Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-08, 22:53
  #1
Medlem
AN9s avatar
Efter succéturneringen Flashback Champions League (https://www.flashback.org/t2462468) drar vi nu igång ett nytt projekt.
Flashback Premier League!

Jag, DN92 och AF92 arrangerar detta så ni kan alltid kontakta oss via PM
om ni vill.

Plattform: PS4

Vi lirar alltså inte Ultimate Team den här gången utan vanliga online-matcher.
Vi kommer att lira som en Premier League-säsong. Ni som anmäler er väljer ett av de
20 nuvarande lag som spelar i Premier League i verkligheten. De lag man väljer är man under hela
säsongen (38 matcher). Vi kommer självklart även att ha med en skytteliga.

Spektaklet kommer spelas under ca en månad och delas upp i ungefär fem omgångar där
man ska ha spelat ett visst antal matcher i veckan. Man rapporterar in matchresultat direkt efter varje match man har spelat.

För att få det här att fungera på bästa sätt vill vi att ni som anmäler er är aktiva
här inne både i tråden och kollar era PM, samt är tillgängliga så ofta som möjligt för att spela matcher.
Ni binder er dock inte till att spela en hel säsong. Skulle man få förhinder eller liknande mitt i säsongen så blir laget ledigt och en ny utomstående "tränare" kan komma in och ta över laget. Om man skulle hoppa av sitt tränarjobb så måste det meddelas direkt.

Vi ser gärna att flera personer anmäler sitt intresse även om alla lag skulle vara upptagna, eftersom det eventuellt kan komma att bli några avhopp mitt under brinnande säsong. Då behöver vi kunna ta in ersättare så fort som möjligt.

Vi startar igång när alla lag har tillsatts med tränare. Det är först till kvarn att anmäla sig och välja lag.
Det är alltså mycket prestige som står på spel nu.
Kommer något mittengäng kunna utmana om topp-placeringarna? Och vilka förhandstippade bottenlag kommer kriga sig kvar eller kanske till och med ta en respektabel plats på övre halvan?

Vi jobbar på en simpel men förhoppningsvis snygg hemsida där ni kommer kunna följa dramatiken i form av tabeller, skytteliga och spelschema.

För er som känner er träffade och sugna är det fritt fram att börja anmäla er och välja ett lag så kan vi
förhoppningsvis börja spela så snart som möjligt.

//AN9 - DN92 - AF92
Citera
2014-11-08, 22:54
  #2
Medlem
AN9s avatar
Vi tre som arrangerar ligan är också med och spelar. Nedan följer en lista på alla lag:

Arsenal -
Aston Villa -
Burnley -
Chelsea - Dunderqvist
Crystal Palace -
Everton - AF92
Hull -
Leicester -
Liverpool -
Manchester City -
Manchester United -
Newcastle - AN9
Queens Park Rangers -
Southampton -
Stoke -
Sunderland -
Swansea - DN92
Tottenham -
West Bromwich -
West Ham -
__________________
Senast redigerad av AN9 2014-11-08 kl. 23:42.
Citera
2014-11-08, 23:41
  #3
Medlem
Dunderqvists avatar
Är lätt på! Skriv mig på Chelsea!
Citera
2014-11-08, 23:44
  #4
Medlem
AF92s avatar
Vad kul, hoppas fler hoppar på tåget!
Citera
2014-11-08, 23:56
  #5
Medlem
Riven-Osts avatar
Nice grabbar, sätt mig på United!
Citera
2014-11-08, 23:57
  #6
Medlem
DrStrutss avatar
Signa upp mig för Arsenal!
Citera
2014-11-09, 00:00
  #7
Medlem
AN9s avatar
Arsenal - DrStruts
Aston Villa -
Burnley -
Chelsea - Dunderqvist
Crystal Palace -
Everton - AF92
Hull -
Leicester -
Liverpool -
Manchester City -
Manchester United - Riven-Ost
Newcastle - AN9
Queens Park Rangers -
Southampton -
Stoke -
Sunderland -
Swansea - DN92
Tottenham -
West Bromwich -
West Ham -

***

Härligt att ni är med, grabbar.
Citera
2014-11-09, 00:15
  #8
Medlem
Dunderqvists avatar
Nu kommer det verkligen vara individuell skicklighet som gäller.
Om man med bottenlag som Burnley, West Ham och dylikt hamnar högt upp är man duktig och det gäller för oss med topplagen att undvika underskattning.
Citera
2014-11-09, 01:13
  #9
Medlem
DrStrutss avatar
Har en kompis som vill vara med, men saknar Fb-konto. Ifall det går bra att han är med ändå så vill han vara Manchester City
Citera
2014-11-09, 01:23
  #10
Medlem
en1kronas avatar
Skriv upp mig som tottenham!
Citera
2014-11-09, 01:28
  #11
Medlem
HAZARD17s avatar
Signa upp mig på Liverpool
Citera
2014-11-09, 01:35
  #12
Medlem
AN9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrStruts
Har en kompis som vill vara med, men saknar Fb-konto. Ifall det går bra att han är med ändå så vill han vara Manchester City
Din kompis måste skaffa ett Flashback-konto för att vara med, men vi kan hålla Manchester City till honom så länge!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback