Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-09, 17:52
  #1849
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Idioter är extra utbrett den här säsongen på PC också. Nästintill ospelbart nu. Troll, Leavers och folk som skiter i laget och bara tar DPS för att få guld i elim. Ryssar som skriker så fort laget tappar en point.

Det har blivit en väldigt toxic-community. Jag har tappat från 3000 till 2000 pga att det inte går att spela med andra människor längre.
Är det alla timmar på dygnet? Jag har själv haft väldigt goda erfarenheter både denna säsong och samtliga tidigare säsonger.

Det har varit någon enstaka spelare som protesterat mot mina val av hjältar (t.ex. Widowmaker på Attack), men det är bara att skaka av sig förolämpningarna och fokusera på att prestera istället.
Citera
2017-03-09, 22:34
  #1850
Medlem
Körde igen ikväll och hade inga leaves och hela tiden bra medspelare. Och med bra menar jag folk som går att samarbeta med även om inte alla är bäst på enskild karaktär. Blev en stor skillnad när man kom över 2000 verkar det som, allt blev lättare och mycket färre idioter.
Enda förlustmatcherna var ganska jämna så inte på grund av att Mei blockar hela sitt eget lag utanför kontrollpunkten eller liknande.
Citera
2017-03-10, 01:33
  #1851
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Idioter är extra utbrett den här säsongen på PC också. Nästintill ospelbart nu. Troll, Leavers och folk som skiter i laget och bara tar DPS för att få guld i elim. Ryssar som skriker så fort laget tappar en point.

Det har blivit en väldigt toxic-community. Jag har tappat från 3000 till 2000 pga att det inte går att spela med andra människor längre.

Ursäkta men om du gått ner från 3000 till 2000 så är det nog för att du ska ligga där. En lose-streak får man väl ibland om man har otur med idioter men i stora hela så kan man påverka tillräckligt själv för att kunna klättra. Pendlar själv upp och ner hela tiden. Ligger runt plat/diamond men spelar man någorlunda felfritt så vinner man games. Fokusera på att INTE DÖ och INTE PUSHA om tank/healer är döda så ska du se att det går bättre.

Är absolut inget proffs själv men har märkt att när jag presterar bra själv så vinner jag oftast. Hade folk applicerat detta på sig själva istället för att skylla på allt annat så tror jag att både communityt och spelet hade kännts mycket bättre.
Citera
2017-03-10, 06:23
  #1852
Medlem
hortaxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaimastel
Ursäkta men om du gått ner från 3000 till 2000 så är det nog för att du ska ligga där. En lose-streak får man väl ibland om man har otur med idioter men i stora hela så kan man påverka tillräckligt själv för att kunna klättra. Pendlar själv upp och ner hela tiden. Ligger runt plat/diamond men spelar man någorlunda felfritt så vinner man games. Fokusera på att INTE DÖ och INTE PUSHA om tank/healer är döda så ska du se att det går bättre.

Är absolut inget proffs själv men har märkt att när jag presterar bra själv så vinner jag oftast. Hade folk applicerat detta på sig själva istället för att skylla på allt annat så tror jag att både communityt och spelet hade kännts mycket bättre.

Tack för tipset! Jag ska alltså prestera bra själv?

Jag har legat på ungefär samma ranking sen säsong 1. Har haft en veckas lose-streak. 5-6 matcher med leavers bla. Jag mainar tank och healer. Brukar oftast få guld i elim och obj med roadhog t.ex.

Visst första matcherna jag torskade var väl inte pga dåliga setups. Men när jag kom under 2700 så blev folk idioter.

Har spelat hela natten och är nu 2500 iallafall.
Citera
2017-03-22, 19:34
  #1853
Medlem
Så... Vart sjutton har ingame-musiken tagit vägen efter den senaste (Orisa) uppdateringen? Spelar på PS4.
Citera
2017-03-26, 10:05
  #1854
Medlem
Draedons avatar
Orisas mini-graviton är ju sjukt rolig, perfekt när det står någon j-a Hanzo eller Widow och adadada-vid ett hörn, bara dra ut dem och meja ner.
Citera
2017-03-26, 17:01
  #1855
Avstängd
Plaguetongues avatar
kör ändå bara mercy för ingen vill heala
Citera
2017-03-27, 18:15
  #1856
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
kör ändå bara mercy för ingen vill heala
Har kört minst med henne och ana.
Brukar själv fokusera mest på lucio.
Men har tänkt att börja träna med mercy någon gång framöver och lägga 5-10 timmar på henne.
Se om man kan bli fäst vid henne.
Citera
2017-03-29, 21:00
  #1857
Avstängd
Plaguetongues avatar
kör med polare som bara spelar roadhog, fet combo
Citera
2017-04-24, 22:12
  #1858
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Idioter är extra utbrett den här säsongen på PC också. Nästintill ospelbart nu. Troll, Leavers och folk som skiter i laget och bara tar DPS för att få guld i elim. Ryssar som skriker så fort laget tappar en point.

Det har blivit en väldigt toxic-community. Jag har tappat från 3000 till 2000 pga att det inte går att spela med andra människor längre.

Det där känner jag igen så jävla hårt alltså. Jag mainar lucio för ingen annan vill ju nånsin vara support. Men det är svårt att klättra när man är mitt bland så många idioter. Oftast 3-4 dps och 1 tank och jag på heal. Jag ligger mellan 2200-2400 och tar mig inte längre upp.

Jag har fört lite statistik på ungefär 100 games.
Genomsnitt SR vid vinst 20.8
Genomsnitt SR vid förlust 24.2

Har ungefär 58% win ratio men ett par förluster känns för hårt tycker jag. Guld i heal har jag oftast samt objective.

Fick tips av en kompis att ladda ner Oversumo till telefonen och enligt den appen är jag diamond på Lucio, Mercy och Roadhog, de jag oftast spelar. Det är sällan jag får chansen att spela DPS då jag inte instalockar vid första chansen och gärna föredrar 2/2/2 eller liknande. Jag önskar att man kunde få spela med vuxna människor och inte barn som skriker och lämnar så fort något går fel.

Nä jag vet inte, jag kanske bara är usel helt enkelt.
Citera
2017-05-23, 19:56
  #1859
Medlem
regndroppens avatar
Någon som vet om man kan köpa event-skins för currency in game?
Citera
2017-05-23, 20:30
  #1860
Medlem
Vurtnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Någon som vet om man kan köpa event-skins för currency in game?
Nope.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback