2014-11-09, 21:14
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mediekrati
Svårt att se honom avgå. Varför skulle han? Bara hans närvaro är ett lyft för partiet. Han tjänar mycket mer som partiledare för SD än vad han kan göra någon annanstans. Vad skulle han göra istället?

Sedan undrar jag lite vad en partiledare i opposition ens gör? Jag antar att man sitter och röstar för eller emot förslag ändå, men vad är särskilt utmattande? Han behöver ju inte göra några intervjuer, inga debatter(?)?

eh va?

partiledare gör i stort sett alltid intervjuer och det förekommer debatter både i riksdagen och utanför. Det är inte direkt att inga debatter sker förutom vid valen

En oppositionsledare lägger fram sina egna förslag, kritiserar regeringen, kommer med ett alternativ, ibland stödjer man regeringen osv.
2014-11-09, 21:23
Medlem
Linkan-arts avatar
Åkesson kommer att komma tillbaka, att lita på vad en statsvetare tror om partiet? Hallå tror du på den om rödluvan och vargen med?

Mattias Karlsson är en utmärkt vikarie att leda partiet medans Åkesson är sjukskriven och för er som tror att SD står och faller pga Jimmie? Tänk om tänk rätt SD har numera byggt upp en ordentligt organisation så allting handlar inte enbart om Jimmie även om han är en exemplarisk förebild för alla Sverigedemokrater där ute!

Sen har även Mattias har dementerat på FB och att DN har gjort sina egna tolkningar som vanligt då. Nyheter 24 är ju bara löjligt.
Sanningen kommer alltid fram men aldrig via vanlig skitmedia.

/En som vet vad han talar om.
Senast redigerad av Linkan-art 2014-11-09 kl. 21:26.
2014-11-09, 21:30
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombox
Du fortsätter att sprida skit och dynga omkring dig. Ge upp nu ingen bryr sig om ditt svammel.

Du verkar ju bry dig, eftersom det är tredje gången bara i dag du angriper mig med (ärligt talat rätt fantasilösa) svordomar.

Noterar dock att du verkar helt oförmögen att komma med några som helst egna tankar oavsett ämne och i stället blir defensiv och oförskämd.

Vilket du iofs verkar ha gemensamt med rätt många andra som nu skiter i brallorna över tanken på att Jimmie inte återhämtar sig efter sin psyksjukdom utan i stället möjligen lämnar SD att styckas upp medelst långa knivar.
2014-11-09, 21:31
Medlem
LittleHatJoness avatar
Jag har svårt att se hur någon som bryter samman efter en valframgång skull kunna komma tillbaka som ledare.
Statsministerämne? Knappast.
2014-11-09, 21:33
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkan-art
Sen har även Mattias har dementerat på FB och att DN har gjort sina egna tolkningar som vanligt då. /En som vet vad han talar om.

Kan du vänligen länka till källa som styrker att Mattias Karlsson helt eller delvis dementerar de uttalanden han tillskrivs i intervjun i DN? Du som vet vad du talar om?
2014-11-09, 21:33
Medlem
JÅ kommer inte tillbaka, efter den stress han haft finns det ingen plan I världen att återkomma så snabbt. JÅ på psykofarmaka och benso. jag tro jag drar mitt vänsteröra från att det är troligt.
2014-11-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Fram tills dess att hans betrodde vikarie offentligt desavouerade honom genom att i detalj redogöra för Åkessons mentala problem och sjukdomsbild i DN (!) av all media tidigare i dag så hade jag varit beredd att hålla med dig.

Det var länge sedan någon maktkåt skuggfigur högg sin partiledare i ryggen på ett så pass offentligt sätt inom rikspolitiken, även om det säkerligen skedde med benäget bistånd av i övrigt starka krafter inom partiet.

Och snabbt gick det - hur länge har den store ledaren varit sjukskriven? 4 veckor eller vad är det nu?
Det går knappast att kalla Mattias prat om en helt bortkommen Åkesson som något annat än hugg i ryggen.
2014-11-09, 21:38
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Många tror att SD bara kommer att fortsätta att växa och växa men jag skulle vilja säga att SD står inför sin VÄRSTA KRIS NÅGONSIN SD är Åkesson och Åkesson är SD. Ingen av dem kommer må så bra utan varandra. Åkesson är van att bli hyllad som en halvgud på nätet av nätrasisterna och av karriäristerna inom SD. Han är uppväxt inom SD och älskar att höra sånger om palmes förtidiga bortgång m.m. Han kommer få ett större nervsammanbrott när han tvingas avgå inom kort och ja SD kommer att kraftigt gå tillbaka. Mattias karlsson är en snorunge som mest läser utantill. Tänk er Annie Lööf som rasist, ja där har ni lilla Mattias. Många inom SD är livrädda och ligger med fosterställning på kvällarna och gråter till avpixlat "buhu åkesson kom tillbaka!" men han klarar det inte, INTE.

SD är ett parti i stor kris. Ett sådant här krisläge har inte funnits i partiet åtminstone inte sedan man tog beslut om att sluta vara skinnheads och sparka ned folk med sina militärkängor på stan officiellt. SD kommer bli likt det konservativa och tråkiga KD det kommer närma sig 4% spärren och katastrofen för SD är ett faktum. SD måste dö för att klasskampen ska kunna leva. Där SD väljare inser att rasismen är död där finns det möjlighet till klasskamp och de progressiva rörelserna att ta över.

SD kommer aldrig kunna hämta sig. Hämta upp någon aggressiv rasist från SDU kommer aldrig att funka. Ni har redan gått på isberget och ni sjunker, SJUNKER.

Åkesson avgår nog lagom till 2016 om inte förr och som man brukar säga, resten är historia

Rest in peace SD, ni kommer inte att vara saknade.

SD kommer inte att dö ut. du får det att låta som att vi 800.000+ helt plötsligt ska sluta rösta på SD och gå och rösta på sjuklövern istället. försvinner SD så kommer inget parti få min röst. sen kan du ge dig fan på att kampen mot äckliga "vänster"äckel som du kommer fortsätta.
SD är ett viktigt element, men att upplysa folket är det viktigaste och det är något jag kommer fortsätta med och jag kommer även fortsätta förstöra vänsterextrem propaganda som jag ser utomhus.
så länge folkutbytet pågår utav sverige så kommer SD att finnas. möjligtvis kan andra nationella partier växa fram på olika håll i landet, men det är inte så troligt då det gick åt helvete för SvP och troligtvis kommer göra det nästa val också.

du kanske tror att alla dessa idioter som röstade på sjukövern älskar massinvandring, men det är många utav dem som inte gör det. det är rätt vanligt med "invandring är bra, vi ska hjälpa bruna människor endast för att de är bruna, men bara de inte bor i mitt område".
du anar inte hur många som i tystnad avskyr såna som du. skulle inte förvåna mig om vi är över en miljon, om inte två eller tre, som inte vill ha ett befolkningsutbyte.
förresten, bor du i mångkulturen eller bor du i ditt jävla apartheidområde? ni "vänster"människor brukar ju älska mångkultur och sånt så länge ni inte har den i erat kvarter.
att du kallar dig vänster gör mig äcklad också, jag ser mig själv som vänster (vissa skulle tycka att jag har extrema vänsteråsikter) men skulle aldrig vara någon sverige/europahatare för det.
Senast redigerad av jagluktarketchup 2014-11-09 kl. 21:42.
2014-11-09, 21:42
Medlem
Sedan är det ju väldigt tvivelaktigt när det tillfrågats en anonym person - vilket kan vara precis vem som helst med hur mycket eller hur lite insikt i frågan som helst.

"Sannolikheten är stor att Jimmie Åkesson kommer att byta parti till 2018 och övergå till Vänsterpartiet, säger en anonym sverigedemokrat, till DN."

Det väger inte tungt när det är en anonym kommentar helt enkelt och därför bör det inte läggas någon större vikt vid ett sådant påstående heller. Vi kan ju inte ens konfirmera att någon har sagt det. Det kan lika gärna vara en journalist som kommit på den meningen.
2014-11-09, 21:49
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Struntprat, Jimmie kommer tillbaka lagom till nyvalet.
2014-11-09, 21:49
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
SD är ett parti i stor kris. Ett sådant här krisläge har inte funnits i partiet åtminstone inte sedan man tog beslut om att sluta vara skinnheads och sparka ned folk med sina militärkängor på stan officiellt. SD kommer bli likt det konservativa och tråkiga KD det kommer närma sig 4% spärren och katastrofen för SD är ett faktum. SD måste dö för att klasskampen ska kunna leva. Där SD väljare inser att rasismen är död där finns det möjlighet till klasskamp och de progressiva rörelserna att ta över.

SD kommer aldrig kunna hämta sig. Hämta upp någon aggressiv rasist från SDU kommer aldrig att funka. Ni har redan gått på isberget och ni sjunker, SJUNKER.

Åkesson avgår nog lagom till 2016 om inte förr och som man brukar säga, resten är historia

Rest in peace SD, ni kommer inte att vara saknade.
Herregud vad mycket smörja. SD har fortsattit att växa efter valet. Att SD skulle hamna nere på fyra procent är bara ditt önsketänkande. Jimmie Åkesson är inte SDs bästa valarbetare. SDs bästa valarbetare är invandrare, som tigger, stjäl och beter sig respektlöst. Så länge invandrarna beter sig som idioter och suger ut det svenska samhället på pengar som parasiter, kommer folk att stödja SD. Ni SD-kritiker har fortfarande inte fattat varför SD växer. Ni är dumma i huvudet. Ni lever i er drömvärld i tron om att alla människor är goda varelser.
2014-11-09, 21:53
Medlem
Linkan-arts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Kan du vänligen länka till källa som styrker att Mattias Karlsson helt eller delvis dementerar de uttalanden han tillskrivs i intervjun i DN? Du som vet vad du talar om?

Räcker det här som källa?

Mattias Karlsson FB

Kan dela med mig av ytterligare en källa

SR:Mattias Karlsson (SD) avfärdar spekulationer om Åkessons avgång
Senast redigerad av Linkan-art 2014-11-09 kl. 22:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in