Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-30, 21:29
  #1
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Ska åka till NYC imorgon med min fru. Vi landar kl 22:00 lokal tid på JFK Airport. Vilket är det billigaste sättet att ta sig till Manhattan därifrån? Vi ska till Carter hotell på 43:e gatan.

Någon som har erfarenheter att dela med sig?

Tack på förhand! =)
Citera
2014-10-30, 21:38
  #2
Medlem
Ta en taxi, det är bekvämt och det går fort. Dessutom kostar taxi inte särskilt mycket pengar i NYC.
Men ta då en yellow cab och inte en random som möter upp er precis utanför flygplatsen och erbjuder er taxi. De försöker bara lura er och kommer ta överpris.
Citera
2014-10-30, 21:42
  #3
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Jag såg på JFK's hemsida att taxi har något slags standardpris på 52 dollar till Manhattan. Visst det är ju smidigast, men jag har än så länge inte hittat tågpriser. Är det någon här som åkt tåg? Är det smidigt? Det bör ju vara billigare.
Citera
2014-10-30, 22:20
  #4
Medlem
Googla JFK airtrain eller liknande och se vart ni kommer med det. Jag vet att det finns något sånt som är ganska billigt, men jag är inte säker på vart man kommer med det.
Citera
2014-10-30, 22:42
  #5
Medlem
Swedehearts avatar
Med tanke på hur sent ni landar så är taxi det enda alternativet enligt mig. Om ni landar 22:00, så lär ni inte vara ute förrän vid 23:00 - om ni har tur.
Citera
2014-10-31, 09:55
  #6
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Ok, då får det nog bli taxi.

Är det tio eller 15 procent som är brukligt i dricks nuförtiden?
Citera
2014-10-31, 10:00
  #7
Medlem
Perriss avatar
När jag var över senast för några år sedan så åkte jag delad taxi. Fanns flera sådana firmor i ankomsthallen har jag för mig där man helt enkelt uppgav vilken adress man skulle till, och sedan blev man inskuffad i en van tillsammans med några andra resenärer som skulle åt ungefär samma håll. Oturligt nog åkte vi såklart till min adress sist av alla, men å andra sidan gjorde det mig inget att få en liten extra rundtur på Manhattans gator. Jag vill minnas att det var ganska billigt i alla fall!

/perris
Citera
2014-10-31, 10:01
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesförvirrad
Ok, då får det nog bli taxi.

Är det tio eller 15 procent som är brukligt i dricks nuförtiden?

T-banan är billigast men det tar lite tid.


Driksa inte taxis...
Citera
2014-10-31, 10:34
  #9
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesförvirrad
Ok, då får det nog bli taxi.

Är det tio eller 15 procent som är brukligt i dricks nuförtiden?

http://www.travelforum.se/artiklar/g...ll-250-lander/

USA
Restaurang: 15-20%
Hotellpersonal: 1-2 US dollar
Taxi: 15-20%


Det mesta man behöver veta står på flygplatsens hemsida. http://www.panynj.gov/airports/jfk-g...portation.html
Tunnelbana funkar men är lite jobbig om man har stora väskor. Taxi så klart smidigast och som sagt apostlahästarna billigast.
__________________
Senast redigerad av Floridasidan 2014-10-31 kl. 10:51.
Citera
2014-10-31, 11:24
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
T-banan är billigast men det tar lite tid.


Driksa inte taxis...

Varför ska man inte dricksa taxi?
Citera
2014-10-31, 18:10
  #11
Medlem
Swedehearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
T-banan är billigast men det tar lite tid.


Driksa inte taxis...

Citat:
Ursprungligen postat av tjugosex
Varför ska man inte dricksa taxi?

Man skall visst dricksa Taxi!! Snåla jäkla Svenskar som inte kan dricksa när det SKALL dricksas bör stanna hemma i Sverige.

Olika länder olika regler, skall det vara så svårt att förstå?! When in Rome!
__________________
Senast redigerad av Swedeheart 2014-10-31 kl. 18:35.
Citera
2014-10-31, 19:52
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedeheart
Man skall visst dricksa Taxi!! Snåla jäkla Svenskar som inte kan dricksa när det SKALL dricksas bör stanna hemma i Sverige.

Olika länder olika regler, skall det vara så svårt att förstå?! When in Rome!

Jag tyckte också det lät konstigt. Jag dricksar för mer eller mindre allting när jag är i USA och räknar in dricks i resebudgeten.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2469312

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback