Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-05, 11:29
  #13
Medlem
9797s avatar
Blev också besviken på P3's dokumentär. David Mehr har gjort ett par andra bra som berättelsen om Gizmondo och den om barnläkaren, men detta var ett riktigt bottennapp. Hade hoppats på mer ingående intervjuer med alla inblandade.

Klipp och klistrandet som imcereal gjort var både bättre sammansatt och intressantare.

Jaja, Linda Chen på söndag. Kan bli intressant.
Citera
2014-11-05, 19:36
  #14
Medlem
Deferos avatar
Lyssnat på P3-dokumentär om händelsen och fyfan säger jag bara. Vilka vidriga jävla avskum till människor. Helt utan moral, helt utan medkänsla. I min värld kan dessa tre avskum gärna fått skjutas av. Förstör man en människas liv på det sättet, utsätter denne för tortyr och dessutom total livsfara, då har man till 100% förbrukat sin egen rätt att leva.

En sista tanke till Alexander som förhoppningsvis återhämtat sig så bra det är möjligt och förhoppningsvis får leva ett så bra liv som möjligt i fortsättningen.
Citera
2014-11-06, 14:22
  #15
Medlem
imcereals avatar
David Mehr berättar mer om dokumentären i Morgonpasset i P3
Citera
2014-11-06, 23:50
  #16
Medlem
WaltherVonKnopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imcereal
David Mehr berättar mer om dokumentären i Morgonpasset i P3
Börjar vid 42:47.
Citera
2015-03-12, 10:44
  #17
Medlem
dirnas avatar
Lyssnat på dokumentären nu. Det stör mig att det framgår inte öht hur det gick till när Elias presenterade idén för tjejen och av vilken anledning hon ställde upp på det. Någon som vet?
Citera
2015-03-12, 11:14
  #18
Medlem
Bemwindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirna
Lyssnat på dokumentären nu. Det stör mig att det framgår inte öht hur det gick till när Elias presenterade idén för tjejen och av vilken anledning hon ställde upp på det. Någon som vet?
Lyssnat på (FB) Rättegångspodden ?
Citera
2016-01-02, 20:35
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaltherVonKnopf
Jag förstår vad du menar men håller inte riktigt med. ImCereals dokumentärer är på sätt och mer rättvisande då de verkligen låter de dömda komma till tals genom att spela upp så mycket från rättegångarna. Visst klär ImCereal av dem rejält - men att belysa alla lögner är ju även det viktigt för lyssnarnas förståelse av händelserna.

ImCereal har ju fördelen mot P3 Dokumentär att han har hur mycket tid som helst att berätta medan P3 Dokumentär har en viss tidsram att följa. P3 Dokumentär har dock fördelen att de fått till en intervju med en av huvudpersonerna, ImCereals dokumentär hade inga intervjuer. Jag menar dock att Elias skitsnack är totalt ointressant, det är nya lögner som inte tillför något.

WImCereals dokumentär är mycket mer spännande att lyssna på, den innehåller mer information, mer dramatik och är mer välproducerad ljudmässigt (jag tänker då på dramatisk musik osv). Man får också en mer djup bild av de dömda.

Jag har lyssnat på ImCereals dokumentär om kidnappningen säkert fyra gånger. P3 Dokumentär har jag lyssnat på en gång och känner inget behov av att lyssna på den igen.

Så jag menar att ImCereals dokumentär är helt klart bättre.

Och jag håller med dig 100 ggr av 100.
Citera
2021-08-07, 11:38
  #20
Medlem
Lustig historia.
__________________
Senast redigerad av Loppanz 2021-08-07 kl. 11:39. Anledning: Skrev i fel tråd
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback