Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-04, 18:38
  #1
Medlem
Någon som vet var jag kan öppna konto i en utländsk bank online trots att jag har betalningsanmärkningar.
Helst i Portugal,England eller Usa men allt är av intresse.
Även ett kort ,Visa , Mastercard eller liknande.
Behöver inte vara någon kredit ansluten men bankerna i Sverige är ju helt galna ,får inte ens ett vanligt konto.
Har planer på att flytta utomlands större delen av året och behöver ett konto att få mina pengar insatta på.
Hoppas att ni kluriga Flashbackare kan hjälpa mig med detta
__________________
Senast redigerad av akrinova 2014-11-04 kl. 18:56.
Citera
2014-11-04, 20:14
  #2
Medlem
SchackMatts avatar
Har du tänkt använda det här kontot vill vardagsfinanser? Det kan bli ganska dyrt, speciellt eftersom ingen kommer vilja utfärda ett kort i SEK till dig. Även om du kan öppna konto i SEK hos många banker kommer eventuellt kort att vara denominerat i en annan valuta.

USA och UK är svårt om du inte bor där eller är ett stort företag.

I Portugal kan du öppna ett bankkonto genom att traska in på ett bankkontor med ditt pass i högsta hugg. Detsamma gäller inom nästan hela EU förutom de bakåtsträvande bankerna i Nederländerna och Belgien.

Estland är ett annat land där det är enkelt att öppna bankkonto. De flesta banker öppnar konto åt dig på fläcken medan till exempel Swedbank vill att du kommer tillbaka inom några veckor för att slutföra proceduren.

Vill du göra det hemifrån utan att besöka banken blir det svårare, men du kan kontakta Lloyds International, Barclays International (alltså inte de vanliga Lloyds och Barclays för inhemska banktjänster inom UK), och Standard Bank. Så länge du har stabil inkomst och/eller kan sätta in motsvarande 5 - 10 000 GBP brukar det inte vara några problem att öppna konto med dem i Gibraltar eller på Isle of Man eller Jersey.

Att ha konto utanför Europa kan göra det dyrt att föra pengar in och ut, men annars har vi ju Karibien och Sydamerika och alla banker där. Många vill dock ha en referens ifrån din nuvarande bank.
Citera
2014-11-05, 00:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchackMatt
Har du tänkt använda det här kontot vill vardagsfinanser? Det kan bli ganska dyrt, speciellt eftersom ingen kommer vilja utfärda ett kort i SEK till dig. Även om du kan öppna konto i SEK hos många banker kommer eventuellt kort att vara denominerat i en annan valuta.

USA och UK är svårt om du inte bor där eller är ett stort företag.

I Portugal kan du öppna ett bankkonto genom att traska in på ett bankkontor med ditt pass i högsta hugg. Detsamma gäller inom nästan hela EU förutom de bakåtsträvande bankerna i Nederländerna och Belgien.

Estland är ett annat land där det är enkelt att öppna bankkonto. De flesta banker öppnar konto åt dig på fläcken medan till exempel Swedbank vill att du kommer tillbaka inom några veckor för att slutföra proceduren.

Vill du göra det hemifrån utan att besöka banken blir det svårare, men du kan kontakta Lloyds International, Barclays International (alltså inte de vanliga Lloyds och Barclays för inhemska banktjänster inom UK), och Standard Bank. Så länge du har stabil inkomst och/eller kan sätta in motsvarande 5 - 10 000 GBP brukar det inte vara några problem att öppna konto med dem i Gibraltar eller på Isle of Man eller Jersey.

Att ha konto utanför Europa kan göra det dyrt att föra pengar in och ut, men annars har vi ju Karibien och Sydamerika och alla banker där. Många vill dock ha en referens ifrån din nuvarande bank.

OffTopic:
Snälla SchackMatt. Måste bara få skicka ett PM till dig. Du är den ända jag känner till som kan hjälpa mig. "Den här användaren har valt att inte kunna ta emot PM"
Citera
2014-11-05, 00:16
  #4
Medlem
Inom EU ar Italien ocksa mycket svart om man inte har riktig residenza dar enligt min erfanhet om det inte andrats nyligen.
Citera
2014-11-05, 08:57
  #5
Medlem
Tack för svar.
Om ni har tips på något ställe i Sverige där det går att få ett betal eller kontokort så fungerar detta lika bra.
Är bara intresserad av att få mitt liv att fungera,är inge stor företagare ,tyvärr
Citera
2014-11-05, 17:33
  #6
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppffaann
OffTopic:
Snälla SchackMatt. Måste bara få skicka ett PM till dig. Du är den ända jag känner till som kan hjälpa mig. "Den här användaren har valt att inte kunna ta emot PM"
Tyvärr. Jag har som meddelandet säger valt att inte kunna ta emot PM och kommer inte att ändra på det eller göra undantag. Hoppas du kan hitta någon annan som kan svara på dina frågor.
Citera
2014-11-08, 03:30
  #7
Medlem
Åk till turkiet, fyll i en blankett hos närmsta skattemyndighet på plats för att ansöka om Tax ID(du får ev. dra en lögn till varför du vill ha ett tax id).

Ta med dig tax id till en bank, och öppna ett konto. Allt kan vara gjort på en dag, om du har tur. Inte alltid lätt att kommunicera med turkarna, då de gärna undviker att tala engelska.

På så vis kan du få ett mastercard etc, samt ett SEK konto.
Citera
2014-11-17, 21:16
  #8
Medlem
Prova Mbank i Polen. Dom är nätbaserade.
Citera
2014-11-27, 17:21
  #9
Medlem
syscrashs avatar
http://www.everywheremoney.com
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback