Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-09, 16:59
  #1
Medlem
Commodores avatar
Hej!

Jag IP-tv via Tele2 och har fått en STC-Zi3110C av dem för att ta emot kanaler. Då deras router inte var något att ha så köpte jag mig en Cisco ASA 5505.

Nu kommer får jag inte in några kanaler då ASA'n lär ju blockera den strömmen automatiskt?

Jag har ringt Tele2 men de ger bara support på deras bloatwarerouter som ligger i soppen nu...

Jag Googlat runt i desperation men hittar inget vettigt. Någon annan som har portinformation om detta eller vet hur jag ska få tag i det?

Eller någon inställning i ASA'n som släpper igenom bildströmmen?

Peace!
Citera
2014-11-09, 18:01
  #2
Medlem
cykelsadels avatar
Då det är en Cisco produkt så har du en utmärkt log funktion där du borde se om du ens får in någon trafik vad vad den blockerar.

Om du söker på IPTV ports på ex. Google så får du fram att andra även har försökt få igång IPTV med egna routrar. Dock kanske inte med just Tele2 men det borde ge ett humm vart du ska börja

Att ha bara skummat igenom en tråd på ett annat forum handlar det om VLAN.
Citera
2014-11-09, 19:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commodore
Hej!

Jag IP-tv via Tele2 och har fått en STC-Zi3110C av dem för att ta emot kanaler. Då deras router inte var något att ha så köpte jag mig en Cisco ASA 5505.

Nu kommer får jag inte in några kanaler då ASA'n lär ju blockera den strömmen automatiskt?

Jag har ringt Tele2 men de ger bara support på deras bloatwarerouter som ligger i soppen nu...

Jag Googlat runt i desperation men hittar inget vettigt. Någon annan som har portinformation om detta eller vet hur jag ska få tag i det?

Eller någon inställning i ASA'n som släpper igenom bildströmmen?

Peace!

Du bör köra igmp-snooping i din ASA samt tillåta igmp ut+in och udp src port 1111 inkomande.
Om du tittar på trafiken ifrån din tvbox så ser du vilka grupper den försöker joina.
Citera
2016-07-12, 10:29
  #4
Medlem
Commodores avatar
Såhär några år efteråt tänkte jag meddela att problemet löste sig. Sorry att jag inte har hört av mig tidigare. Jag ställde in så att port 0 (där internet gick in) vidarebefordrade till port 1 (där jag hade min TV-box). Inga regler, bara rakt internet. Visst, om någon vill komma åt min TV-box utifrån så go a head. Jag kan titta på TV nu iaf :-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback