eller att deras besatthet av häst gör att endast en hästkuk duger.

Inget ont om hästar dock, det är vackra ståtliga djur.
Citera
2020-10-28, 21:09
  #117
Medlem
Ridning är ingen sport. Det är terapi för överklasskärringar. -Max, Svensson Svensson
Citera
2020-11-05, 17:54
  #118
Medlem
deathbycannabiss avatar
Hästtjejer var dom som åt sina egna snorkråkor eller tuggade på sitt hår och var allmänt konstiga, oftast ville glömma verkligheten i någon bok med hästar som handling. När dom blir äldre så har dom oftast rätt knepiga/äckliga onanivanor.

Vissa växer upp och blir helt normala, andra blir pryda, med utbildningar som läkare. Dom tjejerna som oftast stör sig på alla som lever som inte lever och tänker som dom.
Citera
2020-11-05, 17:59
  #119
Avstängd
NotDeads avatar
På min tid slutade alla hästtjejer med hästar när dom kom i tonåren. Då skulle det ridas kuk i stället. Antar att det är många bönder här i tråden som blivit nobbad utav hästtjejer när dom försökt ragga från sina epa traktorer.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback