Citat:
Ursprungligen postat av
sleeppartypeople
Hej
Så här ligger det till:
Jag äger en mobiltelefon men använder den sällan. (Ja, det finns människor som inte smsar och ringer 24/7) Någon gång då och då skickar jag iväg ett sms eller ringer ett samtal. Har telenor och fyller på med pengar genom att köpa kvitton med nummer som jag knappar in för att ladda. Detta har funkat bra, dock har det hänt något senaste och mina sms tycks vara super dyra, 2kr/st? och jag undrar om jag kan komma undan billigare på nåt sätt.
Var utomlands för några veckor sedan och då skickade jag ett sms till Sverige (befann mig i Asien) och hade ca 30kr kvar på telefonen. Smset kom ej fram och alla mina pengar va borta, alltså måste det ha kostat 30kr+ att skicka 1 sms från utlandet...
Men till frågan i alla fall: För någon person som använder sin mobil sällan, skickar väl kanske 1 sms i veckan, vad är det bästa alternativet? Fortsätta som jag gör idag, alltså ja fyller på med 100kr då och då eller köra på något annat?
Tack
Om man använder mobilen så lite som du tycks göra, skulle jag rekommendera dig att titta på en operatör som heter Delight (i Telias nät).
http://www.delightmobile.se
Deras kontantkort har inga "bäst-före-datum" och inga påladdningstvång alls.
De har nog marknadens absolut sämsta kundtjänst, t.o.m. sämre än Comviq och Halebop, men det kanske du kan stå ut med.
De fyra drakarna Telia, Tele2, Telenor och Tre har egentligen inga kontantkort kvar, utan bara förklädda abonnemang som man mer eller mindre tvingas fylla på med jämna mellanrum.