Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-05, 17:20
  #1
Medlem
Hejsan!

Jag är en tonåring som inte har många år kvar i skolan. Jag har alltid haft ett intresse av andra länder och ett av de länderna är Trinidad and Tobago.

Så nu undrar jag hur det är att bo där.

Hur är det med jobb, finns det gott om jobb?

Hur är lönerna?

Hur ska man gå tillväga om man ska flytta dit?

Hur behandlas man som vit blond svensk där?

Annan information uppskattas också..
Citera
2014-11-05, 17:23
  #2
Medlem
Du kommer troligtvis bli kidnappad eller mördad. http://www.ttcrime.com/stats.php källa.

Pratade med min kompis senast i morse som är från Trini och det är inte bra där om du inte har mycket cash. många våldtäkter. jag har bott i karibien och visst det är trevligt men en plats jag hade spenderat max ett år i.
Citera
2014-11-06, 05:42
  #3
Medlem
Tobago som är turistön är relativt tryggt men lönerna är kassa. Händer en del skit där riktat mot expats dock som du inte märker av som turist. Försöker du starta något som konkurrerar med locals så kommer du ogillas och i värsta fall saboterar de allt du gör. Bränner ner ditt ställe etc. Finns några med svensk anknytning på ön. En driver restaurang och en annan som troligtvis nu driver restaurang. Den sistnämnda var gift med en vit trini vars föräldrar drivit två mindre hotell på Tobago. Den mindre ön är relativt trygg eftersom alla känner alla typ.
Citera
2014-12-31, 11:25
  #4
Medlem
Sebzors avatar
Det finns mycket kriminalitet. För några år sedan blev en svensk pensionärsfamilj som var bosatt där mördade med en machete.
Citera
2016-04-27, 17:20
  #5
Medlem
Jag har vart på Tobago flera gånger. Där är det as chill... tryggt...shysst folk...

Dock tjänar dom inte bra. Men kanske blir ändring på det när det är packat med turister där om några år.
Citera
2016-04-27, 18:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Det finns mycket kriminalitet. För några år sedan blev en svensk pensionärsfamilj som var bosatt där mördade med en machete.

Ökande kriminalitet är väl en tendens i kanske de flesta västindiska länder...
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2472209

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback