Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-31, 12:09
  #1
Medlem
Brummelisa74s avatar
Hej
Åker snar till Hurgada en vecka, enbart för att vila upp mig i värmen och snorkla i det fina vattnet.
Tips på bra medicin jag kan köpa på apoteket där för magen, har vart där några gånger och blir alltid magsjuk hur mycket jag än försöker att sprita händerna och tänka mig för...
Finns det även nån bra medicin att köpa för urinvägsinfektion?
Fler bra mediciner jag ska passa på att köpa där som är mer effektivt än det som finns här?
Fast som självklart är ok att köpa med.
Pga min sjukdomsbild äter jag oxycontin och oxynorm, gabapentin, Saroten och sömntabletter, hur gör jag för att inte råka illa ut i tullen?
Jag har allt på recept men antar det inte hjälper att bara ha det med dig och visa upp?
Tacksam för hjälpen.
__________________
Senast redigerad av Brummelisa74 2014-10-31 kl. 12:21.
Citera
2014-12-27, 01:35
  #2
Medlem
Bumpar tråden lite.


Funderar på en resa nu i januari /februari.
Någon som varit där nyligen?
Rekomendationer om man vill ha bästa bad och snorkel upplevelsen?
Citera
2014-12-28, 07:29
  #3
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brummelisa74
blir alltid magsjuk

Följer du de tips som resesiter ger?

- allt grillat, kokt, stekt mm. = safe
- allt kallt typ sallad, ostron, is i drycker = undvik
- drick läsk ur burk utan is, öl ur flaska och vin ur glas
Citera
2014-12-29, 02:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Följer du de tips som resesiter ger?

- allt grillat, kokt, stekt mm. = safe
- allt kallt typ sallad, ostron, is i drycker = undvik
- drick läsk ur burk utan is, öl ur flaska och vin ur glas

Kloka råd

Mot magsjuka: Dukoral, vaccin mot kolera (förbättrar även resistans mot annan form av magsjuka), aktivt kol lär inte fungera visar nya rön

Mot urinvägsinfektion: är orsaken samma som för de unga damer jag bodde med på ett volontärboende i Tanzania är lösningen enkel, intimvård mha tvål, se till att din partner är nytvättad och att ni använder kondom. Både fingrar och det manliga könsorganet hos alla tanzaniska män verkade oavkortat leda till urinvägsinfektion.

Är det inte något du utsätter dig för har jag inga tips om läkemedel, med kolla på Vårdguiden eller googla
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2469558

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback