2014-11-09, 02:03
Medlem
Big.Bangs avatar
Har av misstag får i mig benmjöl. Benmjöl är en form av gödsel som är gjort på ben om, och som jag förståt saken rätt så kan benmjöl sprida galna kosjukan.

Borde jag vara orolig? Har känt mig rätt nere och trött den senaste tiden men det kan ju bero på så mkt annat.
Senast redigerad av Big.Bang 2014-11-09 kl. 02:08.
Citera
2014-11-09, 07:18
Medlem
borrizs avatar
Inkubationstiden för överförd BSE är mycket lång, det kan det röra sig om decenier.
Givetvis så bör du ta kontakt med sjukvården ifall du känner dig orolig.
Citera
2014-11-09, 07:43
Medlem
Jo .m men... alvarligt hur får man I sig gödsel av misstag? Köp post-it lappar och skriv typ Rågmjöl, Vetemjöl och Benmjöl. Ställ benmjölet längst bak I skafferiet.
Citera
2014-11-09, 10:14
Medlem
Paijters avatar
Beror på från vilket djur benmjölet kommer från.
http://referensmetodik.folkhalsomynd...n.se/w/Prioner
Senast redigerad av Paijter 2014-11-09 kl. 10:19.
Citera
2014-11-09, 16:27
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Har av misstag får i mig benmjöl. Benmjöl är en form av gödsel som är gjort på ben om, och som jag förståt saken rätt så kan benmjöl sprida galna kosjukan.

Borde jag vara orolig? Har känt mig rätt nere och trött den senaste tiden men det kan ju bero på så mkt annat.

Nej du bör inte vara orolig angående galna kosjukan. Dock vet jag inte vilka andra komplikationer benmjöl leder till.
Senast redigerad av Duramater 2014-11-09 kl. 16:29.
Citera
2014-11-09, 16:46
Medlem
RoaldDahls avatar
Bakade du med det?
Citera
2014-11-09, 20:17
Medlem
Citat:

Det mest intressanta i sammanhanget är hur det är möjligt att du fick i dig benmjöl?
Jag har funderat en stund och jag lyckas inte fantisera ihop en rimlig situation där en människa med fungerande sinnesorgan lyckas göra det misstaget. Orimliga scenarion är inte så svårt däremot, så snälla, tell me more.

Galna kosjukan är ju inte någon akut orosfaktor. Men benmjöl innehåller väl en del tungmetaller om jag inte minns fel. Förpackningen rekommenderar ju munskydd vid användning.
Citera
2014-11-09, 20:20
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det mest intressanta i sammanhanget är hur det är möjligt att du fick i dig benmjöl?
Jag har funderat en stund och jag lyckas inte fantisera ihop en rimlig situation där en människa med fungerande sinnesorgan lyckas göra det misstaget. Orimliga scenarion är inte så svårt däremot, så snälla, tell me more.

Galna kosjukan är ju inte någon akut orosfaktor. Men benmjöl innehåller väl en del tungmetaller om jag inte minns fel. Förpackningen rekommenderar ju munskydd vid användning.
Det kom lite benmjöl på några cannabis plantor. Det fastnande och gick inte bort eftersom blommorna var klibbiga. Hur jag fick i mig benmjölet sedan är inte så svårt att gissa. Skönt att höra, jag mår lite bättre nu ialf och har ätit en del.

Jag läste information om tungmetaller och symptomen var även liknande där. Hoppas det var dom som Spöka annars lär det bara bli värre.
Senast redigerad av Big.Bang 2014-11-09 kl. 20:24.
Citera
2014-11-09, 20:44
Medlem
Citat:
Det kom lite benmjöl på några cannabis plantor. Det fastnande och gick inte bort eftersom blommorna var klibbiga. Hur jag fick i mig benmjölet sedan är inte så svårt att gissa. Skönt att höra, jag mår lite bättre nu ialf och har ätit en del.

Jag läste information om tungmetaller och symptomen var även liknande där. Hoppas det var dom som Spöka annars lär det bara bli värre.

Det var ju för en god sak iallafall. Om du dör av JCD så kommer du iallafall vara stenad under tiden. Och så länge man är stenad så finns det ju inte mycket att gnälla på.

Det måste smakat för jävligt att röka benmjöl, eller?
Om det inte smakade som att röka alexander bards skägg så tror jag inte att du har fått i dig något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in