2014-10-27, 23:50
Medlem
Taunkas avatar
Tja. Jag försöker skaffa mobilt bankID med Swedbank-appen och BankID-appen. För att beställa BankID i SwedbankAppen så krävs tydligen en annan "id-metod". Det enda man kan välja är BankID. Lite svårt att ha det när man precis skulle skaffa det.

Jag kan ej använda filmetoden på dator på grund av oundvikliga anledningar.

Hjälp tack?
Citera
2014-10-27, 23:55
Medlem
Kaptenkrusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taunka
Tja. Jag försöker skaffa mobilt bankID med Swedbank-appen och BankID-appen. För att beställa BankID i SwedbankAppen så krävs tydligen en annan "id-metod". Det enda man kan välja är BankID. Lite svårt att ha det när man precis skulle skaffa det.

Jag kan ej använda filmetoden på dator på grund av oundvikliga anledningar.

Hjälp tack?

Har ingen förklaring på hur du skall lösa det. Men jag kan säga så här:
Jag var tvungen först att gå till banken o be o en kod, för att kunna använda mobilt BankID.

NU: har jag både tappat o bytt mobil. Det enda jag gör är att gå in på deras hemsida o loggar in med en dosa. För att sedan göra en "reset" på mitt BankID - samt spärra det gamla.
Antar att du behöver göra det sama...

Hoppas det kan vara till någon hjälp!!

Mvh

Kaptenen
Citera
2014-10-28, 00:00
Medlem
Taunkas avatar
Ok, jag antar att jag får gå dit och be om koden. Tack kapten!
Citera
2014-10-28, 00:03
Medlem
Kaptenkrusks avatar
Citat:
Ok, jag antar att jag får gå dit och be om koden. Tack kapten!

Antar det också. Har du inte fått en dosa som du kan logga in på nätet med? Du kan isf slippa allt besvär o traska dig dit. Läste på deras hemsida nu och såg att det är möjligt!

Hoppas det löser sig!

Mvh

Kaptenen
Citera
2014-10-28, 00:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Förstod inte riktigt ditt läge men är det så att du har vanligt bankid och vill skaffa mobilt bankid men Swedbank inte ger den möjligheten?

Ett alternativ då om du inte vill traska iväg till deras bankkontor är förstås att bli kund i en vettig bank med ditt bankid för att i den banken hämta ut ett mobilt bankid.
Citera
2014-10-28, 01:26
Medlem
ElCabos avatar
Man måste logga in med bankdosa för att kunna beställa bank id, vare sig det är vanligt eller mobilt. Tror också att du kan gå in på ett kontor och göra det.
Citera
2014-10-28, 10:26
Medlem
Taunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenkrusk
Antar det också. Har du inte fått en dosa som du kan logga in på nätet med? Du kan isf slippa allt besvär o traska dig dit. Läste på deras hemsida nu och såg att det är möjligt!

Hoppas det löser sig!

Mvh

Kaptenen

Citat:
Ursprungligen postat av ElCabo
Man måste logga in med bankdosa för att kunna beställa bank id, vare sig det är vanligt eller mobilt. Tror också att du kan gå in på ett kontor och göra det.

Ok, nu har ju jag ingen bankdosa... är de personliga eller är alla lika?
Citera
2014-10-28, 16:15
Medlem
Kaptenkrusks avatar
Citat:
Ok, nu har ju jag ingen bankdosa... är de personliga eller är alla lika?

Personliga. Du får en utav din bank!! Rekommenderas att du skaffar en!

Mvh

Kaptenen
Citera
2014-10-28, 16:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenkrusk
Personliga. Du får en utav din bank!! Rekommenderas att du skaffar en!

Mvh

Kaptenen

Nej min är inte personlig iaf. Det är kortet med bankid som är personligt.
Citera
2021-11-03, 18:37
Medlem
DissociativePandas avatar
Räcker det med att identifiera sig hos banken och så ordnar de ett Bank-ID. Tar nämligen en jävla tid att få mitt kort och behöver kunna logga in på banken så snabbt som möjligt.
Citera
2021-11-03, 22:47
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DissociativePanda
Räcker det med att identifiera sig hos banken och så ordnar de ett Bank-ID. Tar nämligen en jävla tid att få mitt kort och behöver kunna logga in på banken så snabbt som möjligt.
Ja jag vet en som kunde få mobilt BankID på kontoret för ett tag sedan och blev tvungen att välja koden där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in