Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-30, 10:08
  #1
Medlem
calle555s avatar
Sydsvenskan:

Citat:
Den sjuåriga flickan utsattes för övergrepp av en grupp pojkar på skolgården på Värner Rydénskolan. Enligt flickan ska pojkarna ha dragit in henne i ett buskage och dragit av henne byxorna.

Efter händelsen startade den dåvarande rektorn en utredning om händelsen och kallade flickans familj till ett möte. Under mötet ställde rektorn frågor till flickan om hon haft läppstift, om hon varit glad och om hon dansat på rasten före övergreppet.

Malmö stad har enligt samma tidning dömts att betala 14000 kronor i skadestånd till flickan.
__________________
Senast redigerad av calle555 2014-10-30 kl. 10:20.
Citera
2014-10-30, 10:17
  #2
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Sydsvenskan:



Malmö stad har enligt samma tidning dömts att betala 14000 kronor i skadestånd till flickan.
Osmakligt. Jag funderar på hur rektorn är funtad när hon ställer sådana frågor.

Tänker jag helt fel när jag säger att det känns extra förvånande att det var en kvinnlig rektor? Tragiskt nog så känns det mer som att det skulle kunna vara något som en manlig rektor kan hafsa ur sig. Imo i alla fall.
Citera
2014-10-30, 10:23
  #3
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Detta rör sig, som jag förstår om en så kallad mångkulturell skola och som en del av denna nya samhällsordning så får flickor och kvinnor på samma sätt som i mellanöstern förvänta sig att bli våldtagna om hon inte skyler sig ordentligt och uppvisar adekvat kvinnlig underdånighet.

Skolans rektor försökte bara förbereda flickan för ett liv i det nya Sverige.
Citera
2014-10-30, 11:03
  #4
Medlem
provocative77s avatar
Spännande att inte Flashback rasar över hårda straff på förövarna.

Vad gäller rektorn så är det klantigt sagt men inte spec överraskande.
Förr var det där frågor som rättsväsendet frågade våldtäktsoffer innan de friade GM.
Läser vi div trådar på FB så är inte rektorn ensam om att vara dum i huvudet då många fortfarande anser att många offer ber om att bli våldtagna.

En plump i protokollet för den rektorn o förhoppningsvis så har h*n lärt sig att använda hjärnan före tungan.
Citera
2014-10-30, 12:51
  #5
Medlem
HeadOfBoos avatar
Hårda straff? Jag tycker utvisning för hela släkten hade sänt rätt signaler om hur man bör behandla kvinnor här. För alla förövarna.
Citera
2014-10-30, 13:05
  #6
Medlem
Rebell4evers avatar
Rektorn borde hudflängas och hängas ut i media, och de barnen som begick övergreppet borde skickas till ett Fi-läger och torteras med div genusföreläsningar och mäns våld mot kvinnor, etc..

Sedan utvisning. Även rektorn till valfri konflikthärd!!
Citera
2014-10-30, 13:52
  #7
Medlem
detgillardus avatar
Eftersom det hände i Malmö är väl en gissning att de stackars små sexualförbrytarna har någon form av kulturellt handikapp och därmed vågar inte rektorn lägga skulden på dem. Om flickan bara följt sharialagarna så hade det ju (kanske) inte hänt. Eller?

Antagligen tillhör flickans föräldrar de som vänt ryggen åt Hedern, Profeten och Kulturen och håller henne inte så hårt kuvad som´man bör göra med alla av kvinnokön. Eller så är hon bara en värdelös svennehora och/eller icke-muslim och då är det ju rätt att våldta henne eftersom hon ändå inte har något människovärde.

Lättaste utvägen för rektorn är att skuldbelägga offret, som ju är flicka och därför betydligt mindre värd än en pojke. Eller som en av våra älskade folkföredrädare uttryckte saken under förra mandatperioden; "Flickor som inte bär heltäckande klädsel skapar oro i samhället".

Det mest förvånande är ju att muslimkramarna i malmö stad väljer att betala skadestånd. Jag trodde att det vid här laget skulle finnas tillräckligt många muslimska jurister i Malmös domstolar för att det skulle löna sig att överklaga.
Citera
2014-10-30, 19:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Hårda straff? Jag tycker utvisning för hela släkten hade sänt rätt signaler om hur man bör behandla kvinnor här. För alla förövarna.

Kollektiv bestraffning. Som sker i Nordkorea just nu, då gamla maktens män ska ut (dvs 3 meter under jord) och där släkten också ryker med för att totalt utplåna all opposition.

Stora män tänker tydligen lika..
Citera
2014-10-30, 21:12
  #9
Medlem
JackBlacks avatar
Kan det vara denna person?

https://www.facebook.com/*nn*.h*kanssonmodin a=*
Citera
2014-10-30, 21:35
  #10
Medlem
IIIDraculs avatar
Gillar idén någon kom med här före mig, hudflänga hade varit ett vackert straff för den här rektorn. Och de skyldiga pojkarna.
Citera
2014-10-31, 01:16
  #11
Medlem
HighwayDelights avatar
Är inte förvånad när det gäller Malmö...
Citera
2014-11-01, 15:22
  #12
Medlem
Djupfryss avatar
Fortfarande ingen som vet vilken skola och rektor? Frågar man en sjuårig flicka som utsatts för övergrepp om hon hade läppstift borde man inte få vistas i närheten av barn.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback