Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-11-14, 17:15
  #85
Medlem
Har aldrig haft tv. Varje gång dem kommer och ska hävda att jag har tv så bjuder jag in dem. Men dem får inte gå in, så jag agerar guide runt huset. Då kan dem se in själva att det inte finns tv.
Citera
2017-11-15, 16:35
  #86
Medlem
StormaktRods avatar
Ser på TV men aldrig något svenska regimen pumpar ut i etern. Har aldrig någonsin betalt tv-licens i Sverige men ägt egen mottagare i 15 år.
Citera
2017-11-16, 10:25
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StormaktRod
Ser på TV men aldrig något svenska regimen pumpar ut i etern. Har aldrig någonsin betalt tv-licens i Sverige men ägt egen mottagare i 15 år.

Ja, för vissa så räcker utbudet i Trean och Femman för att maximera sitt intellekt.
Citera
2017-11-17, 10:10
  #88
Medlem
Kul tråd. Min gamla tjock TV dog för en månad sedan. Jag betalar både TV-licens och avgift till Canal Digital, utan att ha någon TV längre. Jag har råd att löpa vilken TV som helst om jag bara orkade.

Min omgivning tycker jag är konstig. Men jag saknar inte TV, och plötsligt har jag fått tid med annat som är mycket roligare än att se på TV.

Jag undrar om det finns fler konstiga människor därute i stugorna som tröttnat på TV?
Citera
2017-11-17, 18:11
  #89
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begadan
Ja, för vissa så räcker utbudet i Trean och Femman för att maximera sitt intellekt.
Exakt. För några dagar sen köpte jag Dplay (5an mm) för att se Sverige slå ut de löskokta spaghettisarna, väl värt 79 spänn. Men resten av utbudet är så totalt iq-befriat.

Själv har jag aldrig betalat en spänn till SVT, under en tidsrymd längre än de flesta läsare här har levt. Släpper man aldrig in deras kontrollanter är det lugnt; bevisbördan ligger faktiskt på dom.

TV är prima underhållning. För en hundring/månad kan man få C More/Viaplay/Netflix, reklamfri tv med en massa bra filmer och serier.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback