Patetisk diskussionsunderlag återigen. Man har fortfarande rätten att använda jeansen precis som man vill på sin unge. Vi har ALLTID gjort precis som vi velat tidigare men det är svaga människor som argumenterar för sådant här för dom tror dom ramas in under en kategori. Dom tror deras barns liv börjar följa normer från företag och har inflyttande. Men barnet kommer göra precis så det vill till slut.
Samma med mamman som skrev om Angry Birds t-shirts - Gå till den andra avdelningen då om ungen vill ha Angry Birds t-shirt! Du kommer inte bli nekad om dom kommer med flicka i barnvagnen...
Snart är väl Göteborgs Rapé kvinnohatande och marknadsför sig bara mot män för den blå och inte rosa dosa.
Det är väl ändå Lindex som bestämmer hur de ska marknadsföra sina produkter? Gillar man inte produkten eller inte vill köpa den p.g.a. att man inte gillar marknadsföringen så kan man ju alltid låta bli att köpa. Således ett självsanerande problem -- marknaden styr.
Det kanske är så enkelt som att flickor och pojkar ser annorlunda ut? Ställ tio kvinnor och tio män bredvid varandra, och visa dem från midjan och nedåt (påklädda förstås). Nog fan kan jag se vilka som är kvinnor ock vilka som är män?
MEN KÖP KLÄDER NÅGON ANNANSTANS OM DET INTE PASSAR!
Vilka jävla idioter det finns. Mer skrämmande är att så många har röstat att marknadsföringen utgör ett problem! Dagens barn kommer att utgöra en generation totalt identitetsförvirrade individer med allvarligt vriden syn på kön och sexualtitet. Att vara man/kvinna resp. flicka/pojke har fungerat tiotusentals år men de senaste 15 åren är detta uppenbarligen ett stort problem. Anser folk att de själva fick en dålig uppväxt och blivit psykiskt förstörda av dylika saker?! Ännu värre är att vi inte vet hur dessa barn som blivit indoktrinerad av "genusvetenskap" kommer att utvecklas. En stor del av Sveriges befolkning anser, utan några som helst bevis, att det är "bra"! Jag tror precis tvärtom - Feminism är på riktigt en SKADLIG ideologi!
MÄN tänder på KVINNOR och tvärtom! Jag tycker riktigt synd om de pojkar som växer upp med såna här mammor! Det kommer inte att ha en chans att få en kvinna när de blir stora. Fy fan vilka äckel! De fattar verkligen inte att de gör sina barn en riktigt stor jävla BJÖRTJÄNST!
Hade videon funnits på youtube enbart hade jag skrikit troll direkt åt TS. Tror knappt det är sant...
/ Anti-feminist
Senast redigerad av jajahaaja 2014-11-09 kl. 19:57.
"Flickan står med tårna in, vilket skapar en bild av osäkerhet och blyghet. Pojken ritas med tårna ut vilket skapar en bild av självsäkerhet"
Vilka otroligt sinnesslöa jävla våp till människor. I ärlighetens namn. Vad i helvete.
Det är inte företagets syn på könsroller som kommer bli något diffust problem för ungjävlarna; det är sådana här människors våldsamma och högljudda kamp att flickor och/eller kvinnor inte ska framstå som underlägsna och förtryckta som kommer skapa problemet i slutändan.
Jag kan inte tänka mig någonting som skulle få mig att - som barn - bli så osäker på min egen könsroll och vad jag är kapabel till och inte, som ett gäng yra hönsmammor som springer runt och gapar om att en etikett kommer innebära min undergång. Är man så jävla fragil och ömtålig att en etikett kommer förtrycka och cementera mitt liv i en utstakad könsroll? Ha en panikartad morsa eller farsa som för ett jävla oväsen för att jag fick en rosa boll istället för en blå...
"Bilderna" skapar ingenting. Det är er trötta hysteri och understimulerade fantasi som kommer få era döttrar att tro att de är så ömtåliga och inkapabla att överleva, att de behöver folk som stryker över varenda antydan till att göra skillnad på män och kvinnor i samhället. Det kommer skapa de problem ni är så idel ivriga att hitta i en etikett för en fucking pyjamas.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!