Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-03, 00:37
  #13
Medlem
Bedins avatar
Vore nästan gravskändning att producera en fjärde film med tanke på hur bra cirkeln slöts i trean. Det var en bra avslutning på en jävligt bra trilogi.
I vanlig ordning skall dock varenda litet öre kramas ur ett vinnande koncept, man får bara hoppas att det görs på ett rättvist sätt utan att förstöra Toy Story-andan.
Citera
2015-05-20, 18:25
  #14
Medlem
Soulsurfers avatar
Filmen kommer inte att vara en fortsättning på trean utan kommer att vara ett helt nytt kapitel -

"Lasseter confirmed that the latest in the franchise, about toys that come to life when humans are absent, will be a brand new chapter, not a continuation of the previous storyline."

http://www.theguardian.com/film/2015...rst-nude-scene
Citera
2018-11-12, 14:13
  #15
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=LDXYRzerjzU

Toy Story 4 | Official Teaser
Citera
2018-11-13, 16:42
  #16
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=nQk7DWW4mz8

Disney har lite humor måste jag medge.

Toy Story 4 | Teaser Trailer "Reaction"
Citera
2018-11-13, 18:34
  #17
Medlem
Jonipoons avatar
Ser inte så bra ut. Visst, det är bara en teaser, men de två nya plushdjuren är ett tecken på att Pixar sjunkit till en väldigt låg nivå. Att använda små gosiga gulliga karaktärer som pratar med coola mörk mansröster är en kliché inom animation som genom historien endast återsetts i de lite mer "dåliga" animerade filmerna som typ Ice Age, Boss Baby, etc.

Pixar har alltid stuckit ut med humor som är genuin, detta känns mer typisk comic-relief "in your face" eller slapstick humor. Iofs har Pixar varit på väg neråt under många års tid, det började runt 2013 med Monsters University och sen har det bara eskalerat.

Visst, jag kan bli besviken. Förhoppningsvis är dessa två karaktärer inte med i själva filmen.
Citera
2018-11-13, 20:00
  #18
Medlem
Elementarts avatar
Jag tycker att Toy Story borde ha avslutats efter tvåan. Jag gillade inte trean så mycket av någon anledning, det kan ha berott på att jag inte gillade idén med att man fick se Andy slutligen växa upp och slutade leka med sina leksaker.
Citera
2018-11-13, 20:28
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
https://www.youtube.com/watch?v=nQk7DWW4mz8

Disney har lite humor måste jag medge.

Toy Story 4 | Teaser Trailer "Reaction"

Citat:
Ursprungligen postat av santacl
https://www.youtube.com/watch?v=LDXYRzerjzU

Toy Story 4 | Official Teaser

Värdelös teasers. Får mig inte att vilja se Toy Story 4, och då gillade jag ändå de föregående filmerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag tycker att Toy Story borde ha avslutats efter tvåan. Jag gillade inte trean så mycket av någon anledning, det kan ha berott på att jag inte gillade idén med att man fick se Andy slutligen växa upp och slutade leka med sina leksaker.

För mig var det tvärtom, jag gillade inte tvåan särskilt mycket. Den är okej, men inte mer än så. Trean däremot, den gillade jag. Kanske för att jag kan relatera till det, att bli vuxen och ha svårt att göra sig av med sina leksaker trots att man inte leker med dem längre. Men man borde ha slutat efter trean, nummer 4 verkar inte tillföra något.
Citera
2019-02-04, 04:16
  #20
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=3_Z8wKv6oPk

Toy Story 4 | Big Game Ad
Citera
2019-02-04, 13:28
  #21
Medlem
mhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag tycker att Toy Story borde ha avslutats efter tvåan. Jag gillade inte trean så mycket av någon anledning, det kan ha berott på att jag inte gillade idén med att man fick se Andy slutligen växa upp och slutade leka med sina leksaker.
Jag håller med. Tvåan är den hittills bästa episoden imo, följt av ettan, och sist trean. Trean var okej, men inte alls lika underhållande som ettan och tvåan.
Citera
2019-02-05, 20:06
  #22
Medlem
Jonipoons avatar
Bo Beep har fått en helt ny look i Toy Story 4. Istället för klänning bär hon nu byxor, plus att hon ditchat sin hatt. Hon har även minskat sin cleavage. Den största förändringen är att hon nu inte längre är gjord av porslin utan till synes plast...

Detta blir första gången i Toy Storys historia som en leksak ändrar klädstil, och dessutom ändrar hon tydligen material också (från porslin till plast). Min fråga är varför? Hur? Vad tänker dom med? Inte med hjärnan i alla fall. Detta luktar SJW-trams.

Utvecklarna bakom Toy Story 1-3 har tidigare sagt att Bo Beep aldrig var med ute på Woody's äventyr eftersom hon är gjord av porslin och därför alltför ömtålig. Hon var inte ens med i Toy Story 3. Nu i denna fjärde film så beskrivs hon som en leksak som lever utan ägare, helt självgående. Detta är förstås meningen att dra paralleller till att uppmuntra unga tjejer att de kan leva självständiga utan en man i sina liv. Female power! Det är bara de manliga leksakerna som Woody och Buzz som är beroende av kärlek från sina ägare. Males are pathetic!

Bo Beep är för sjutton är porslinslampa, och hade tre får som hon tog hand om. Jag undrar om Toy Story 4 tänker förklara vart hennes får tagit vägen? Har Bo Beep måhända övergett sina får?
Citera
2019-03-19, 14:56
  #23
Medlem
Jonipoons avatar
Official trailer: https://www.youtube.com/watch?v=wmiIUN-7qhE

Väldigt vackert animerat, det ser ju helt förtrollande ut! Men tyvärr ser det även ut som att filmen kommer ha väldigt starka politiska undertoner. Här är några saker jag lade märke till i trailern när det kommer till Bo Beep:

- Bo Beeps första entré är att självmant brotta ner 10 leksaker större än hon själv och därigenom rädda Woody. Ingen annan leksak i Toy Story-serierna har någonsin lyckats med detta, inte ens Buzz Lightyear, och det är fullständigt idiotiskt. Detta är bara för att visa "kvinnor kan slåss och de kan slåss 10 gånger bättre än män!", störlöjligt verkligen.

- Det första Bo Beep säger till Woody är att driva med honom genom att sarkastiskt säga "Awww sheriff Woody, always coming to the rescue". Hon pratar med honom som om han vore ett litet barn som inte kan skydda sig själv. Detta är för att visa att "kvinnor behöver inga män för att rädda dem, kvinnor kan rädda sig själva, och män är inkapabla idioter som egentligen behöver kvinnors hjälp!".

- Woody's replik till Bo Beep "you've handled this lost toy life better than I could", handlar enbart om att hjärntvätta folk till att tro att kvinnor är mycket bättre på att klara sig själva än män, och det handlar om att hjärntvätta pojkar att de måste lyssna på kvinnor och göra som kvinnor säger. Repliken åtföljs av "Open your eyes, Woody!" där Bo Beep återigen visar Woody vem som är boss. Kan ni ens föreställa sig vilket liv det skulle ifall en manlig leksak skulle visa en kvinnlig leksak hur man lever independent? Det skulle kallas för SEXISM i media. Men tydligen är det helt okej när det görs åt andra hållet.

- Bo Beep säger sedan "Sometimes change can be good!". Detta är naturligtvis en indirekt pik till konservativa och högern, och handlar om "ut med gamla och in med det nya!".


I överlag kan jag med säkerhet säga vad filmen i slutändan kommer att handla om. Den kommer handla om att göra sig fri från sina föräldrar och leva independent, iochmed att det handlar om Woody som bryter sig fri från Bonnie och väljer att leva utan ägare i slutet. Med tanke på att Pixar tenderar att ha väldigt vuxna ämnen i sina barnfilmer ser jag inte detta som en omöjlighet.
Jag ser även lite tendenser till pappa-roll med karaktären Forky. Jag är nästan helt säker på att Woody kommer att bli typ Forkys "pappa" eller vårdnadshavare i slutet. Jag är dock osäker på om Bo Beep och Woody verkligen blir ett par i slutet, men det mesta talar för att det inte blir så. Bo Beep kommer fortsätta på egna äventyr, kan se henne framför mig i slutet säga till Woody något i stil med "You have Forky to look after now, Woody. That's what's most important from now on." Detta är också väldigt politiskt, eftersom det handlar om att visa att män måste spendera mer tid med sina barn och vara passiva medan kvinnor ska ut och vara aktiva. De vill totalt vända på könsrollerna, könsroller som är biologiska av en anledning.

Tur att man själv inte är hjärntvättad. Jag kommer aldrig bli en soyboy/cuck som hunsas hit och dit av kvinnor, och jag kommer lära mina söner detsamma. Väldigt viktigt för barn att ha en pappa som stark förebild, och om jag tittar på sådana här filmer med mina söner i framtiden kommer jag förklara för de vilka saker som är hjärntvättande.
__________________
Senast redigerad av Jonipoon 2019-03-19 kl. 14:59.
Citera
2019-06-13, 23:45
  #24
Medlem
santacls avatar
Embargot är släppt och filmen har för närvarande 100 % på RT samt många 8or och 9or i betyg på diverse sidor och kanaler på Youtube.

Jobbigt att vi måste vänta två och en halv månad som vanligt till den kommer hit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback