Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-01, 22:56
  #1201
Medlem
kingn77s avatar
6-4 i matcher, rank 46. 3 av matcherna vann vi 6 spelare mot 2. Gissar att man får mindre poäng för det

Första matcher efter jag blivit rankad så vinner vi, jag får några medaljer. Jag ökar typ 5cm i rank på skärmen
Andra matchen vinner vi igen, jag ligger i topp i laget, ranken ökar med nästan 20cm. Rankar upp till 47.
Tredje matcher förlorar vi efter en jämn match, jag får iaf 4 medaljer. Ranken går ner 23 cm. Man blir lite less :P

edit: Vinst eller förlust har alldeles för stor del av rankberäkningen. Vi, och jag, spelar väldigt bra, men förlorar. Men ändå sjunker jag nästan 80% av en rank. Trodde detta spel ville att noobs skulle tro att de är bra fast de inte är det.
__________________
Senast redigerad av kingn77 2016-07-01 kl. 23:48.
Citera
2016-07-01, 23:50
  #1202
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Ja det är mer likt tf2 än dota. Du kan absolut spela som healer och både Mercy och Lucio fyller rollerna du efterfrågar.

Spelat i kväll nu. Känns lite tomt? roligt å hela, men en stadig ström med hp utan någon typ av Dump-heal känns lite mesigt och för lätt. Mercy ftw

Vad gör rösterna man får i slutet? får man mer än 5 så blir det EPIC!
Citera
2016-07-02, 01:11
  #1203
Medlem
kingn77s avatar
För första gången så tappade mitt lag en spelare i rankmatch. En stor logga kommer upp över matchställningen där det står att vi kan lämna servern utan nåt straff, förutom att vi förlorar matchen. Okej, det är ju juste, men vi vill ju för i h-e se ställningen i matchen även om vi stannar. Det var omöjligt nu. Vi var fortfarande 4 kvar i slutet. Och blev såklart krossade. Och såklart förlorade jag en halv rank på förlusten, haha. Tack så mycket leaver.
Citera
2016-07-02, 06:59
  #1204
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Spelat i kväll nu. Känns lite tomt? roligt å hela, men en stadig ström med hp utan någon typ av Dump-heal känns lite mesigt och för lätt. Mercy ftw

Vad gör rösterna man får i slutet? får man mer än 5 så blir det EPIC!

Dom gör ingenting, det är bara där. Får man 10 så blir det LEGENDARY!
Citera
2016-07-02, 09:35
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Spelat i kväll nu. Känns lite tomt? roligt å hela, men en stadig ström med hp utan någon typ av Dump-heal känns lite mesigt och för lätt. Mercy ftw

Vad gör rösterna man får i slutet? får man mer än 5 så blir det EPIC!

Jag håller med, det känns tomt! Vet inte om det har med att göra att jag bara är rank (level?) 7 men det är rätt långa väntetider innan nästa quick game hoppar igång, ofta får man springa runt i skirmish ett par minuter..?


Känns som att det borde gå mycket snabbare att hitta matcher. Är det inte så populärt, det här spelet?
Citera
2016-07-02, 10:11
  #1206
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoocher
Jag håller med, det känns tomt! Vet inte om det har med att göra att jag bara är rank (level?) 7 men det är rätt långa väntetider innan nästa quick game hoppar igång, ofta får man springa runt i skirmish ett par minuter..?


Känns som att det borde gå mycket snabbare att hitta matcher. Är det inte så populärt, det här spelet?

Tar runt 20sek för mig att hitta en match lvl 7.
Får man bara en i laget som försvarar en lite halvhjärtat när man helar så vinner laget ju nästan per automatik. Men känns som att spelet ska spelas med minst 3 andra vänner för att vara riktigt roligt.
Citera
2016-07-02, 13:22
  #1207
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoocher
Känns som att det borde gå mycket snabbare att hitta matcher. Är det inte så populärt, det här spelet?
Har redan sålt över 10 miljoner exemplar
Citera
2016-07-02, 15:16
  #1208
Medlem
Köpte overwatch till ps4 idag men kan fan inte komma in står bara "lost connection to gamle server (LC-202).

Någon med samma problem eller hur kan man lösa det? Internet funkar klockrent alla andra spel!
Citera
2016-07-02, 15:19
  #1209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Tar runt 20sek för mig att hitta en match lvl 7.
Får man bara en i laget som försvarar en lite halvhjärtat när man helar så vinner laget ju nästan per automatik. Men känns som att spelet ska spelas med minst 3 andra vänner för att vara riktigt roligt.

Nu har jag stängt av skirmish i inställningarna för spelet, vet inte om det har nån betydelse men hoppas det blir lite snabbare.
Citera
2016-07-02, 16:36
  #1210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Dom gör ingenting, det är bara där. Får man 10 så blir det LEGENDARY!
Fick min första legendary dvs 10 röster vann för vårt lag med en ressurect på 4 spelare i slutet
kändes riktigt bra
Citera
2016-07-02, 17:45
  #1211
Medlem
Bara9s avatar
Får man mer exp i rankat eller är det bara rundorna som tar lite längre tid? Tycker man får så jäkla mycket.
Citera
2016-07-02, 17:46
  #1212
Medlem
Competetive verkar betydligt lättare än quickplay. Jag har i och för sig bara spelat 10 matcher men K/D ligger på 7,43 och maxkill på 64 och den förlorade vi...

Kanske lättare på helg dagtid än på nätterna?

Konstig variation med allt från att ta en bas för att vinna till bäst av 5 där den sistnämda kan ta sjukt lång tid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback