Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-29, 20:50
  #733
Medlem
Spelar Overwatch på Xbox One och tycker att spelet är otroligt roligt och stabilt. Lirar främst support men börjar testa nya klasser nu och spelet blir bara roligare och roligare

Ger spelet 5/5 i betyg
Citera
2016-05-29, 21:00
  #734
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Hade missat helt att detta hade släppts äntligen.

Måste nog säga att Reinhardt är en favorit, helvete vad kul det är att charga folk till småbitar.
Fick ett skrattanfall speciellt igår kväll när jag chargade två...missade väggen, och flög i typ 8 sekunder innan vi tre föll över kanten. Så värt det

Lite trist att folk aldrig kör tank i PUGs dock. Det är ju inte så att Blizzard har designat tanksen så att de är tråkiga så man tycker ju att folk borde ta en tank själv utan att man behöver påpeka det. Jag tycker Reinhardt är sköj, och det finns säkert fler roliga och bra tanks, men ibland vill jag t ex köra någon attacker/defender beroende på karta men det går liksom inte när ALLA väljer attacker-hjältar oavsett vad det är vi kör och oavsett om vi attackerar eller försvarar

So far är nog favoriterna:

Attack: Han ninjan med shurikens, älskar verkligen chargen som slashar folk (ser ni ett mönster med mig och att rusa fram och in mitt i skiten? )

Defender: Torbjörn, enbart pga det faktum att han kommer från Göteborg, vet inte om det finns bättre försvarare men bara att han är göteborgare kompenserar allt

Tank: Reinhardt, som tidigare nämnd.

Support: Hon som har en helningspickadoll och kan flyga fram till sina medhjälpare, samt kan ressa folk.

Hur ligger det till med tier lists? Finns det gubbar som är avsevärt bättre än andra eller har Blizzard lyckats få till balansen någorlunda så att man snarare spelar det som är kul?
Jag förstår att det inte spelar någon roll hur välbalanserat det är, i den absoluta toppen kommer det alltid att finnass tier lists där vissa ÄR bäst, men det behöver inte betyda att det finns det i casual play.

En sak till; kommer Blizzard att utveckla nya hjältar allt eftersom eller är detta det vi kommer få nöja oss med?
Nu kan jag ha jättefel för jag har bara spelat Team Fortess 2 ytterst lite men visst fanns det bara samma gubbar där och det kom aldrig nya? Tänker eftersom att det är rätt uppenbart att det är inspirerat av delvis TF2, men att det också är inspirerat av ARTS-spel som LoL och DotA gör en hoppfull om att det inte kommer vara stelt på den fronten.

Förmodligen kommer det nya saker men som vanligt med Blizzard, du får 10% av allt de säger och det tar tjugo år innan något händer.
Citera
2016-05-29, 22:58
  #735
Medlem
boonies avatar
Blev inte så super hypad under betan men köpte ändå spelet för 2dagar sen och måste säga att det blir bättre och bättre ju mer man spelar
Citera
2016-05-30, 00:58
  #736
Medlem
Som total nybörjare, bör man "fokusera" på att spela ett fåtal karaktärer?
Sugen på att köpa spelet men känns övermäktigt med 21 olika, vet liksom inte var jag ska börja.

Känns så krävande att "lära" mig alla karaktärer att jag drar mig för att köpa spelet.

Larvigt av mig?
Citera
2016-05-30, 01:27
  #737
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Som total nybörjare, bör man "fokusera" på att spela ett fåtal karaktärer?
Sugen på att köpa spelet men känns övermäktigt med 21 olika, vet liksom inte var jag ska börja.

Känns så krävande att "lära" mig alla karaktärer att jag drar mig för att köpa spelet.

Larvigt av mig?

Det är bara att köra finns inget rankat än om du bryr dig om ranking osv. Jag vill bara hem och spela men 5h30min kvar av jobb ;(
Citera
2016-05-30, 01:27
  #738
Medlem
Theomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Som total nybörjare, bör man "fokusera" på att spela ett fåtal karaktärer?
Sugen på att köpa spelet men känns övermäktigt med 21 olika, vet liksom inte var jag ska börja.

Känns så krävande att "lära" mig alla karaktärer att jag drar mig för att köpa spelet.

Larvigt av mig?

Trodde samma sak, men spelet är väldigt lätt att komma in i och du märker relativt fort vilka fördelar och nackdelar som kommer med alla olika karaktärer. Finns även ett träningsläge där du fightas mot AI:n, så vill du lära dig spelet i din egen takt så kan du sitta där och nöta.

Skulle nog inte säga att det krävs något aktivt fokuserande utav en karaktär, utan du hittar rätt fort de du gillar mer och som passar din spelstil med bäst, så det kommer sig naturligt att man spelar dessa karaktärer. Sen vill man ju alltid ha ett så balanserat lag som möjligt, så ibland kanske du "måste" spela som en annan klass, men då kommer du hitta dina favoriter där också.
Citera
2016-05-30, 06:34
  #739
Medlem
Fyra20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Som total nybörjare, bör man "fokusera" på att spela ett fåtal karaktärer?
Sugen på att köpa spelet men känns övermäktigt med 21 olika, vet liksom inte var jag ska börja.

Känns så krävande att "lära" mig alla karaktärer att jag drar mig för att köpa spelet.

Larvigt av mig?
Fokusera på 1 gubbe av dom fyra grupperna: offensiv, defensiv, tank och support till att börja med, välj grupp baserat på vad som behövs i laget och ta den gubben du har bestämt dig för.
Jag skulle rekommendera junkrat & zarya (defensiv & tank) som är lite lika varandra och zenyatta & genji (support & offensiv) som också är lite lika varandra.
Citera
2016-05-30, 08:01
  #740
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fyra20
Fokusera på 1 gubbe av dom fyra grupperna: offensiv, defensiv, tank och support till att börja med, välj grupp baserat på vad som behövs i laget och ta den gubben du har bestämt dig för.
Jag skulle rekommendera junkrat & zarya (defensiv & tank) som är lite lika varandra och zenyatta & genji (support & offensiv) som också är lite lika varandra.

Känns ju dumt att rekommendera Zarya, Zenyatta och Genji som är relativt svåra att spela och bemästra.

Junkrat/bastion/torbjörn + Roadhog/Winston + Lucio + Reaper/McCree skulle jag säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Jo så sett vet jag att det försöker matcha storleken på premade grupperna. Men jag menar att sex stycken nybörjare som lirar tillsammans och ett hardcore team på sex pers kan matchas ihop enbart baserat på att de båda är en full grupp och inget om hur många vinster de har eller hur bra de är på att spela spelet.

Nja, endast om de inte hittar någon grupp som köar med tillräckligt nära MMR.

Citat:
Å andra sidan, om du kollar in Overwatch-forumet så är det rätt många som är skeptiska till om det finns någon form av Matchmaking alls.. Alla som gnäller över att de köat solo och mött en full grupp med kompisar som kör med voicechat och annat. Detta har de bekräftat genom att fråga den andra gruppen om de är en premade eller ej.

Ja, det finns många idioter. De har väl hoppat in i en 5-stack eller kommit in när någon i en 6-stack fått DC, eller så trollar det andrea teamet.

Citat:
Ursprungligen postat av nanashi
Källa tack.

Källa på vad?
Citera
2016-05-30, 08:30
  #741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Som total nybörjare, bör man "fokusera" på att spela ett fåtal karaktärer?
Sugen på att köpa spelet men känns övermäktigt med 21 olika, vet liksom inte var jag ska börja.

Känns så krävande att "lära" mig alla karaktärer att jag drar mig för att köpa spelet.

Larvigt av mig?
Oroa dig inte, de flest är väldigt lätta att köra med och ändå göra någon nytta. Vad är du nybörjare på, FPS spel i övrigt eller bara Overwatch?

Lek runt med alla och se vilka du tycker bäst om. Om ditt lag behöver något speciellt är det dock bra att vara beredd att byta. Om ni behöver en tank fungerar nästan alltid Reinhardt, och Winston är grym på "king of the hill" kartorna. Behöver ni en healer är Mercy i mina ögon den enklaste, Lucio är också bra men lite svårare att spela effektivt. Behöver ni mer skada är de enklaste Soldier 76 och Pharah (om du kan träffa raketerna). Är du van vid FPS är McCree grym men då hans pistol är hitscan kan han vara lite knepigare om man inte är van.

Den enda rollen jag inte skulle rekomendera att börja med är väl "flankers" som Tracer, Reaper och Genji, mest för att det kräver att man har bra koll på kartorna och att man vet vilka man fiender man kan ta besegra när man är själv. Spelet i sig är väldigt lätt att komma in i så det är bara att kasta dig in i det.
Citera
2016-05-30, 11:03
  #742
Medlem
Vassknivs avatar
Jävlar, har spelat så mycket denna helg jag har ont i handleden haha. Sjukt bra spel
Citera
2016-05-30, 14:41
  #743
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Jävlar, har spelat så mycket denna helg jag har ont i handleden haha. Sjukt bra spel
Haha, jag hör röster när jag är borta från datorn.

"MOLTEN COOOORE!"
Citera
2016-05-30, 14:48
  #744
Medlem
Satan vad detta spel växer trodde inte jag skulle lira det så mycket blivit mest support med lucio och mercy
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback