Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-03-01, 17:02
  #61
Medlem
Mx_1337s avatar
Hade förväntat mig och hoppats på mer från Cat Zingano än att hon bara skulle rusa rakt in huvudlöst.
Hade varit intressant att få se en längre fight. Finns ingen i dagens division som överlever Rousey i det läget, därför kanske man inte ska försätta sig där omgående heller...

Kul att se Holly Holm.. Pennington bjöd upp bra dock.
Ferguson och Jouban imponerade som väntat.

Mycket avslut, åtminstone på main card, har för mig att prelims inleddes med några domslut, slocknade mellan första och andra i Ellenberger vs Koscheck och minns inte riktigt, Yamamoto tog en ögonpets-NC iallafall!
Mark Munoz.. Inte kul att se det där, verkar inte som om han vill lägga av än men det börjar bli dags.
Citera
2015-03-01, 17:05
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av confused...
Aha, my bad. Var kanske catch vikten hon ville ha som var på 140, följer inte med så jävla mycket i wmma.



Oavsett om hon blivit testad i det sista eller inte, och oavsett om det är 140 eller 135. Så kunde hon kutta till 145 med roids(vilket var testo) så kommer hon inte ha några problem att nå 135 utan.

Det är 100% omöjligt att behålla samma muskelmassa när man slutar med roids, speciellt för tjejer.

Har hon lika mycket muskelmassa nu och lika svårt att nå 135 nu som hon hade när hon vart tagen för doping, så ja, det är det 100% säkert att hon inte slutat med dopingen, bara blivit mer vaksam över testerna eller eventuellt bytt till något som är svårare att hitta på testerna.


Du överanvänder uttrycket 100% ganska rejält. För det första så skriver du att hon tagit testo(vilket absolut kan stämma) men det enda jag vet som hon har torskat för är winstrol. Och winstrol är bra för att bli hård, det bygger inte så värst mycket massa(ensamt dvs). Och det är absolut inte omöjligt att behålla samma muskelmassa efter att man slutar med steroider utan det handlar fortfarande om kost/vila/träning/återställa balansen i kroppen, och har man brukat steroider innan man nått sitt genetiska max så är det absolut fortfarande möjligt att lägga på sig mer muskler. Annars så skulle en person som brukat någon sorts steroid någonsin i sitt liv aldrig kunna få samma eller bättre fysik än det den hade när personen kurade. Jag hoppas du hör hur dumt det låter.

Nu har ju Cyborg mer muskelmassa än vad kvinnor i regel brukar ha, och jag tror själv att hon brukat både det ena och andra i sitt liv. Eftersom jag inte är känner henne personligen och eller på något sätt har koll på vad hon stoppar i sig så kan jag tyvärr inte veta om hon tar något nu. Men eftersom vissa steroider hjälper dig att cutta vikt så skulle det absolut vara möjligt att hon har betydligt svårare nu än tidigare att nå så pass låga vikter som 135lbs.

Annars kan jag bara hålla med om att Ronda är i en klass för sig men det vore oerhört intressant att få se Cyborg lyckas med en hälsosam viktnedgång och att se dem mötas. Men jag ser gärna en rematch med Zingano samt en match mot Bethe och kanske även Holly Holm trots att hon inte imponerade på mig i matchen mot Raquelle. Så Cyborg har fortfarande lite tid på sig att cutta vikt innan jag anser att Ronda har rensat divisionen.

Angående matchen mellan Koscheck och Ellenberger så tyckte jag att Koscheck såg rätt pigg och alert ut första ronden. Men all respekt till Ellenberger, satan vilket tryck han hade i sin choke.
Citera
2015-03-01, 17:17
  #63
Medlem
Mx_1337s avatar
Finns inget att diskutera angående Rousey vs Cyborg så länge Cyborg inte kliver ner till 135 och signar med UFC.
I flera år har det skrikits att det är Rousey som måste möta Cyborg, känns som om det är tvärtom.. Så länge Cyborg inte en är i samma division eller organisation ligger det ju på henne att ta sig dit.

Skulle vara intressant givetvis att se Cyborg i 135, en bra tillgång till den annars ganska tunna divisionen.. Dvs där Rousey sitter några nivåer upp över de andra, sen är det några stycken i top 5 som kan ge varandra bra matcher.. Sen är det ytterligare n bit ner till övriga top 10, där t.ex Liz Carmouche är rankad, med sitt record på 1-3 i UFC.

Vem Rousey ska möta är nu är frågan, och det är ju där Cyborg-diskussionen kommer in. Miesha tate har väl gått bäst senaste tiden, men Ronda har redan avslutat henne två gånger. Hon har även gjort detsamma med övriga top 5. Jessica Eye och Bethe Correia är väl de som blir kvar.
Marion Reneau, som vann mot Jessica Andrade nyligen, är ett bra tillskott, men det är en bit kvar upp där också.
Detsamma gäller Holly Holm, som man väl kommer börja matcha mot top 10, top 5 nu för att bygga en contender i henne.
__________________
Senast redigerad av Mx_1337 2015-03-01 kl. 17:20.
Citera
2015-03-02, 08:22
  #64
Medlem
boonies avatar
Bara jag som vill se Ronda möta män?
Citera
2015-03-02, 09:15
  #65
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
Bara jag som vill se Ronda möta män?
Ja, det tror jag. Varför skulle det vara kul att se?
Citera
2015-03-02, 10:58
  #66
Moderator
easy_dans avatar
Problemet med resonemanget confused... för är ju att vi har oerhört dominanta champs även bland männen, samt även i andra idrotter. Sedan är det ju såklart lite absurt hur enkelt Ronda avfärdar sina motståndare och det börjar ju komma till den gränsen att kvinnlig mma blir lidande av hur överlägsen hon är. Den mest spännande utmanaren är ju återigen Miesha Tate som kanske kan ta fighten matchen ut, vilket på något sätt är en seger i sig men frågan är om någon verkligen vill se det.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback