Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-06, 10:41
  #1
Medlem
En intervju med Tarhead Studio om deras kommande Online Brawler: RUiN.

http://www.mmogames.com/gamearticles...d-studio-ruin/
Citera
2017-02-08, 03:58
  #2
Medlem
Kickstarter är igång och de har redan uppnått över 70% av deras mål.

Less på att item level, klass, karaktärer, rng, feedande lagkamrater eller dylikt förstör PvP? Då kan RUiN vara något för dig. Detsamma gäller om du inte har tid eller vill lägga ner uppemot en timme på en Dota eller LoL-match. Här är matcherna korta och väldigt intensiva, inget svammel så som laning phase.

Spelet är i stort sett en standalone av den populära wc3-modden Warlock. Du har en eldboll och ska helt enkelt försöka döda eller putta ut de andra spelarna från banan medans du överlever. Alla hjältar är likadana och du väljer själv vilka förmågor du vill att din hjälte ska ha. Det bör bli en helt ny och bättre upplevelse med wasd-movement istället för mus som i wc3, mycket bättre respons och precision när du styr din karaktär.

Jag har själv inte spelat RUiN men jag har spelat en hel del Warlock i mina dagar, jag tror det här spelet kan ha stor potential. Det är väldigt lätt att sätta sig in i, samtidigt som du kan ha en väldigt hög högsta nivå med diverse kombinationer och dylikt. Jag vet dock inte hur mycket de har valt att ändra spelet om man jämför med modden från wc3.

e: Såg precis att länken från TS är väldigt utdaterad. Bry er inte om den.
Citera
2017-02-10, 22:28
  #3
Medlem
BrianGriffins avatar
Såg filmen på kickstartern. Påminner väldigt mycket om Battlerite.
Citera
2017-02-18, 21:08
  #4
Medlem
Såå, typ Battlerite? Fast istället för färdiga karaktärer så väljer man sina egna abilities och arenan krymper hela tiden?
Citera
2017-02-19, 20:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzcocks
Såå, typ Battlerite? Fast istället för färdiga karaktärer så väljer man sina egna abilities och arenan krymper hela tiden?
Citat:
Ursprungligen postat av BrianGriffin
Såg filmen på kickstartern. Påminner väldigt mycket om Battlerite.
Både ja och nej. Spelet är baserat på en mod i wc3 där målet är att putta ut dina motståndare från en konstant krympande arena. Du blir även känsligare för knockbacks ju mer skada du tar. Battlerite är baserat på Bloodline champions som var ett helt eget spel i sina dagar, inte baserat på någon mod eller liknande.

I RUiN har de (just nu) struntat i "mer skada = mer knockback" och har en energy shield som börjar regga om du inte tagit skada på ett par sekunder. Du tar dubbla knockback medans skölden är nere och det finns inget sätt att få tillbaka HP.

Den största skillnaden från Battlerite är att det inte finns klasser, du väljer istället vilka abilities du vill ha. Det finns inte heller någon attack utan cd, som det finns i Battlerite (m1 trading/poking). Allt har kortare eller längre cd. Det finns även inte någon ultimate som kräver 100% energi, eller orbs som ger energy/hp. Utöver det finns det många abilities som direkt hjälper dina allies i BR, t.ex. heal, odödlighet, dispel m.m. Det fanns inget sådant i Warlock och jag är ganska säker på att det inte kommer finnas RUiN.

Några fördelar med RUiN är att det inte kommer finnas olika hjältar eller comps som är starkare än andra, att du kan välja nya spells och göra oändliga kombinationer är även ett stort plus. En annan sak jag gillar är att 1v1 kommer vara officiellt game mode ifall spelet blir nog stort för att tillåta delade köer (Tror de sa att de ska börja med 3v3 i pre-alpha för att inte dela upp spelarna för mycket). Det kan vara väldigt frustrerande att spela 2v2 eller 3v3 utan vänner.
Spelet är även ännu lättare att komma in i jämfört med Battlerite men det är ändå väldigt hög skill ceiling.

Jag är inte allt för insatt i spelet än så länge så ni får ta det jag skrev med en nypa salt jag vet dock att jag med stor sannolikhet kommer att spela både Battlerite och RUiN. Battlerite är redan ett fantastiskt bra spel (dock med några allvarliga brister) och jag är säker på att RUiN även kommer bli fantastiskt.
Citera
2017-04-14, 23:37
  #6
Medlem
Spelade lite under pre-alpha technical test, det varade dock bara i tre timmar. Mina första intryck var mycket positiva, spelet är väldigt lätt att hoppa in i och spela samtidigt som det har ett djup som innebär att spelet är svårt att bemästra.

Det finns mycket som kan förbättras med spelet, men då är det i pre alpha som sagt. Det finns en del buggar, spelet är inte allt för bra balanserat än så länge. Allt som allt flyter spelet dock på väldigt bra, menyerna och user interface är redan tilltalande. Jag är rädd för att RUiN inte kommer locka spelare, men så länge det kommer vara spelbart utan allt för långa köer kommer jag spela det, riktigt nöjd än så länge.

Nytt test nästa helg som förhoppningsvis blir lite längre.
Här är en video från första matchen jag spelade under testet, det blev en spännande duel i sista rundan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback