Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-28, 22:35
  #1
Medlem
Under senaste tiden har det rapporterats mycket om ungdomar som tagit drogen Spice i media, ungdomarna har oftast hittats utslagna i någon park eller liknande och fått åka med ambulans till akuten.

Så min fråga är Tycker ni att Spice verkligen är så farligt som media framställer det?

(Vill tillägga att jag aldrig testat och kommer inte göra det heller)
__________________
Senast redigerad av fiskbullen2 2014-10-28 kl. 22:45.
Citera
2014-10-28, 22:43
  #2
Medlem
Jag funderar på det jag oxå.
Jag läste här på FB för ett tag sen om Spice, och den ska enligt många vara helt ofarlig, det är en sammansättning av olika örter osv, men lix som allt annat här i världen kan den missbrukas.

Någon "expert" här som kan ge en rättvis synpunkt?
Citera
2014-10-28, 22:46
  #3
Avstängd
GregorOchBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doobiecookie
Jag funderar på det jag oxå.
Jag läste här på FB för ett tag sen om Spice, och den ska enligt många vara helt ofarlig, det är en sammansättning av olika örter osv, men lix som allt annat här i världen kan den missbrukas.

Någon "expert" här som kan ge en rättvis synpunkt?
Spice är oftast en kemikalie som har syntetiserats i ett labb och sedan utblandat med knaster så att det ska se ut som weed. Förut var spice inte farligt, men när man började göra de mindre farliga spice sorterna olagliga kom det nya som blev farligare, de blir oftast farligare och farligare
Citera
2014-10-28, 22:49
  #4
Medlem
pickledonions avatar
Det är jävligt tråkigt att ungdomar dör för att man vägrar legalisera cannabis och de behöver ett substitut som de ej åker dit för. Snacka om att som samhälle vända individer ryggen. Jävligt dåligt.

Även om media överdriver så är jag nästan glad att de gör det. Det ger mig extra ammunition i debatt med meningsmotståndare. Jag och alla andra kan i framtiden hänvisa till att "är det bättre om ungar röker spice och dör?" när media har gjort stora rubriker om det ett tag. Cyniskt? Japp.
Citera
2014-10-28, 22:58
  #5
Medlem
Förstånd föds man med,det sitter i generna!De som ej har det förstnämnda,röker Spice/tar andra farliga droger!Behövs ju ej varnas om,eftersom det bara tar bort bekymmer för samhället.
Citera
2014-10-28, 23:06
  #6
Medlem
Har inte media alltid överdrivit när det kommer till just ämnet droger?

Jag kommer aldrig röra skiten igen efter att jag svimmade på en parkbänk, vaknade efter 5 minuter bland ett par hysteriska vänner som hade försökt väcka mig. Jag hade tydligen också slutat andas ett tag också. Efter det fungerad inte min hjärna i 4 dagar.
Citera
2014-10-28, 23:10
  #7
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Det är jävligt tråkigt att ungdomar dör för att man vägrar legalisera cannabis och de behöver ett substitut som de ej åker dit för. Snacka om att som samhälle vända individer ryggen. Jävligt dåligt.

Även om media överdriver så är jag nästan glad att de gör det. Det ger mig extra ammunition i debatt med meningsmotståndare. Jag och alla andra kan i framtiden hänvisa till att "är det bättre om ungar röker spice och dör?" när media har gjort stora rubriker om det ett tag. Cyniskt? Japp.

"Behöver ett substitut" Jo jävlar måste vara jobbigt att låta bli rökat ett tag?

Misstförstå mig rätt, jag röker och tar andra grejer men inte fan skulle jag röra spice igen, testat två gånger och fy fan vilken jävla bullshit. Vill man ha kemiska droger som man blir rolig av finns redan LSD och vill man må kung finns tram.
Citera
2014-10-28, 23:58
  #8
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
"Behöver ett substitut" Jo jävlar måste vara jobbigt att låta bli rökat ett tag?

Misstförstå mig rätt, jag röker och tar andra grejer men inte fan skulle jag röra spice igen, testat två gånger och fy fan vilken jävla bullshit. Vill man ha kemiska droger som man blir rolig av finns redan LSD och vill man må kung finns tram.

Uppenbarligen är det ju jobbigt för vissa att vara utan en drog ett tag. Så det är klart att de behöver ett substitut till CB. Som Alexander Bard säger, folk är alltid höga på ett eller annat sätt. Jag förstår hur hotet från staten och föräldrarna kan kännas som en större risk än en chansning med liv och hälsa på en ny laglig designerdrog. Jag förstår att det lockar, och det är jäkligt tragiskt att det behöver vara så.
Citera
2014-10-29, 01:20
  #9
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Det är väl snorungar som ska testa och röker för mycket och snear. Och sedan så överdriver media allt bara för att tjäna pengar, de vill skrämma folk så de köper deras skit.
Citera
2014-10-29, 01:44
  #10
Medlem
Kan bekräfta att det nya spicet på gatorna är helt otroligt.
En nära polare bevittnade när någon annan sneade på 2 bloss. Personen hade lagt sig ner mitt på gatan i något psykos-tillstånd. Hon hade haft kramper i hela kroppen, hallucinerat och berättade att det kändes som om hon skulle dö
Citera
2014-10-29, 05:22
  #11
Medlem
Isildurrrrs avatar
Jag är van cannabis-rökare och brukar även andra droger ibland (LSD, svamp, mdma). Har testat spice ett par gånger och kommer aldrig göra om det. Liknade ett halvdant cannabis-rus men med illamående och kräkningar som följd. Andra gången kändes det i hela kroppen att det var bad news. Jag rekommenderar alla att bojkotta skiten.
Citera
2014-10-29, 07:45
  #12
Medlem
Det är överdrivet. Har testat massor med olika cannabinoider och har inga negativa erfarenheter alls förutom att ruset är kort och man blir jävligt mycket skevare än på vanligt röka.

Det är "farligt" för att det är väldigt dos-potent med hög toleransutveckling så när någon utan tolerans testar en mix så vet man aldrig hur stark den är och ett enda bloss för mycket kan vara skillnaden mellan en bra upplevelse och en överdos.
När jag har rökt så har jag tagit en liten nypa spice till en hel joint och rökt 2 bloss, väntat 5 min och sen tagit mer när man vet hur starkt det är.
Röker man det på samma sätt som cannabis så får man skylla sig själv när det går åt helvete.

Mixerna nu för tiden är dock betydligt farligare än riktigt spice och ruset är inte värt det imo.
Skulle inte bli förvånad om det kommer en cannabinoid snart där folk faktiskt dör av överdoser och inte bara "nästan".

Det farligaste med spice verkar ju dock vara att det är i samma liga som heroin och benso när det kommer till beroende och avtändningar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback