Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-01, 18:12
  #1
Medlem
Hej det har nu gått en vecka efter att jag tagit hål i tungan vet att studion rekommenderade minst 2 veckor utan alkohol osv.. men vad kan hända om man skulle dricka ett par cider t.ex? Tungan har läkt och kan äta vanlig mat och den är inte svullen heller.
Citera
2014-11-01, 18:18
  #2
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datanissen42
Hej det har nu gått en vecka efter att jag tagit hål i tungan vet att studion rekommenderade minst 2 veckor utan alkohol osv.. men vad kan hända om man skulle dricka ett par cider t.ex? Tungan har läkt och kan äta vanlig mat och den är inte svullen heller.

Att läkningen i kroppens "bästa" muskel försenas något och skulle du göra dig illa, så blöder du lite mer.

Annars är det ingen fara.
Citera
2014-11-01, 18:19
  #3
Medlem
Förväntar mig ett seriöst svar tack ..
__________________
Senast redigerad av datanissen42 2014-11-01 kl. 18:36.
Citera
2014-11-01, 18:29
  #4
Medlem
elmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datanissen42
Förväntar mig ett seriöst svar tack ..

Han gav dig ett seriöst svar. Slarvar du med hygienen i munnen pga alkoholen så kan du råka ut för infektioner dock.
Citera
2014-11-01, 18:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmen
Han gav dig ett seriöst svar. Slarvar du med hygienen i munnen pga alkoholen så kan du råka ut för infektioner dock.

Kan det förvärras av ett par cider ? typ 3-5 st . det ser ju fint ut studion kollade och allt såg bra ut .
Citera
2014-11-01, 18:40
  #6
Medlem
patriot8s avatar
Om det är alkoholen som har en negativ inverkan på läkningen så borde ju en alkoholsvag dryck likt cider inte vara så farligt. Fast vad vet jag..
Citera
2014-11-01, 18:57
  #7
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datanissen42
Förväntar mig ett seriöst svar tack ..

Jaha, så mitt svar duger inte?

Har/haft läpp, tunga, septum, bröstvårta. Om din svullnad har gått ner så drick, det enda som händer är att kroppen koncentrerar sig på att få ur alkoholen istället för att läka såret. Den största faran med att dricka med en nypiercad tunga är att du skulle bli så pass full att du biter på den och en tand går åt helvete.
Citera
2014-11-01, 18:59
  #8
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Det alkoholen gör är att den sänker immunförsvaret i kroppen. Därmed är du mer mottaglig för infektioner, oavsett vart på kroppen du är "skadad" så att säga.

Men herregud, drick din alkohol. Det värsta som förmodligen kommer hända är att du förlänger läkningen lite.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback