Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-12, 17:12
  #313
Medlem
SanningensProfets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westcoastcrew
I säsong 2 avsnitt 1 får man reda på att Klose (eller hur fan det stavas) heter Trolle af Segerstad i efternamn - en blandning mellan två existerande och levande adliga ätter (Trolle respektive Hård af Segerstad)

Hur, eller varför, föll valet på ett sånt namn för en biffig gangster som pratar skånska och är rätt dum? Är det någon producent till serien som gjort sig ovän med/inte gillar någon Trolle eller Hård af Segerstad? Ett naturligare val hade väl varit Conny Johnnysson eller vad fan som helst annat. Känns väldigt märkligt hela grejen

Det är väl ett skämt?
Citera
2019-01-13, 22:10
  #314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanningensProfet
Det är väl ett skämt?

på vilket sätt är det roligt? det känns bara så jävla malplacerat
Citera
2019-01-14, 06:47
  #315
Medlem
SanningensProfets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westcoastcrew
på vilket sätt är det roligt? det känns bara så jävla malplacerat

Måste det vara roligt för att vara ett skämt? Jag kan inte hitta någon annan anledning till att en karaktär som kallas "Klossen" och är stor och dum i huvudet har ett sådant efternamn. Serien har många skämt som grundar sig på att dom kommer från ingenstans ("it's random so it's funny", kan man väl säga"), vilket är väl varför det ska vara ett skämt.

Varför hakade du upp dig på just detta? Kände/känner du släkten eller något?
__________________
Senast redigerad av SanningensProfet 2019-01-14 kl. 06:57.
Citera
2019-01-14, 11:40
  #316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanningensProfet
Måste det vara roligt för att vara ett skämt? Jag kan inte hitta någon annan anledning till att en karaktär som kallas "Klossen" och är stor och dum i huvudet har ett sådant efternamn. Serien har många skämt som grundar sig på att dom kommer från ingenstans ("it's random so it's funny", kan man väl säga"), vilket är väl varför det ska vara ett skämt.

Varför hakade du upp dig på just detta? Kände/känner du släkten eller något?

nä, är bara smått autistisk och har en tendens att fastna i detaljer. om något är det nog mig det är fel på, även om jag tycker han borde fått guldnamnet johnny connysson. nåja. synd att säsong två sög. ettan var helt ait i jämförelse.
Citera
2019-01-15, 19:00
  #317
Medlem
SanningensProfets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westcoastcrew
nä, är bara smått autistisk och har en tendens att fastna i detaljer. om något är det nog mig det är fel på, även om jag tycker han borde fått guldnamnet johnny connysson. nåja. synd att säsong två sög. ettan var helt ait i jämförelse.

Hoppas ändå en s3 kommer, vill se hur det går för alla karaktärer. Även fast jag älskade s2. Har förtroende för CMore att de kan göra det bra.
Citera
2019-01-15, 19:37
  #318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanningensProfet
Hoppas ändå en s3 kommer, vill se hur det går för alla karaktärer. Även fast jag älskade s2. Har förtroende för CMore att de kan göra det bra.

diggade nima och sonny som duo i ettan, i tvåan blev det bara larvigt (alltså skämskuddelarvigt, till skillnad från första säsongens charm-larvigt) när camilla ska beblanda sig. nä, en säsong hade räckt.

vad vill du att en eventuell tredje säsong ska handla om?
Citera
2019-01-16, 19:21
  #319
Medlem
SanningensProfets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westcoastcrew
diggade nima och sonny som duo i ettan, i tvåan blev det bara larvigt (alltså skämskuddelarvigt, till skillnad från första säsongens charm-larvigt) när camilla ska beblanda sig. nä, en säsong hade räckt.

vad vill du att en eventuell tredje säsong ska handla om?

Jag vill väl mestadels se en fortsättning på karaktärerna, det skulle kännas konstigt att sluta serien som s2 slutar. Dog Goran (hoppas inte)? Vad ska Sonny och Camilla göra nu? Vem är egentligen Arton? Vad hände med Frank?

Sådant, typ.

Förstår vad du menar med det där att det blev larvigt i s2, men tyckte ändå att det var jävligt roligt då och då (för någon anledning som jag själv inte ens kan förstå så skrattade jag väldigt mycket när den där konstnären skulle måla en kossa till Goran och även den där sista scenen).
__________________
Senast redigerad av SanningensProfet 2019-01-16 kl. 19:26.
Citera
2020-12-25, 10:16
  #320
Medlem
Scalpings avatar
Vilken pinsam jävla skitserie. hur orkar man höra på folk som springer runt och säger " fucking, driver du, bror, mannen osv" i varje mening. Inte roligt nånstans.

ser säsong två.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback