Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-28, 22:36
  #1
Medlem
Tja!

Idag ringde det en försäljare (appen sa att det var Phonera, och det verkar stämma). Jag tryckte bort ganska omgående och de skickades till röstbrevlådan där man lämnade ett meddelande. Min ringsignal är en "spin-off" på Sir Mix-a-Lot - Baby got back, och det personen talat in på mobilsvaret var "Sir Mix-a-Lot... Fan vad nice!" och 10 sekunders tystnad. Har kollat upp alla möjliga inställningar och provringt och gjort samma procedur från två olika telefoner utan att höra låten. Hur tusan är detta möjligt? Det är fan lite obehagligt!

Tacksam för svar/spekulationer!

Edit: Telefonen är en Galaxy S4 och operatören Tele2, om det har någon betydelse.
__________________
Senast redigerad av Gardell 2014-10-28 kl. 23:12.
Citera
2014-10-28, 23:04
  #2
Medlem
Polyklorfenols avatar
Phonera är samarbetspartner till Comhem, som har massiva hembesökskampanjer emellanåt. Han/hon stod utanför din dörr.
Citera
2014-10-28, 23:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Phonera är samarbetspartner till Comhem, som har massiva hembesökskampanjer emellanåt. Han/hon stod utanför din dörr.
En tanke, men den fallerar på att i "tystnaden" så hör man någon prata lite i bakgrunden och någon som knappar på ett tangentbord.
Citera
2014-10-28, 23:28
  #4
Medlem
Polyklorfenols avatar
Tekniken att välja ringsignal som ska höras hos den som ringer finns, men det innebär att man har gjort ett aktivt val och antagligen också betalar operatören en liten summa varje månad för det.

Väldigt skumt i ditt fall.
Citera
2014-10-28, 23:35
  #5
Medlem
Det har jag inte, och vad jag vet så är det väl bara Tre som har den funktionen? Eller har jag fel?
Citera
2014-10-29, 00:39
  #6
Medlem
Arbetarbroders avatar
Tråd flyttad till Tele - Felsökning och problem

//Mod
Citera
2018-03-18, 14:43
  #7
Medlem
Uppar ämnet igen då det fortfarande förbryllar mig, tänker på det ibland. Har sökt svar men det finns ingenting. Tycker det är sjukt konstigt och obehagligt. Sånt här som kan skapa konspirationsteorier.
Citera
2019-06-25, 21:44
  #8
Medlem
Uppar ännu en gång.. Kan inte släppa det här! Har sökt runt och läst i omgångar under åren, men det finns inga förklaringar som är rimliga eller passar in. Idéer? Eller konspirationsteorier?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback