Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-09, 10:35
  #1
Medlem
Hej, har tänkt att införskaffa kameraövervakning i hemmet, detta blev även intressant då vi har detta med streamade öppna nätverk av trådlösa kameror. Om jag vill ha en kamera i hallen för att kunna spara händelser, vilka system eller kameror är bäst lämpade för detta? Om man köper en billig ip-kamera, kan den då lagra detta eller är det enbart för att streama, alltså att bara kunna se för ögonblicket? Om nu en ip-kamera kan lagra film, hur ska man vara säker på att ingen kan komma åt detta, det är ju enkelt att bara ta med sig datorn därifrån. Någon som har bra förslag?
Citera
2014-11-09, 10:48
  #2
Medlem
Du måste definera vad som är tillräklig säkerhet. personligen skulle jag köra något i stil med:

En kamera i hallen kopplas trådat till router och sen till valfri server som erbjuder någon form av säkerhet, signalen krypteras med lämpligt protokoll. Data väljer du sen att spara en viss tid innan den skrivs över.
Tänk på att en övervakningskamera inomhus inte behöver pixlar utan ljusstyrka.

Jag skulle int elita på en trådlös från något av de vanliga märkena ex. d-link
Citera
2015-08-12, 12:46
  #3
Medlem
Jag hade samma frågeställning för ett tag sedan och hittade till slut ett riktigt bra alternativ.

Jag hade provat D-link kameror osv tidigare men tyckte inte de höll måttet.. Nu har jag en tjänst som tar hand om kameövervakning som lagrar och larmar mig via sms utan att jag själv behöver ha någon kunskap eller hårdvara (uöver kamera då givetvis).

Har ni hittat några alternativ ?
Citera
2015-08-12, 12:56
  #4
Medlem
Ubbe66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av btbmusic
Jag hade samma frågeställning för ett tag sedan och hittade till slut ett riktigt bra alternativ.

Jag hade provat D-link kameror osv tidigare men tyckte inte de höll måttet.. Nu har jag en tjänst som tar hand om kameövervakning som lagrar och larmar mig via sms utan att jag själv behöver ha någon kunskap eller hårdvara (uöver kamera då givetvis).

Har ni hittat några alternativ ?

Och vad var det för "Tjänst"?
Citera
2015-08-12, 12:57
  #5
Medlem
Varför vill ni filma hemma för? Jag hade känt mig jävligt obekväm med att besöka någon som monterat filmkameror hemma, vad är grejen med det liksom..
Citera
2015-08-12, 14:16
  #6
Medlem
Ubbe66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 308winwin
Varför vill ni filma hemma för? Jag hade känt mig jävligt obekväm med att besöka någon som monterat filmkameror hemma, vad är grejen med det liksom..

Det handlar om övervakning!
Citera
2015-08-12, 17:42
  #7
Medlem
Jag har två Entrér och garage övervakat då i vårt område har dett skett en hel del inbrott. Bara en granne några hus bort fick sin bmw länsad på rubbet (proffsjobb). Så jag ville ha extra säkerhet och framförallt för att själv känna mig lite tryggare.

Nu kör jag en tjänst som heter evx security (köpte online och fick allt förkonfiguerat). Hittils har det fungerat som smort lite väl flitig på sms bara.. men det är nog en inställning jag inte hittat Kameran jag köpte var en Foscam FI9805E och höll definitivt vad den lovade.
Citera
2015-08-15, 15:48
  #8
Medlem
Är fortfarande supernöjd och har nu skrivit avtal och tänker fortsätta med tjänsten. Rekomenderar varmt till alla som snabbt och enkelt komma igång med övervakning. köpte på www.evxab.com och tjänsten heter evx security..

Tjingeling!

//
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback