• 1
  • 2
2014-11-05, 18:53
Medlem
En rolig följdfråga, vad tycker de som vet om eran hobby? Är de för eller mot?

Min pojkvän avskyr de faktum att jag målar och blir besviken varje gång han ser svarta färgfläckar på händerna.
Citera
2014-11-05, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetDenVet
En rolig följdfråga, vad tycker de som vet om eran hobby? Är de för eller mot?

Min pojkvän avskyr de faktum att jag målar och blir besviken varje gång han ser svarta färgfläckar på händerna.
Där föll poletten ner vem du var!

Folk runtomkring mig har alltid tyckt att jag är dum i huvudet!
Citera
2014-11-06, 08:53
Medlem
Folk ser olika på det. Mina föräldrar gillar självklart inte det utan dom tillåter mig bara att måla fames men de har ju såklart inte rätten att bestämma över mig. Jag tror att graffiti kulturen för de flesta är helt oförståbar och endast de som målar uppskattar den :P
Citera
2014-11-08, 01:26
Medlem
jagluktarketchups avatar
hurvida min familj vet så är jag inte säker, jag tror inte de vet vad jag sysslar med. morsan har flyttat på en kartong med några 600 ml kromburkar. fick aldrig någon direkt fråga av henne varför jag har sprayfärg i mitt rum. jag talar som sagt aldrig med min familj om graffiti ö.h.t. mina syskon, kusiner, farmor/farfar etc vet inte alls (99.99% säker på detta).
brukade dock vara väldigt öppen under skolgången att jag gillade graffiti, men jag hävdade alltid att jag bara målade lagligt/slutat måla olagligt. dock i slutet av gymnasiet började jag trappa ner med min öppenhet, mitt målade trappades ner också.
i övrigt så vet ett antal ex-writers/aktiva writers om min identitet (både namn och tag), men det är inte många. resten som vet att jag håller på med graffiti vet nog inte vad jag drar.
Senast redigerad av jagluktarketchup 2014-11-08 kl. 01:28.
Citera
2014-12-01, 19:54
Medlem
pointzeros avatar
det är många, familjen och till och med min chef men det är ju knappt någon som vet vad jag skriver.

min mamma är nog den första jag berättade det för, och har visat mina föräldrar flera av mina målningar och dom har alltid varit uppmuntrande. men om dom bara visste hur jag bombat hade dom nog kanske inte alls varit så glada haha. men de dom inte vet dör dom inte av

jag hoppas att mitt barn börjar måla, vi övar redan...och om 15 år skriver här att hans morsa är bäst
Citera
2015-01-19, 21:36
Medlem
Eftersom man torskat ett par gånger vet väl dom flesta i släkten om det, lärarna då det är oemotståndligt att skissa när man sitter med papper och penna och alla i min ålder som jag träffat över 3 gånger eller som följer mig på instagram

Bara mina allra närmsta vet vilket crew jag tillhör och i princip bara andra klottrare vad jag har för "one". Även snuten vet vilket crew.

Edit: Åsikterna är blandade, har nära vänner som inte alls förstår sig på det men inte har något emot det, en hel del som målat tidigare och som fattar till viss del, farsan är för lagligt men STARKT emot alla former av lagbrott, vissa i släkten hatar det som pesten och det får dom göra bäst dom vill för dom narcisisterna har jag brytit kontakten med endå
Senast redigerad av wobba911 2015-01-19 kl. 21:42.
Citera
2015-01-20, 02:02
Medlem
Alla som jag umgås med, men umgås bara med klottrare och knarkare så de är väl ingen hemlighet direkt.
Citera
2015-01-26, 09:55
Medlem
Aerosol-s avatar
Hela min familj och en del vänner vet att jag målar. Men berättar aldrig vad jag målar/skriver.
Håller sådant för mig själv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in