Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-09, 18:54
  #1993
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooldog
Dom har lagt till en funktion för det såg jag så man kan köa ett helt lag. Inte testat men kanske är något att göra
Om du är villig att vänta en lång tid mellan varje match.
Citera
2018-12-26, 09:19
  #1994
Medlem
[complex]s avatar
Måste vara ett av dom roligaste multiplayer (online) spelen där ute. Helvete vad roligt/skönt spel.
Älskar overwatch!
Citera
2018-12-28, 16:53
  #1995
Medlem
popparens avatar
finns det nån svensk discord eller liknande där man kan hitta folk att lira med? är trött på att kommunicera på engelska, hehe.

om inte nån vill spela här dvs, spelar på PS4, mest tank och support. har inte spelat på ett tag, men tror jag hade runt 2800sr sist jag lirade.
Citera
2019-01-05, 21:06
  #1996
Medlem
Zouxs avatar
En vän som ville att jag skulle spela med henne men vet inte om jag ska köpa för den anledningen. Hon kör på NA server och jag skulle säkert ha hög ms om jag körde där eller tvärtom.
Citera
2019-01-16, 22:28
  #1997
Avstängd
Plaguetongues avatar
Gjorde ett nytt smurf account nyligen och rankade in lågt och ser brons/silver rankade med guldram lvl 1000+ och tycker att det verkar jättekonstigt att man kan vara kvar i brons efter så länge, visst några är deranks men det är inte alls ovanligt att se höga levlar i silver/brons/copper. Trodde coppar var för dom mindre begåvade nybörjarna. Jag menar man kan bokstavligen komma till guld genom att bara veta vad alla attacker gör på en gubbe. Jag har inte ens fått silver ramen på mitt main konto och är high diamond. Detta är ju sämre motstånd än QP, men roligt är det dock
Citera
2019-01-16, 22:30
  #1998
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoux
En vän som ville att jag skulle spela med henne men vet inte om jag ska köpa för den anledningen. Hon kör på NA server och jag skulle säkert ha hög ms om jag körde där eller tvärtom.

Att spela på NA servern är inga problem så länge du sitter på en normal lina. Märker ingnen skillnad alls på EU eller NA när det gäller ms.
Citera
2019-01-17, 12:19
  #1999
Medlem
nocoolnamejims avatar
Hur svårt skulle ni säga att Overwatch är att lära sig, på en "medelmåttig" nivå?

Aldrig tidigare testat spelet, men har många års erfarenhet av just spel.

Spelen jag spelat som mest är väl CS 1.6, WoW, CS:GO, CoD och Battlefield om detta nu har någon betydelse?

Har börjat titta en del på OW-streams och försöker se och lära mig så mycket som möjligt, men ibland går de fort...

Så vad säger ni? Är de värt att komma in i detta spel så här pass sent? =D
Citera
2019-01-17, 12:33
  #2000
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocoolnamejim
Hur svårt skulle ni säga att Overwatch är att lära sig, på en "medelmåttig" nivå?

Aldrig tidigare testat spelet, men har många års erfarenhet av just spel.

Spelen jag spelat som mest är väl CS 1.6, WoW, CS:GO, CoD och Battlefield om detta nu har någon betydelse?

Har börjat titta en del på OW-streams och försöker se och lära mig så mycket som möjligt, men ibland går de fort...

Så vad säger ni? Är de värt att komma in i detta spel så här pass sent? =D

Blizzard är kända för att göra spel som är lätta att lära sig, och OW är inget undantag. Den stora nackdelen är väl att dina team mates inte är så förstående för att du är ny och inte kan allt direkt. Precis som med många andra lag-spel så tyckte jag att communityt var det sämsta med spelet. Men har du några vänner eller så som spelar eller vill prova på så slipper du såklart allt sånt.
Citera
2019-01-17, 15:18
  #2001
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocoolnamejim
Hur svårt skulle ni säga att Overwatch är att lära sig, på en "medelmåttig" nivå?

Aldrig tidigare testat spelet, men har många års erfarenhet av just spel.

Spelen jag spelat som mest är väl CS 1.6, WoW, CS:GO, CoD och Battlefield om detta nu har någon betydelse?

Har börjat titta en del på OW-streams och försöker se och lära mig så mycket som möjligt, men ibland går de fort...

Så vad säger ni? Är de värt att komma in i detta spel så här pass sent? =D
Det är inte direkt klurigt.
Det gäller att hitta rätt hjälte för dig. Men sen är det ju skönt att variera det också, även om ens chans att vinna minskas något.

Och som med alla spel så tar det ett litet tag att lära sig utnyttja kartorna på bästa sätt.

Men eftersom du är van vid fps spel så tvivlar jag på att det skulle ta så värst lång tid för dig att spela på en ”medelmåttig nivå”.

Väntetiden mellan matcherna har dock ökat på senare tid. Men det är inte så farligt.
Citera
2019-01-21, 08:18
  #2002
Medlem
BI7CHSLAPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Att spela på NA servern är inga problem så länge du sitter på en normal lina. Märker ingnen skillnad alls på EU eller NA när det gäller ms.

Overwatch är väldigt förlåtande till skillnad från andra shooters när de kommer till ping.
Jag spelar själv också alltid på NA nuförtiden då kommunikationen där är av helt annan kaliber.
Citera
2019-02-20, 01:28
  #2003
Medlem
regndroppens avatar
Nya banan ''Paris'' släpptes nyss till vanliga servrarna. När släpps nästa hero tro?
Citera
2019-02-20, 05:49
  #2004
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Nya banan ''Paris'' släpptes nyss till vanliga servrarna. När släpps nästa hero tro?
Runt nästa event om man har tur.
Eftersom dom har bekräftat att det inte kommer vara Echo så undrar jag mer vem det kommer vara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback