Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-11-08, 19:05
  #37
Medlem
Custom_mades avatar
Båda ja och nej. För vissa spice är sämre/skadligare än andra. Särskilt senare generationer. De första generationerna var bara nice och kommer att förbli då det är olika kemikalier vi snackar om.

Att uttala sig efter kommentaren "Jag har testat spice 2 gånger" visar bara på okunskap.
Någon som rökt det borde veta bättre eller hur?
Citera
2015-11-08, 21:36
  #38
Medlem
Kurtkenneths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Båda ja och nej. För vissa spice är sämre/skadligare än andra. Särskilt senare generationer. De första generationerna var bara nice och kommer att förbli då det är olika kemikalier vi snackar om.

Att uttala sig efter kommentaren "Jag har testat spice 2 gånger" visar bara på okunskap.
Någon som rökt det borde veta bättre eller hur?

Okunskap är att röka den där skiten överhuvudtaget, att observera folk som röker/rökt den däremot.
Du som verkar så kunnig inom ämnet kan väl svara på allt annat jag nämnde?
Citera
2015-11-09, 19:08
  #39
Medlem
DirtyNorths avatar
Jag har en i min bekantskapskrets som inte brukade röka spice men när han och en annan vän (som röker väldigt mycket) hade varit ute och druckit och kom hem så bjöd han som brukar röka den andra vännen som inte hade någon tolerans, slutade med att ambulansen inte kunde rädda hans liv.

Jag gissar att det är farligare för dom som inte har någon erfarenhet och tror att det är som Cannabis och att dom kan röka lika mycket.

Rökt en hel del själv men slutat med den skiten, men när jag höll på så tuppade även jag av ett par gånger! Ingen lek att sluta med skiten heller, väldigt beroendeframkallande om man röker mycket dagligen, fysiska och psykiska besvär när man slutar!

Ingen drog jag skulle rekommendera till någon även om den är billig, laglig och lättillgänglig.
Citera
2015-11-10, 23:11
  #40
Medlem
robertlus avatar
Svar: Ja

Min första och sista gång var för 2 år sedan. Rökte mkt.grönt och drog väääääldigt mycket ladd på den tiden (dagligt brukande). Hamnar på efterfest och stöter på en person som tidigare hotat till sig 10000kr av en polarare och som är känd för sina fysiska "Handlingar". Tänker att jag ger snubben en chans och börjar surra med honom vilket leder till ett köp på 10st E (2 sorter, så tar en av varje). Frågar honom även om röka, vilket han säger att han har. Han rullar en joppe och berättar att det är Spice. Jag blir jävligt tveksam då jag vet hur folk flippat och jag röker helst grönt. Tillslut tar jag 2 bloss, lutar mig tillbaka och som ett jävla bombattentat slår skiten ner mig. Har förvisso sprit, affe och E i mig, men det här var som att bli mindfucked. Allt bara snurrar, laggar och förvrids. Hela tiden tror jag att jag gör upp en affär på en jävla massa E för 100 000 lök. Hade tydligen tillslut ställt mig upp och skrikigt rakt ut och börjat klättrat på väggarna. Sen spyr jag i ett badkar i en halvtimme och börjar komma tillbaka. Minns att jag tänkte när det var som värst " Snälla, skjut mig i huvudet".
Citera
2015-11-18, 21:38
  #41
Medlem
00Poliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det är väl snorungar som ska testa och röker för mycket och snear. Och sedan så överdriver media allt bara för att tjäna pengar, de vill skrämma folk så de köper deras skit.
Spice är en riktigt farlig drog. Sök på internet om du inte tror mig.
Citera
2015-11-19, 18:57
  #42
Medlem
Overklighetss avatar
Nja. Det stora problemet är att folk inte förstår att såna här substanser kan vara så in i helvete potenta att man inte ens behöver ett mg för att bli hög. Den stora boven i detta drama är såklart lagstiftningen gällande cannabis.

Även om det skulle dyka upp en helt och hållet ofarlig variant av cannabinoid på marknaden så skulle den också klassas och tänk då att nästa cannabinoid är direkt dödlig. Det är lagstiftningen som är sanslös från början till slut.
Citera
2015-11-24, 17:59
  #43
Medlem
Media rör ihop detta med rökmixarna.

Fan att vi inte kan prata om vilka substanser i fråga som är dom som orsakar skada. Spice är trots allt ett gammalt varumärke och det är inte korrekt enligt mig att benämna dagens rökmixar som spice.

Det handlar om cannabinoider, och det bästa för alla skulle väl vara att få tag på en påse av den cannabinoid som någon bundit till tobak eller knaster och analysera vilken cannabinoid som är aktiv i mixen. Bäst för allmänheten hade varit om media kunde hjälpa till med att skylta om vilken molekyl som har skadat människor, så att vi andra kan akta oss för just den sorten. Det ser jag som ett mycket bättre alternativ gentemot den här propagandan om spice och spice, alltså vi måste använda oss av den kemiska biten och de ord och begrepp som finns där och prata om det på ett sätt som gynnar mänskligheten.
Citera
2015-11-24, 18:06
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Nja. Det stora problemet är att folk inte förstår att såna här substanser kan vara så in i helvete potenta att man inte ens behöver ett mg för att bli hög. Den stora boven i detta drama är såklart lagstiftningen gällande cannabis.

Även om det skulle dyka upp en helt och hållet ofarlig variant av cannabinoid på marknaden så skulle den också klassas och tänk då att nästa cannabinoid är direkt dödlig. Det är lagstiftningen som är sanslös från början till slut.

God poäng där med den nuvarande lagstiftningen gällande cannabis.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback