Citat:
Ursprungligen postat av
Efterbeng
Ursäkta men källan där "amerikanska experter" hänvisar till att 1/50000 drabbas är urgammal och inte längre aktuell. En mer korrekt siffra är att ca 1-5% av alla som brukar hallucinogena preparat får perceptionsstörningar, vilket vid fortsatt bruk eller också helt plötsligt kan resultera i HPPD. Denna siffran uppges av Dr. Abraham som har forskat kring HPPD de senaste 50 åren. Han har haft tusentals patienter. Många av vi som har HPPD har singalstörningarna på papper. Förstår du vad det betyder? Din teori är 100% motbevisad. Vårt visuella cortex är överstimulerat där det sker en hypermetabolism. Vår hjärna har alltså ändrats permanent, låst sig i en tripp. Det är oundvikligt att förneka. Förutom om du är en religiös man som inte tror på vetenskapen.
Och ja, det är mycket ovanligt, men det finns en chans, och tar du den så är det möjligt att det leder till ett mycket handikappat liv, eller grovt medicinerat levande eventuellt alkoholism där självmord också är vanligt på grund av okunskap inom vården och missförstådda människor som du.
Det finns ett stort mörkertal kring HPPD. Jag för inte en propaganda mot hallucinogena preparat, jag är glad över att dem finns. Men det är viktigt att ta upp nackdelar också. Om du på riktigt hade uttalat dig på detta vis så som du skrev till mig i ett PM, i en öppen konversation eller bara slängt ut dig detta på t. ex krogen lite hastigt, och jag skulle höra det. Så kan jag lova dig att du hade önskat att du istället för att trycka skallen full av droger hade studerat och utbildat din trångsynta hjärna innan den blev din död.
Nej, Dr. John Halpern är en Amerikansk expert (" HPPD ").
Om han väljer att använda sig av 1 av 50.000 år 2013 så är det lika aktuellt och legitimt som något som Dr.Abraham säger.
Ord står mot ord mellan dessa doktorer alltså.
Det jag säger stöds av ledande forskare inom området också.
Men du verkar vilja stödja den delen av forskningen som är värst och mest destruktiv?
Hypermetabolism hittades under en Visual Snow studie där en direkt koppling till bruk av Psykedelia inte kunde finnas, det var bara en extra teori. Så överdriv inte tack!
Det du säger är inte hugget i sten! Det sista du skrev visar bara på att du är psykiskt instabil.
Jag ser helt klart en koppling mellan att vara psykiskt instabil och övertygelsen om att vara permanent skadad/sjuk.