• 48 313 online
  • 1 128 504 medlemmar
  • 58 556 424 inlägg
2014-11-07, 20:42
Avstängd
Bitsockers avatar
Nu på Blizzcons stream så annonserades en ny franchise vid namn Overwatch.

Citat:
Blizzard has just announced Overwatch, a new franchise. This will be their first new franchise in 17 years.

Details:
Team based, multiplayer shooter.
Very approachable
Release "nearer than you think."

Vad tyckte ni om trailern? Verkar det vara något att ha?

Trailers och info om spelet, samt registrering för beta-invite: http://eu.battle.net/overwatch/en/
Senast redigerad av Bitsocker 2014-11-07 kl. 21:16.
Citera
2014-11-07, 20:44
Medlem
svallerbyttans avatar
Kan du länka trailern?
Citera
2014-11-07, 20:45
Avstängd
Bitsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Kan du länka trailern?

Den streamas här just nu: http://us.battle.net/blizzcon/en/live-stream/
Citera
2014-11-07, 20:46
Medlem
Oskar.s avatar
Counter Strike:Smite, någon? Det eller Team Fortress. Det känns.. bekant.
Citera
2014-11-07, 20:50
Medlem
Sittmöbels avatar
Verkar vara Blizzards svar på Team Fortress 2. Ser kul ut men avgörande för mig är om det blir alltför likt TF2. Ser helst inte att det finns en miljard vapen att välja på eller att är pay2win.
Citera
2014-11-07, 20:51
Medlem
svallerbyttans avatar
Var http://playoverwatch.com/ adressen de skrev ut och är den isf överbelastad eftersom jag inte kommer in där?
Citera
2014-11-07, 20:51
Medlem
Oskar.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittmöbel
Verkar vara Blizzards svar på Team Fortress 2. Ser kul ut men avgörande för mig är om det blir alltför likt TF2. Ser helst inte att det finns en miljard vapen att välja på eller att är pay2win.
Blizzard brukade vara innovatörer, men mycket av det de gör nu känns som kopior. Overwatch har vi sett förut, Hearthstone har vi sett förut och Heroes of the Storm har vi sett förut.
Citera
2014-11-07, 20:52
Medlem
Oskar.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Var http://playoverwatch.com/ adressen de skrev ut och är den isf överbelastad eftersom jag inte kommer in där?
Ja, det var adressen de skrev.
Citera
2014-11-07, 20:54
Medlem
Sittmöbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Blizzard brukade vara innovatörer, men mycket av det de gör nu känns som kopior. Overwatch har vi sett förut, Hearthstone har vi sett förut och Heroes of the Storm har vi sett förut.

Ja, Heroes of the Storm verkar inget vidare. För många stilar som blandas och verkar nästan vara en ännu värre DotA-klon än HoN en gång var. Å andra sidan har DotA sitt ursprung i Warcraft-miljön, men det känns ändå som att det är ctrl+c -> ctrl+c. Det enda positiva i den trailern var Lost Vikings comeback.
Citera
2014-11-07, 21:02
Medlem
Oskar.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittmöbel
Ja, Heroes of the Storm verkar inget vidare. För många stilar som blandas och verkar nästan vara en ännu värre DotA-klon än HoN en gång var. Å andra sidan har DotA sitt ursprung i Warcraft-miljön, men det känns ändå som att det är ctrl+c -> ctrl+c. Det enda positiva i den trailern var Lost Vikings comeback.
Jag har inget förhållande till Lost Vikings, men antar att jag skulle kunna påminna mig om att det är ett spel de gjorde för jättelänge sen och nerdgasma för sakens skull.

Jag har aldrig fastnat för MOBA-spel, men känner spontant att DotA är alldeles för etablerat för att man ska kunna utmana dom med en så klockren kopia.
Citera
2014-11-07, 21:10
Medlem
Såg ut som en dålig kopia av tf med blanding av halo.

Men det är blizzard, dem tar alla de just nu populära spelen och gör re-makes på dem Dem har inte kommit på något fräscht sedan Warcraft serien släpptes.
Citera
2014-11-07, 21:35
Medlem
Sittmöbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Jag har inget förhållande till Lost Vikings, men antar att jag skulle kunna påminna mig om att det är ett spel de gjorde för jättelänge sen och nerdgasma för sakens skull.

Jag har aldrig fastnat för MOBA-spel, men känner spontant att DotA är alldeles för etablerat för att man ska kunna utmana dom med en så klockren kopia.

Spela Thomas Was Alone, så har du en modern version av Lost Vikings. Det är ett pusselspel där du styr 3 olika karaktärer med olika förmågor. De måste hjälpas åt för att komma i mål (fast det kanske du redan visste).

Ja, med LoL och DotA så är MOBA-scenen rätt fullpackad.
Citera