Citat:
Ursprungligen postat av
WaltherVonKnopf
Beror väl på vilken måttstock man har för ordet vänsterextremist. Den som är väldigt vänster uppfattar i princip ingenting på vänsterkanten som extremistiskt.
Antar att du menar "den som är väldigt höger"? Så kan det vara. Men jag motsätter mig det, och accepterar inte den beskrivningen. Skulle man göra någon form av utfrågning av Jack Werner, om var han står politiskt, med 1 000 slumpmässigt valda personer i publiken så tror jag inte många skulle kryssa i "vänsterextremist" i den efterföljande enkäten. Jag har faktisk inte uppfattat honom som vänster överhuvudtaget, men det är möjligt att han är det. Klart antirasist och feminist dock, men det är ju även Birgitta Ohlsson – men hon kanske också kan kallas för "vänsterextremist" enligt någons världsbild, vad vet jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
WaltherVonKnopf
Fria Tider har inte utgivningsbevis i Sverige då redaktionen (och Widar Nord) har sitt säte i Estland. Faktum är att Widar Nord inte ens skulle kunna beviljas utgivningsbevis i Sverige då han inte är stadigvarande bosatt här.
Okej. De själva har angett att Widar Nord är ansvarig utgivare. Vet inte riktigt vad de menar att han är ansvarig för, och jag är osäker på vad det betyder i praktiken om man inte har utgivningsbevis.
Citat:
Ursprungligen postat av
WaltherVonKnopf
Alla tidningar gör sådana här fel ibland.
Fallet som tråden handlar om är ju lite pinsamt, men ingen katastrof heller – hade kanske kunnat hända också en större dagstidning. Däremot att googla fram en bild på en person som heter samma sak, och sedan lägga ut bilden och namnet och ange denne som misstänkt för inblandning i mord –
nja? Där tror faktiskt inte att du har rätt i att alla tidningar gör såna fel. Skulle Aftonbladet felaktigt hänga ut en klart identifierbar person (minderårig och med bild och namn) som misstänkt för medhjälp till mord så skulle det minst sagt bli en snackis.
Citat:
Ursprungligen postat av
WaltherVonKnopf
Jack Werners anmälan kommer läggas i papperskorgen.
Det är det absolut mest sannolika, ja.