Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-12-10, 18:38
  #37
Medlem
Jag har ett annat klipp som ger anledning att fråga om Löfven har någon form av mental ohälsosituation:

https://www.youtube.com/watch?v=DnqJeR4bfVI
Citera
2016-05-15, 11:40
  #38
Medlem
ojvamysigts avatar
Jag skulle vilja lyfta den här frågan efter alla märkliga uttalanden, inövade upprepningar, felsägningar och meningar vars ord inte hänger ihop, byter innebörd mitt i eller avslutas abrupt.

Senast ut i en mycket lång rad finns här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22821634.ab Sveriges statsminister kallar alltså USA:s utrikesminister - en av världens mest kända nu levande politiker - för Kennedy.

Så, är Stefan Löfven på väg in i demensens dimma, har han en hjärntumör eller är han helt enkelt bara dum i huvudet?
Citera
2016-05-15, 14:08
  #39
Medlem
Från 2014

http://www.expressen.se/nyheter/val2...enare-i-radio/

"Stefan Löfven medverkade i direktsändning på måndagseftermiddagen.

Han sa då bland annat:

– Vi tycker att länder har ett ansvar för sina invånare, att man kan leva drägliga liv. Det finns ju stödprogram, som EU också är med och finansierar, i det här fallet för att zigenare ska få en möjlighet - att romer och zigenare senare ska få en möjlighet att integreras på ett riktigt sätt, i sitt land.

Vad Zigenare är - dvs dem Deski kallar för TaskSpeleROM, TiggeROM och ZiggeROM beroende
på vad de sysslar med.

Vad Romer är vet vi väl inte riktigt - det kan vara personer från ROM ROM-alkisar och
sådan relatera Icke-ZiggeROMson.

Ett av ZiggeROM-argumenten är att dom är Ett Folk/Folkslag utan land - då är det ju
förhånande och föraktförfullt att hänvisa till hemländer utan att anvisa ett ZiggeROM-rike.

Men det finns ju ingen anledning att be om ursäkt fär Zigenare så länge AntiZiganism är
ett OK ord - för finns det inga zigenare så finns ju ingen antizigansm.
Citera
2016-05-15, 15:11
  #40
Medlem
buckeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Jag skulle vilja lyfta den här frågan efter alla märkliga uttalanden, inövade upprepningar, felsägningar och meningar vars ord inte hänger ihop, byter innebörd mitt i eller avslutas abrupt.

Senast ut i en mycket lång rad finns här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22821634.ab Sveriges statsminister kallar alltså USA:s utrikesminister - en av världens mest kända nu levande politiker - för Kennedy.

Så, är Stefan Löfven på väg in i demensens dimma, har han en hjärntumör eller är han helt enkelt bara dum i huvudet?

Så jävla pinsamt. Allt. Det inledande "skämtet"(?!), felsägningen, talet. Allt kändes som vanligt bara så jävla fel. Tänk hur många andra klavertramp han naturligtvis lyckades med som vi inte fick se i TV. Tragiskt. Plågsamt för alla, inte minst Obama och Kerry som bjudit in hela gänget. Vilken jävla sopa han är, Löfven. Och denna jävla tölp röstade Svenskarna fram som sin statsminister
Citera
2016-05-15, 17:27
  #41
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aboristen
Engelskan är det nog inte större fel på. Bättre än Bildt, Persson, Carlsson etc.
Seriöst? Om vi bortser från uttal är ordförråd, syntax och grammatik sämre än ett förskolebarn!
Citera
2016-05-15, 17:46
  #42
Medlem
flaess avatar
Det är möjligt att Löfven har begynnande demens, men jag tror inte det. Det är mer sannolikt att det ligger en kombination av alkoholism samt lugnande mediciner bakom alla felsägningar och det ständigt närvarande svamlet och sluddrandet.

Jag klandrar inte honom för det. Även jag hade tagit min tillflykt till flaskan och diverse preparat om jag hade varit partiledare för ett parti med en mängd olika falanger som hela tiden tar sig uttryck i interna stridigheter och en tydlig saknad av en ideologisk kompass.

För att inte tala om att dag ut och dag in tvingas diskutera och förhandla med Miljöpartiet som är proppfullt med kompletta dårar, islamister, vänsterextremister, hippies, kaosliberaler och så vidare...
Citera
2016-05-15, 18:14
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buckeye
Så jävla pinsamt. Allt. Det inledande "skämtet"(?!), felsägningen, talet. Allt kändes som vanligt bara så jävla fel. Tänk hur många andra klavertramp han naturligtvis lyckades med som vi inte fick se i TV. Tragiskt. Plågsamt för alla, inte minst Obama och Kerry som bjudit in hela gänget. Vilken jävla sopa han är, Löfven. Och denna jävla tölp röstade Svenskarna fram som sin statsminister


Han är en helt j-a vanlig svensk sosse som hamnat på stormiddag i Vita Huset. Vilka statsministrar före honom har vi haft som gjort detsamma?
Hade du gjort bättre ifrån dig? Jag betvivlar det när jag läser vilket vokabulär du brukar.

Löfvén kämpade inte för att bli sosseledare i Sverige. Han övertalades. De fick inte tag på någon annan efter Juholt. Jag tror, att om han vetat vad som följde, hade han tackat nej. Nu är han nog lite stolt, och det unnar jag honom, även om jag tycker han är en diktator.
Jag tror inte han är dement. Bara överväldigad.
Synd han inte har några barnbarn att visa kort på när han frotterades med celebriteter i Vita Huset.
Citera
2016-05-15, 18:24
  #44
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Det är möjligt att Löfven har begynnande demens, men jag tror inte det. Det är mer sannolikt att det ligger en kombination av alkoholism samt lugnande mediciner bakom alla felsägningar och det ständigt närvarande svamlet och sluddrandet.

Jag klandrar inte honom för det. Även jag hade tagit min tillflykt till flaskan och diverse preparat om jag hade varit partiledare för ett parti med en mängd olika falanger som hela tiden tar sig uttryck i interna stridigheter och en tydlig saknad av en ideologisk kompass.

För att inte tala om att dag ut och dag in tvingas diskutera och förhandla med Miljöpartiet som är proppfullt med kompletta dårar, islamister, vänsterextremister, hippies, kaosliberaler och så vidare...
Ja bara en sådan sak kan ju göra den mest lugna person till ett galet, nervöst vrak!
Citera
2016-05-15, 18:26
  #45
Medlem
systemkollapss avatar
Löfvén är representant för Sverige och ansiktet utåt.

Pisa resultatet sjunker. Dagens styrande politiker reflekterar svenskarna. Sverige är döende efter åratal av hjärntvätt och propaganda. Bland väljarna ses då Löfvén som den stora landsfader han är. Det blir inte bättre än så här. Han får göra en video där han skäller ut SD igen, verkar vara Löfvéns backup plan för att återfå medias gunst. Han uttalade sig om Åkessons svärmor samtidigt som han är frånvarande när frågor om Sahlin ställs.

Jag tycker att det är bra att Löfvén visar upp sig internationellt. Alltid väcks reaktioner bland främst utlandssvenskar och svenskar på hemmaplan vaknar, grannländer och omvärlden diskuterar Sverige.

Nivån Löfvén är som den där släktingen som ingen vill veta av, han som blir full först och tafsar på festens kvinnliga deltagare. Den svagbegåvade släktingen som påminner om Cletus i Simpsons.
Citera
2016-05-15, 19:51
  #46
Medlem
Här hemma tycker jag han beter sig som en ohyfsad buffel och diktator. Jag tänker på hur han bemöter speciellt SD i riksdagen och frågestunder. I stället för att svara på klart ställda frågor bryter han ut i värsta ovidkommande okvädingstillmälen. Drar t.o.m fram gamla järnrör. Inte värdigt en statsminister.

Likaså visade han sig trång i senaste KU förhören. Där var han ganska liten. Dock inte i sitt eget tycke, vad han visade. Ödmjukhet visar han nog bara för Merkel och Obama och förhoppningsvis kungafamiljen.

Den dåliga sidan visar han inte för andra i omvärlden. Då sköter han sig nog hyfsat. Hade han betett sig som drullfull hade vi nog fått veta det.
Citera
2016-05-16, 11:13
  #47
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Han är en helt j-a vanlig svensk sosse som hamnat på stormiddag i Vita Huset. Vilka statsministrar före honom har vi haft som gjort detsamma?
Hade du gjort bättre ifrån dig? Jag betvivlar det när jag läser vilket vokabulär du brukar.

Löfvén kämpade inte för att bli sosseledare i Sverige. Han övertalades. De fick inte tag på någon annan efter Juholt. Jag tror, att om han vetat vad som följde, hade han tackat nej. Nu är han nog lite stolt, och det unnar jag honom, även om jag tycker han är en diktator.
Jag tror inte han är dement. Bara överväldigad.
Synd han inte har några barnbarn att visa kort på när han frotterades med celebriteter i Vita Huset.

Tja du, under efterkrigstiden de flesta. Erlander, Carlsson, Bildt och Persson har varit på möte i vita huset tillsammans med de amerikanska presidenterna.

Jag tror att Löfven lider av samma problem som du gör. Han har sett för mycket hollywood-filmer som glorifierar den amerikanska staten och han suger därför gärna den amerikanske presidentens kuk och utsätter sitt land för än mer problem. Jag hade i samma position varit bra mycket mer besvärlig om när stormakternas ledare hade velat att träffa mig. För de vill alla ha något, de vill dra nytta av Sverige. Men jag hade å andra sidan med glädje träffat Vladimir Putin och odlat goda relationer med den vakna fritänkare som den äckliga svenska journalistkåren propagerar mot.
__________________
Senast redigerad av Mertillen 2016-05-16 kl. 11:15.
Citera
2016-05-16, 11:47
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Tja du, under efterkrigstiden de flesta. Erlander, Carlsson, Bildt och Persson har varit på möte i vita huset tillsammans med de amerikanska presidenterna.

Jag tror att Löfven lider av samma problem som du gör. Han har sett för mycket hollywood-filmer som glorifierar den amerikanska staten och han suger därför gärna den amerikanske presidentens kuk och utsätter sitt land för än mer problem. Jag hade i samma position varit bra mycket mer besvärlig om när stormakternas ledare hade velat att träffa mig. För de vill alla ha något, de vill dra nytta av Sverige. Men jag hade å andra sidan med glädje träffat Vladimir Putin och odlat goda relationer med den vakna fritänkare som den äckliga svenska journalistkåren propagerar mot.

Jag lider inte av sådana problem. Det finns annat.

Vi vet inte vad som avhandlades i vita huset mellan Norden och presidenten. Löfvén visade kanske samma bestämda diktatorstakter som han har mot motståndare här hemma. Vet inte, för jag var inte med.

Gör du en insats och boka möte med Putin. Han måste hjälpa oss i kommande invasion.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback