Flashback bygger pepparkakshus!
2014-11-02, 18:09
Medlem
chillarmests avatar
Det är så att mitt internet slutar fungera hela tiden. Helt plötsligt så är det ett utropstecken där uppe. Då stänger jag av WIFI på datorn och sätter på det snabbt igen, och då funkar det, men bara i typ 10 min.

Tror ni att det är fel på rautern eller om det är min dator som knasar?
Citera
2014-11-02, 18:25
Medlem
Spackelackans avatar
Det där händer för mig med ibland, och när jag felsöker så står det något i stil med "Det här nätverkets proxyinställningar kan inte identifieras automatiskt".
Tror att det är webbläsaren (Firefox har jag) som spökar.
Citera
2014-11-03, 12:58
Medlem
Spackelackans avatar
Har även märkt att problemet uppstår oftare om jag har Utorrent jobbandes i bakgrunden.
Citera
2014-11-03, 13:39
Medlem
Ghennas avatar
Har liknande problem, någon lösning för det hela?
Citera
2014-11-03, 14:20
Medlem
Thezainths avatar
gå in i programmen ni använder för att surfa o ladda ner etc, gå in i inställningarna och byt lyssningsport för programmet. det borde stoppa programmen att försöka använda samma portar iaf. funkar inte detta kan du alltid skumma runt i routerns mjukvara lite lätt, fuckar du upp det så ere bara o trycka på reset knappen.
Citera
2014-11-03, 16:30
Medlem
Bestebrors avatar
Det går inte att visa den här sidan

•Kontrollera att webbadressen https://www.flashback.org är korrekt.
•Sök efter sidan med sökmotorn.
•Uppdatera sidan om några minuter.

Har även jag problem, får meddelandet ovan väldigt ofta men räcker med att uppdatera sidan så hoppar det igång igen. Störande..
Kör Explorer.
Citera
2014-11-03, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Har även märkt att problemet uppstår oftare om jag har Utorrent jobbandes i bakgrunden.

Här har du svaret...

Utorrent överbelastar din router/modem. Ställ ner max connections (eller liknande) i det programmet. Gäller även andra torrentprogram.

Prova dig fram... Det rekommenderas också att dra ner så att du inte använder hela bandbredden till upp och nerladdning. Kör själv med 75% max.
Citera
2014-11-03, 19:52
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HunkyHank
Här har du svaret...

Utorrent överbelastar din router/modem. Ställ ner max connections (eller liknande) i det programmet. Gäller även andra torrentprogram.

Prova dig fram... Det rekommenderas också att dra ner så att du inte använder hela bandbredden till upp och nerladdning. Kör själv med 75% max.
Tack för svar men hur påverkar det proxyn exakt? Detta problem återkommer för mig även när jag inte kör Utorrent/Bitcomet osv i bakgrunden. Är du säker på att det inte är webbläsaren som blir litet proxy-paranoid ibland?
Citera
2014-11-04, 14:48
Medlem
Ghennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HunkyHank
Här har du svaret...

Skall försöka prova på detta, men laggspikar brukar hända trots att bittorrent är nere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in