Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-06, 20:35
  #1
Avstängd
cramors avatar
Någon som har dessa lurar? Vad tycker ni? Jag köpte mig ett par idag och dom fungerar kalasbra med "noise reduction". Dom var tyvärr lite väl dyra och kostade 3000 spänn. Är väl ingen ljudfantast egentligen så vet inte om jag ska lämna tillbaka dom eller inte.

Vill gärna höra era åsikter
Citera
2014-11-06, 20:44
  #2
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Någon som har dessa lurar? Vad tycker ni? Jag köpte mig ett par idag och dom fungerar kalasbra med "noise reduction". Dom var tyvärr lite väl dyra och kostade 3000 spänn. Är väl ingen ljudfantast egentligen så vet inte om jag ska lämna tillbaka dom eller inte.

Vill gärna höra era åsikter
Har inte hört dem men kan nog lova att du får bättre lurar för 3k om du köper från nåt riktigt lurmärke tex Sennheiser eller AKG,Bose är ju mer ett överprisat märke för de som har pengar och inte bryr sig om bra ljud,
Citera
2014-11-06, 20:50
  #3
Avstängd
cramors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Har inte hört dem men kan nog lova att du får bättre lurar för 3k om du köper från nåt riktigt lurmärke tex Sennheiser eller AKG,Bose är ju mer ett överprisat märke för de som har pengar och inte bryr sig om bra ljud,
Sådär brukar det låta... att man alltid köper fel märke och saker är överprisat m.m
Citera
2014-11-06, 22:02
  #4
Medlem
Kör själv med QC-15. Anledning till att jag skaffade mina är att jag reser en del, och bose har riktigt bra noice reduction för flyg (har haft de tidigare modellerna och även provat Sennheisers varianter). Ska man bara ha dem som vanliga lurar tycker jag definitivt att man borde kolla på andra alternativ.
Citera
2014-11-07, 00:19
  #5
Avstängd
cramors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pasco
Kör själv med QC-15. Anledning till att jag skaffade mina är att jag reser en del, och bose har riktigt bra noice reduction för flyg (har haft de tidigare modellerna och även provat Sennheisers varianter). Ska man bara ha dem som vanliga lurar tycker jag definitivt att man borde kolla på andra alternativ.
Ja när jag tar på mig dessa lurar så stänger det ute i princip allt ljud
Citera
2014-11-09, 13:35
  #6
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Någon som har dessa lurar? Vad tycker ni? Jag köpte mig ett par idag och dom fungerar kalasbra med "noise reduction". Dom var tyvärr lite väl dyra och kostade 3000 spänn. Är väl ingen ljudfantast egentligen så vet inte om jag ska lämna tillbaka dom eller inte.

Vill gärna höra era åsikter

Deras brusreducering är marknadsledande och slår faktiskt tidigare QC15 på fingrarna , men bara med en ytterst liten marginal.
Dessa är hörlurar för långa tågresor och flygresor där man vill ha en komfortabel hörlur som tar bort det mesta av backgrundsljuden.
Ljudmässigt kan du få ungefär samma ljud för en tredjedel eller 50%.
Men man betalar en premium av an anledning. Nära knäpptyst på flyget är många beredda att betalar bra för.
Citera
2014-11-15, 12:39
  #7
Medlem
Grasstomouths avatar
Har haft 2 par AKG K495 NC och Bose QC25 är överlägsna iaf. Samma prisklass.

Båda paren gick sönder till slut så jag gav upp AKG och gick tillbaka till Sennheiser.
Citera
2014-12-04, 17:36
  #8
Medlem
Emilll88s avatar
Fick precis hem mina på lådan, suverän brusreducering och det är lätt värt de extra tusenlapparna när man kommer sitta på flyg och på tåg.

Det jag tycker är mindre bra är att det bara är anpassat för Apple prylar, dvs. att ändra musik, prata i telefon mm med lurarna funkar inte med Android telefoner.

Jag vet inte om det är någon som har en lösning på detta? Finns det andra kablar att köpa så att det fungerar?
Citera
2015-01-12, 22:41
  #9
Medlem
Jag har en fråga som är lite OT fråga men tror den kan passa in här ändå. Jag har nämligen funderingar på att köpa mig ett par Bose QC25, mitt andnings område kommer vara på industri då jag jobbar som en fabriksarbetare. Men till min fråga som är hur pass bra kommer noise Cancelling funktionen att funka då det är många höga och slumpmässiga ljud? Eller om någon skulle skrika på hjälp hör man sådant?
Citera
2015-01-12, 23:06
  #10
Medlem
Eclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamman93
Jag har en fråga som är lite OT fråga men tror den kan passa in här ändå. Jag har nämligen funderingar på att köpa mig ett par Bose QC25, mitt andnings område kommer vara på industri då jag jobbar som en fabriksarbetare. Men till min fråga som är hur pass bra kommer noise Cancelling funktionen att funka då det är många höga och slumpmässiga ljud? Eller om någon skulle skrika på hjälp hör man sådant?

Noise cancelling funktionen fungerar bäst på monotona ljud. Tänk ljud som ljudet av ett vattenfall eller motorljud när du flyger flygplan. Sämre fungerar dem mot t.ex. barnskrik, även om det tystas ned något.

Bose-hörlurarna är designade för att släppa igenom tal, så det bör inte vara något problem.
Citera
2015-01-13, 00:50
  #11
Medlem
Bjurras avatar
Jag köpte ett par Parrot Zik idag, otroligt bra noice cancellation måste jag säga. Butiken var full med högtalare och TV-apparater som stod och skrällde och plötsligt var det som att vara under vatten.

Fördelen med Parrot är att de har bluetooth så man slipper sladden.

För att svara på TS så beror det nog helt på hur ofta man kommer använda hörlurarna i bullriga miljöer.
Citera
2018-04-18, 13:35
  #12
Medlem
trattfans avatar
Tjenare
Jag har ett par Bose Q35 och har nyligen köpt en iMac och när jag lyssnar på spotify till hörlurarna så låter de riktigt dåligt.

Lyssnar jag från iPhone / min macbook pro retina så låter de perfekt. Vad kan problemet vara?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback