Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Alaska, Oregon och Washington D.C. legaliserar marijuana

flashback.se

En majoritet av väljarna i Alaska, Oregon och Washington D.C. röstade på tisdagen ja till att legaliserar marijuana för fritidsbruk. Sedan tidigare har delstaterna Washington och Colorado legaliserat marijuana.

Läs hela artikeln
  • 4
  • 5
2014-11-09, 14:06
  #49
Medlem
j.m-hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Spela dum och tro sig ha en poäng, så patetiskt.

Men visst är det en rolig nyhet, bara hoppas det kommer länder som börjar ändra sin lagar också och inte bara delstater.

För en gångs skull provade jag lite oskyldig humor för att få någon att tänka. Det fungerade tydligen inte.
Citera
2014-11-09, 14:47
  #50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j.m-h
För en gångs skull provade jag lite oskyldig humor för att få någon att tänka. Det fungerade tydligen inte.
Ledsen, greppade inte detta.
Skicka på en " ", så blir det solklart istället.
Citera
2014-11-09, 20:03
  #51
Medlem
Underbart!

Gillar inte USA eller deras politik ö.h.t, men detta förtjänar ett;
"God bless America"!

Att detta kommer att påverka den svenska synen på CB är uppenbart, men hur mycket är frågan..
Citera
2014-11-09, 21:24
  #52
Medlem
Javalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chooba

Att detta kommer att påverka den svenska synen på CB är uppenbart, men hur mycket är frågan..

På sikt kommer det att ställa hela den gamla svenska narkotikapolitiken på ända, men det kommer aldrig att ske innan USA legaliserar på federal nivå och EU+FN rekommenderar medlemsländerna att avkriminalisera. Jag har länge gissat att detta kommer att vara verklighet någon gång kring 2018-2019, vi får se om jag är alldeles för optimistisk eller om snöbollen har börjat rulla tillräckligt snabbt nu.
Citera
2014-11-13, 14:40
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chooba
Underbart!

Gillar inte USA eller deras politik ö.h.t, men detta förtjänar ett;
"God bless America"!

Att detta kommer att påverka den svenska synen på CB är uppenbart, men hur mycket är frågan..

Inte alls mycket tror jag. Vi är fortfarande ett land fyllt av platta och skygga medelåldersnissar som säger nej för att det är lätt.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback