• 1
  • 2
2014-11-03, 16:18
Bannlyst
Är så irriterad och arg, vad kan jag göra? Måste jag verkligen skriva mig på annan adress?
Hur kan dom få göra så?
Jag pratade i tele när jag beställde elavtalet, dyrt som fan är det också.
Kan dom se att jag skriver mig i mitt nuvarande boende efter några dagar igen?
Innan så betalade jag runt 150 spänn i månaden med datorn på dygnet runt plus allt vanligt man gör.
Inte ens när jag hade odlingstält med fläktar och 5 Ufo-led och en 600W Hps lampa hade jag denna dyra elräkning.

Ringde för att säga upp detta avtal men fick till svar att det inte går, endast om jag flyttar.
Helt idiotiskt.

Mvh
din KK
Citera
2014-11-03, 16:22
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Är så irriterad och arg, vad kan jag göra? Måste jag verkligen skriva mig på annan adress?
Hur kan dom få göra så?
Jag pratade i tele när jag beställde elavtalet, dyrt som fan är det också.
Kan dom se att jag skriver mig i mitt nuvarande boende efter några dagar igen?
Innan så betalade jag runt 150 spänn i månaden med datorn på dygnet runt plus allt vanligt man gör.
Inte ens när jag hade odlingstält med fläktar och 5 Ufo-led och en 600W Hps lampa hade jag denna dyra elräkning.

Ringde för att säga upp detta avtal men fick till svar att det inte går, endast om jag flyttar.
Helt idiotiskt.

Mvh
din KK

Det kan inte stämma, att inte kunna säga upp ett elavtal som konsument måste vara ett oskäligt avtalsvillkor.
Citera
2014-11-03, 16:22
Medlem
dreggells avatar
Klart du kan säga upp ditt avtal...efter bindningstidens slut.. ..
Citera
2014-11-03, 16:23
Medlem
Har du bundit upp dig på elavtalet? Be om att få en kopia på ditt avtal och läs igenom vad som står så ser du alternativen du har.
Citera
2014-11-03, 16:26
Medlem
And this, boys and girls, is why you läser the fucking finstilta! Sug på din egna karamell. Lär dig och gå vidare med (ett förvisso fattigare) liv.

Se det på den ljusa sidan, det är ett misstag du bara gör en gång...
Citera
2014-11-03, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Det kan inte stämma, att inte kunna säga upp ett elavtal som konsument måste vara ett oskäligt avtalsvillkor.
Jo det är därför jag är så arg, men det gör det inte mindre sant. Helt sjukt.
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Klart du kan säga upp ditt avtal...efter bindningstidens slut.. ..
Mig veterligen så har jag inte bundit mig till ett livslångt avtal utan möjlighet att byta leverantör om jag inte flyttar.
Citat:
Ursprungligen postat av cokemaniac
Har du bundit upp dig på elavtalet? Be om att få en kopia på ditt avtal och läs igenom vad som står så ser du alternativen du har.
Ska ringa dit igen nu och göra just det.
Citera
2014-11-03, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
And this, boys and girls, is why you läser the fucking finstilta! Sug på din egna karamell. Lär dig och gå vidare med (ett förvisso fattigare) liv.

Se det på den ljusa sidan, det är ett misstag du bara gör en gång...
Så elbolaget eon har inga skyldigheter att tala om detta när man sluter ett avtal per tele?
Ska jag läsa det finstilta då, läs allt innan du kväker ur dig.
Citera
2014-11-03, 16:31
Medlem
dreggells avatar
Citat:
Jo det är därför jag är så arg, men det gör det inte mindre sant. Helt sjukt.

Mig veterligen så har jag inte bundit mig till ett livslångt avtal utan möjlighet att byta leverantör om jag inte flyttar.

Ska ringa dit igen nu och göra just det.

Dom flesta företag som har en kundtjänst har även en "safe-avdelning"... dom du kommer till när du vill säga upp och dessa nissar får provition när dom lyckas BEHÅLLA dig som kund. Så nissen du talade med kanske helt enkelt bara ville ha lite prov
Citera
2014-11-03, 16:32
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Om det nu skulle vara så att dom hävdar att du är bunden i all evighet utan möjlighet att säga upp avtalet så är det bara att hävda att avtalet i sin helhet är ogiltigt eller klausulen om avtalslängd är ogiltig i enlighet med §36 Avtalslagen.
Citera
2014-11-03, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Dom flesta företag som har en kundtjänst har även en "safe-avdelning"... dom du kommer till när du vill säga upp och dessa nissar får provition när dom lyckas BEHÅLLA dig som kund. Så nissen du talade med kanske helt enkelt bara ville ha lite prov
Äckligt om så är fallet.
Citera
2014-11-03, 16:38
Medlem
Är det nätleverantören du menar eller bara månadskostnadsförbrukning?
Citera
2014-11-03, 16:39
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Så elbolaget eon har inga skyldigheter att tala om detta när man sluter ett avtal per tele?
Ska jag läsa det finstilta då, läs allt innan du kväker ur dig.
Du har ju ångerrätt över telefon, så veckan efteråt hade du god tid på dig att sätta dig in i allt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in