Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-08, 22:06
  #13
Medlem
icebosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Fel, såväl vanliga hårddisken som SSD-disken som processorn går att uppgradera. SSD-disken är förvisso Apples egna format, men tredjepartslösningar finns.

CPU sitter löddad på moderkortet och kan inte bytas i efterhand, då får du köpa nytt moderkort och får räkna med att punga ut ca 10.000 kr. Vill du ha i7 så gör du bästa i att välja den från början.
Citera
2014-11-09, 08:21
  #14
Medlem
Tacksam för svaren jag har fått.
Blev tillslut att jag "maxade" och uppgraderade processorn, grafikkortet, köpte 16gb ram så det får räcka till en början, blev också 512gb Flash vilket jag fortfarande är lite osäker på. Kanske är ett smartare val att gå på 3tb fusion istället...
Citera
2014-11-09, 10:44
  #15
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceboss
CPU sitter löddad på moderkortet och kan inte bytas i efterhand, då får du köpa nytt moderkort och får räkna med att punga ut ca 10.000 kr. Vill du ha i7 så gör du bästa i att välja den från början.
"Just like last year, the CPU is not soldered to the logic board, and can be easily replaced (we just left it in the socket for the picture)."

https://www.ifixit.com/Teardown/iMac...Teardown/30260
Se punkt 8.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback