2022-11-25, 09:13
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Derbyt mellan Rangers och Queen's Park är äldre, men har ju långt ifrån samma status, då de nästan aldrig möts längre. De möttes första gången redan 1875 i en vänskapsmatch, och den första riktiga tävlingsmatchen mellan dem spelades i mars 1879 i den skotska cupen.
Tack för historielektionen!
Citera
2023-01-21, 21:33
Medlem
Needs.more.brandys avatar
S:t Johnstone's supportrar hade bojkott idag när de spelade hemma mot Rangers FC (för att RFC hade tilldelats tre utav fyra läktare). Frågan är hur lyckat det blev med tanke på att årets publikrekord på McDiarmid Park slogs mer eller mindre med enbart bortasupportrar. Rangers vann dessutom matchen med 1-0.
Citera
2023-10-03, 20:56
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Så fick Beale lämna Rangers. Redan tre förluster för säsongen och 1-3 hemma mot Aberdeen blev droppen. Tycker man var för snabba med att sparka Gio. Men nu har man avfärdat åda Gerrards efterträdare. Nästa försökskanin? Lampard? Iallafall ett nmn som dykt upp. Så kan vi svart på vitt få veta vem som är bäst. En gång för alla i den eviga Gerrard vs Lampard debatten.

Beale då? Kanske komma krypandes tillbaka till QPR som han lämnade i skiten. Hade ju en succestart där men stack såfort Rangers ringde och sen dess har QPR varit i fritt fall. Så kan han ju fortsätta stoltsera med att han tränar Rangers dessutom.
Citera
2023-12-20, 16:12
Medlem
Rangers har två matcher mindre spelade än Celtic och kan gå om i tabellen ifall man vinner båda. Ikväll ska S:t Johnstone besegras hemma på Ibrox. I söndags vann man även ligacupen efter att ha slagit Aberdeen på ett fullsatt Hampden. Fest hela natten, trots att det var måndag dagen efter.
Citera
2023-12-29, 22:04
Medlem
Generalanderssons avatar
Dags för ett av de hetaste derbyna i världen imorgon, Old Firm.

Stora delar av min familj i Irland är die hard Celts, så det vore ju lite kul om Rangers tog skalpen
Senast redigerad av Generalandersson 2023-12-29 kl. 22:15.
Citera
2023-12-29, 22:14
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Dags för ett av de hetaste derbyna i världen imorgon, Old Firm.

Stora delar av min familj i Irland är die hard Celts, så det vore ju lite kul om Rangers tog skalpen
Ja jävlar nu hejar vi på Rangers. De där Hamaskramarna i Celtic kan ta sig i röven.
Citera
2023-12-29, 22:16
Medlem
Den civiliserade delen utav världen håller på Rangers. Så är det och har alltid varit.
Citera
2023-12-29, 23:13
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Den civiliserade delen utav världen håller på Rangers. Så är det och har alltid varit.

Exakt brandy ignorera generalandersson han är inte frisk i huvudet
Citera
2023-12-29, 23:34
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Hakar på och håller tummarna för Rangers. Bra mer sympatisk klubb. Celtic är väl självgoda av sig och mer politiska. Att man drar med YNWA innan matcherna hjälper inte. Ibrox slår Celtic Park.

Även spelare/ledarsidan är dom lättare och gilla. Bortsett från Moreno. Celtic har haft fler skitstövlar genom åren. Clement vs Rodgers en blå seger också.

Hoppas man hinner/orkar se matchen imorgon. Har jag inte senaste säsongerna i minne men känns ovanligt med en match såhär långt in med så jämnt mellan lagen. Räkna in att Rangers har två mindre spelade. Och då ska vi komma ihåg att Rangers bytt tränare under säsongen. Började svagt men Clement har lyft laget enormt. Bara 8 insläppta exempelvis i ligan. Vann cupen. Vidare i Europa framför erkänt bra lag i Real Betis.
Citera
2023-12-30, 04:44
Medlem
Det är glasklart var mina sympatier ligger och Rangers har haft bäst form i december (7 segrar på 7 matcher, att jämföras med celtic's 5 segrar och 2 förluster på 7 matcher) men hemmaplan talar väldigt starkt till terroristälskarnas sida. Speciellt nu när bortasektionen är helt stängd.

Union Bears (Rangers) har utlyst en marsch genom stan som slutar vid Ibrox. Där ska man peppa spelarna inför avfärd till helvetet. Förhoppningsvis kan de ge spelarna och laget den lilla extra push som behövs för att vinna ett derby.

Övrigt som är värt att notera när det gäller supportrarna: Green Brigade har fortsatt en konflikt med Celtics ledning, vilket innebär att de får nästan lika svårt som Rangers att organisera sig som man vill på läktarna. Skillnaden är att Celtic ändå har ca 40 000 supportrar som har tillträde till matchen, varav en merpart kan förväntas aktivt stötta. De få RFC-supportrar som köpt biljetter svart (de finns) kommer att vara i rejält underläge väl på Parkhead.

Oh Glasgow Rangers
We will always follow you
All over Europe we love you
Since the year of 72
Oh Glasgow Rangers
We have seen you win and lose
No matter what we'll be with you
By your side we're loyal and true
Citera
2023-12-30, 11:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ja jävlar nu hejar vi på Rangers. De där Hamaskramarna i Celtic kan ta sig i röven.
Personligen, så är jag varken Celtic eller Rangers fan, även om jag har mer eller mindre alltid kikat på Old Firms.

Men eftersom jag är halvt irländsk, så har jag onekligen fått ett sorts samband till Celtic genom årens gång. Celtic är den klart mest populära klubben i Irland, EPL-klubbar som tex Arsenal, Liverpool eller Man United är inte i närheten av att av vara så populära i Irland som det Celtic är.

Dock så tror jag på Rangers i dag. Tycker även att det är småkul att leka lite Dr. Jekyll & Mr. Hyde med mina irska kusiner efter att Rangers har vunnit över Celtic i Old Firms
Citera
2023-12-30, 12:04
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Exakt brandy ignorera generalandersson han är inte frisk i huvudet
Sådär låter det enbart ifrån en avundsjuk lillebror som bär på enorma mindrevärdeskomplex ovanför storebror

Men detta är oavsett 100% OT till skotsk fotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in