Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-05, 23:56
  #217
Medlem
Tror snatteri påminner lite om spelberoende. Det handlar lite om kicken man får av att "vinna".
Citera
2020-05-06, 01:26
  #218
Medlem
Jag snatta en plånbok en gång, jag tog ut reklam korten och stoppa in mina kort och sedlar. Även om personalen skulle misstänka något så vad ska de göra? Det hade vart ganska sjukt om de påstod att det inte är min.
Citera
2020-05-06, 21:49
  #219
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kareem.Said
Skyddsvisitation gäller oaktat kön (en man kan skyddsvisitera en kvinnlig snattare)
Det finns bara ett skäl och ett skäl bara att göra en skyddsvisitation och det är för ens egen säkerhet.
Man vill uppnå att ta bort farliga föremål han/hon kan anfalla dig med man gör det INTE för att hitta tjuvgodset.


Helt riktigt
Citera
2020-05-13, 21:48
  #220
Medlem
Skarparattarns avatar
Vissa jönsar tror att man bara går in i en butik och stoppar saker i fickan. Så gör man inte om man vet vad man gör utan man har en ryggsäck med ”rackhål” då kan man stoppa i saker utan att nån märker på ett par sekunder allt från kött till rakhyvlar. Eller gå in med en vanlig påse och lägga i saker snyggt sen betala för en cola tex sen gå iväg bara. Gjort det många gånger i mina yngre dagar men idag är jag ärlig och arbetar. Sno inte vad ni än gör inte värt det. Jag har aldrig torskat för det men har vänner som torskat mkt och det är inte värt att betala 900 kr för en sallad.
Citera
2020-05-18, 20:58
  #221
Medlem
Vet helt säkert att om du går in på Kiks med aluminiumpåse går det ett tyst larm till personalen.
Citera
2021-10-30, 12:47
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
BonerBatman: Det var för att du erbjöd dig att titta i väskan, det skulle aldrig en riktig snattare göra då det skulle bli påkommet direkt.
Hade du nekat så hade han krävt att få se i väskan.

Kareem.Said: Det där med sista betalningslinje gäller juridiskt ja. Men det är inte så svårt för en BK att faktiskt falskt vittna om att personen ifråga passerat sista betalningslinje. Och då kassörskorna står på väktarnas linje så är det inte så svårt att en väktare får en kassörska på kroken som kan vittna på väktarens sida. Vem har störst trovärdighet i rätten?
Med andra ord är det inga problem att faktiskt plocka dem som tänkt snatta och lära dem lite butikshyfs.


Gör det på egen risk skulle bli hembesök efter rättegång
Citera
2022-09-16, 13:39
  #223
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaktareOlsson
Jag har följt tråden ett tag. Gjorde detta konto enbart för att kunna svara på vissa saker som nämnts. Men jag tänkte att jag förgyller denna tråd med en rolig händelse istället.

Jag är väl medveten om att jag klär mig som en riktig tjuv privat. Speciellt med utrustning efter mina pass nedstoppad i min fina snattar ryggsäck. Så ska jag ju gå handla. Finns 2 stora butiker bredvid varandra. 1 där jag brukar handla, och 1 som jag lärt känna genom jobbet. Självklart kan jag inte motstå att testa mina kamrater. Väl inne märker jag att det tomt på folk, och ingen bevakning. BK är stor sannolikhet tänker jag. I början märker jag inget. Men så fort jag hamnade vid köttavdelningen och började gå runt därefter så uppmärksammade jag kollegan. Personal gick runt mig ett varv med, samt att dom viskade med varandra när dom stötte ihop. Jag kan ju inte motstå frestelsen, utan börjar gå in i alla trånga hörn som finns, och går runt och dagdrömmer runt i butiken. Nog var BK'n i närheten vart jag än befann mig. Tillslut började jag gå mot utgången och frågade BK om det gick bra. Han försvann rätt fort efter.

Väl mot ingången stannar jag till vid ett tomt mejeri. Tar ett varv och går mot kassan igen. Nu kommer BK nr 2. Oj vad han låtsats" som ingenting när jag uppmärksammat honom. Väldigt ivrig över att ta en närmare titt av ryggsäcken. Jag kan inte låta bli att skratta. Han försvinner rätt snabbt han med. Då kan jag bara inte låta bli att stå i ett hörn och bara hänga för att se om han kommer komma tillbaka. Det gjorde han inte. Jag gick runt ett varv till i butiken, ingen BK i sikte. Tror nog att dom tänkte att det bäst att följa mig genom kamerasystemet.

Väl vid kassan frågar jag vad dom gjort av BK grabbarna då jag tappat mitt span över dom. Hon låtsats ju inte veta vad jag menar. Till slut säger jag till henne att jag själv jobbar i samma kedja och känner igen mönstret och att hon kan hälsa dom från mig. Sen ger jag en hälsning rakt upp i kameran och drar.

Nog har jag lite barnasinne kvar alltid. Visst, jag är medveten om att det oerhört med resurser och tid jag slösar bort här, men det var så tomt att dom iallafall kan säga att dom hållit butiken säker från en väldigt misstänkt person.

Helvete vad jag ska testa detta i butiken sen. Fyfan, vad jag ska köra detta. Blir mitt fredagsnöje, köper lite godis efter att ha inspekterat köttdisken och hängt runt i 15 min. Dom har mig dock på film sedan innan, kan det använda emot mig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback