Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-27, 23:11
  #1
Medlem
Rebelsons avatar
Som frågan lyder!
Vad föredrar du?
Citera
2014-10-27, 23:37
  #2
Medlem
RapLifes avatar
Beror helt på. Antar att vi talar substanser var för sig och inte kombinationer.

Fentanyl om jag vill bli helt utslagen och nodda riktigt hårt en kortare stund. När det kommer till att nodda är fentanyl nummer 1 enligt mig. Man kan ju återdosera men för mig är det en drog man bara använder en kväll.

Subutex är standardopioiden för mig. Fungerar alltid, kan göra allt jag kan göra nykter fast också må bra samtidigt. Eller kan göra mer under ett subutexrus då jag aldrig förmår att få saker gjorda nykter pga en känsla av total hopplöshet och brist på energi/livslust (depression?).

Tramadol tog jag tidigare som en "sub-light" men nu tar jag det mer som en substans lite starkare än sub, men inte lämpad att gå på i lika långa perioder. Som ett sub-substitut lagom att gå på i max 3 dagar.

OxyContin/Norm tar jag nästan enbart för njutningen. Det är nog den mest perfekta opioiden av dom jag provat. Man kan vara aktiv, man noddar skönare än på sub/tram och tar man det bara en kväll behöver man inte återdosera så överdrivet och jag mår iallafall inte dåligt morgonen efter utan har ändå en slags tillfredsställelse kvar. Ingenting jag går på dagligen förutom ett par kortare perioder när jag haft det mer eller mindre gratis.

Metadon är som en tyngre fast dimmigare version av Oxy. Lika påtagligt rus i styrka fast noddigare och det är svårare att hålla sig aktiv. Inte lika "rent, klart" rus som Oxy. Jag noddar djupare på detta men mer "drömlikt" än "noddigt" om jag jämför med Oxy. Det känns heller aldrig som att det börjar plana ut riktigt så man kan ta itu med saker innan återdosering.

Dolcontin ser jag som ett mellanting mellan OxyContin och Tramadol (denna har jag dock aldrig tagit IV, då har jag hört att det är ett mycket mer påtagligt rus). Har svårt att nodda på den men noddar riktigt skönt när det väl kommer igång. Ett ganska "rent" rus. Effekten sitter även i mycket länge utan att göra mig "socialt handikappad" (ungefär som sub/tram).

Kodein tar jag som en nödlösning för att lugna ner nerverna om jag inte får tag på något annat. Då kan det hända att jag slänger i mig 300mg kodein för att slippa rastlösheten och bara lägga mig ner en stund och vila upp mig. I extrema doser har jag lyckats nodda på kodein och det har då varit det mest "dröm/sömnlika" noddandet jag upplevt. Helt klart skönt, men enligt mig ändå en "tramadol-light" i styrka och en "metadon-light-light-light-light" om man ser till hur ruset känns.

Detta är MIN åsikt, inte fakta. Finns opioider jag provat men inte kunnat bilda mig en uppfattning om, och har säkert glömt någon också! Ursäktar för flummiga beskrivningar men det är faktiskt ganska svårt att beskriva skillnaderna på dom olika opioidernas rus i ord.
__________________
Senast redigerad av RapLife 2014-10-28 kl. 00:24. Anledning: Lite olika
Citera
2014-10-28, 00:17
  #3
Medlem
Rebelsons avatar
Jävlar vilken bra sammanfattning du gjorde. Precis vad jag var ute efter att läsa.. Blev sugen att prova subutex nu.
OxyContin lät inte dumt heller men är ju bland dom starkare grejerna.

Har sj testat kodein, tramadol, citodonliknande skit.. Men blir för trött av tramadolen.. Så söker nåt gött rus och samtidigt kunna fungera i vardagen o va social
Citera
2014-10-28, 00:35
  #4
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Jävlar vilken bra sammanfattning du gjorde. Precis vad jag var ute efter att läsa.. Blev sugen att prova subutex nu.
OxyContin lät inte dumt heller men är ju bland dom starkare grejerna.

Har sj testat kodein, tramadol, citodonliknande skit.. Men blir för trött av tramadolen.. Så söker nåt gött rus och samtidigt kunna fungera i vardagen o va social

Man tackar, andra håller nog inte med då det som sagt är väldigt individuellt. Skulle rekommendera Oxy om det inte var så starkt. Kommer inte ihåg hur det var som nybörjare men jag antar att det var starkt.
Subutex är väldigt lätt att spy på och överdosera (ej dödligt) när man inte är van, annars hade nog det vart ett alternativ. Kanske tillsammans med allergimedicin och åksjuketabletter? Dock är ruset väldigt långvarigt.
Förvånad att du inte gillar tramadol, det är den opioid jag blir mest uppåt och social på (förutom subutex, men det beror på att jag är en extremt van användare av substansen). Brukade till och med alltid se till att ha tramadol att ta till bärsan när jag skulle festa back in the days.
Mitt tips är nog, köp ett gäng 30mg dolcontin och ät i lugn takt tills du uppnår ett behagligt rus. Se det som ett heldagsprojekt dock för dom tar lång till innan dom börjar verka och effekten sitter i länge.
Många kommer säga att det är slöseri att inte skjuta dom, vilket det säkert är men då skulle jag lika gärna kunna råda dig att trycka i dig 1400mg tramadol som var min första opioidupplevelse
Citera
2014-10-28, 00:38
  #5
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Jävlar vilken bra sammanfattning du gjorde. Precis vad jag var ute efter att läsa.. Blev sugen att prova subutex nu.
OxyContin lät inte dumt heller men är ju bland dom starkare grejerna.

Har sj testat kodein, tramadol, citodonliknande skit.. Men blir för trött av tramadolen.. Så söker nåt gött rus och samtidigt kunna fungera i vardagen o va social

Tram är nog annars det vanligaste som man går på hela tiden. Effekten är väldigt individuell.

Bästa opiaten (eller snarare blandningen av opiater) alla kategorier är opium precis som det är, men det kan du inte gå på till vardags.
Citera
2014-10-28, 00:45
  #6
Medlem
Rebelsons avatar
Jo asså när jag började med tramadol för ett antal åt sedan så fick jag skönaste euforin jag nånsin känt.. Höll mig till lagom dos bra länge. Sen insåg jag att tillsammans med xanor så kickade jag igång ordentligt och mitt sociala liv och självkänsla var på topp.. Slutade med tramadolen dock efter ett halvår då effekten började kännas allmän skum bara o jag blev seg o trött bara.. Har testat käka den igen senare men blir bara slö o stirrig av den nu, men mår ju foryfarande bra av den men orkar knappt va social på den.. Kanske måste öka dosen på den.. Men ska ta dina råd.. Kanske ska prova dolcontin.. Vilken är din bästa kombo av substanser då?
Citera
2014-10-28, 00:49
  #7
Medlem
Rebelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Tram är nog annars det vanligaste som man går på hela tiden. Effekten är väldigt individuell.

Bästa opiaten (eller snarare blandningen av opiater) alla kategorier är opium precis som det är, men det kan du inte gå på till vardags.

Nej ska bara ta det vid enstaka tillfällen när jag vill boosta mitt "må bra" mående

Har svårt att slappna av och är rastlös.. Behöver en time out ifrån allt ibland
Citera
2014-10-28, 01:36
  #8
Medlem
RapLifes avatar
Ja du, blandningar finns det gott om. Subutex+Tramadol fungerar utmärkt för den ovane, men som ändå är missnöjd med rusen var för sig. Själv brukar jag bara göra det efter några dagars subbande, sen kanske jag råkar snubbla över en karta 50mgare på morgonkvisten. Sopar i mig dessa och noddar bort förmiddagen.
Talar vi om blandningar öht med en innehållande opioidingrediens är det bara fantasin som sätter gränserna.

En gammal beprövad klassiker som egentligen inte rekommenderas för någon är självmordscoctailen Tramadol+Alkohol+Alprazolam. Max 500mg tramadol (MAX, utan tolerans), hälften så mycket öl än du brukar dricka, och 2-3mg alprazolam. Härligt härligt men farligt farligt.
Du kan även byta ut Tramadolen mot Subutex men då vara väldigt försiktig med alkoholen om du inte är van brukare eller tycker om att sitta halvt medvetslös på offentliga platser.

Alla opioider boostas av benzo, kör du IV så släng i en Xanor, Stesolid eller Iktorivil i lösningen med valfri opioid (som går att ta intravenöst).

Rök Fentanyl i samband med Flunitrazepam i en vaporizer. (Ju mer samtidigt dom slår desto bättre!)

OxyContin tillsammans med Fentanyl är en ren opioidcocktail som jag gillar skarpt!

Lyrica, cannabis, alkohol är alla sköna till opioider.

Amfetamin IV är skön med lite Subutex, Metadon eller OxyContin i lösningen, även någon benzo.

Som du ser, möjligheterna är oändliga.
__________________
Senast redigerad av RapLife 2014-10-28 kl. 01:40. Anledning: Glömde bort fan
Citera
2014-10-28, 05:52
  #9
Medlem
NisseGhandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Jävlar vilken bra sammanfattning du gjorde. Precis vad jag var ute efter att läsa.. Blev sugen att prova subutex nu.
OxyContin lät inte dumt heller men är ju bland dom starkare grejerna.

Har sj testat kodein, tramadol, citodonliknande skit.. Men blir för trött av tramadolen.. Så söker nåt gött rus och samtidigt kunna fungera i vardagen o va social

Subutex är perfekt tycker jag också. Billigt rus, 0.5 mg i snoken gör mig riktigt avslappnad och och värken rinner av mycket effektivt. Många blir pigga och energiska men jag blir tvärtom mysigt seg och vill bara soffa på sub. Jag har testat det du har testat också, både i russyfte och som medicin, och det är fan rena dyngan! Ska säga åt min läkare att jag vill prova oxynorm/ oxycontin men det slutar väl med att jag måste inhandla olagligt eftersom läkarna är så muppigt restriktiva, vilket är synd. (för mig)
Citera
2014-10-28, 06:30
  #10
Medlem
Krickerts avatar
Skönast är Heroin följt av Oxy och Meta.
Citera
2014-10-28, 13:24
  #11
Medlem
motorazrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Beror helt på. Antar att vi talar substanser var för sig och inte kombinationer.

Fentanyl om jag vill bli helt utslagen och nodda riktigt hårt en kortare stund. När det kommer till att nodda är fentanyl nummer 1 enligt mig. Man kan ju återdosera men för mig är det en drog man bara använder en kväll.

Subutex är standardopioiden för mig. Fungerar alltid, kan göra allt jag kan göra nykter fast också må bra samtidigt. Eller kan göra mer under ett subutexrus då jag aldrig förmår att få saker gjorda nykter pga en känsla av total hopplöshet och brist på energi/livslust (depression?).

Tramadol tog jag tidigare som en "sub-light" men nu tar jag det mer som en substans lite starkare än sub, men inte lämpad att gå på i lika långa perioder. Som ett sub-substitut lagom att gå på i max 3 dagar.

OxyContin/Norm tar jag nästan enbart för njutningen. Det är nog den mest perfekta opioiden av dom jag provat. Man kan vara aktiv, man noddar skönare än på sub/tram och tar man det bara en kväll behöver man inte återdosera så överdrivet och jag mår iallafall inte dåligt morgonen efter utan har ändå en slags tillfredsställelse kvar. Ingenting jag går på dagligen förutom ett par kortare perioder när jag haft det mer eller mindre gratis.

Metadon är som en tyngre fast dimmigare version av Oxy. Lika påtagligt rus i styrka fast noddigare och det är svårare att hålla sig aktiv. Inte lika "rent, klart" rus som Oxy. Jag noddar djupare på detta men mer "drömlikt" än "noddigt" om jag jämför med Oxy. Det känns heller aldrig som att det börjar plana ut riktigt så man kan ta itu med saker innan återdosering.

Dolcontin ser jag som ett mellanting mellan OxyContin och Tramadol (denna har jag dock aldrig tagit IV, då har jag hört att det är ett mycket mer påtagligt rus). Har svårt att nodda på den men noddar riktigt skönt när det väl kommer igång. Ett ganska "rent" rus. Effekten sitter även i mycket länge utan att göra mig "socialt handikappad" (ungefär som sub/tram).

Kodein tar jag som en nödlösning för att lugna ner nerverna om jag inte får tag på något annat. Då kan det hända att jag slänger i mig 300mg kodein för att slippa rastlösheten och bara lägga mig ner en stund och vila upp mig. I extrema doser har jag lyckats nodda på kodein och det har då varit det mest "dröm/sömnlika" noddandet jag upplevt. Helt klart skönt, men enligt mig ändå en "tramadol-light" i styrka och en "metadon-light-light-light-light" om man ser till hur ruset känns.

Detta är MIN åsikt, inte fakta. Finns opioider jag provat men inte kunnat bilda mig en uppfattning om, och har säkert glömt någon också! Ursäktar för flummiga beskrivningar men det är faktiskt ganska svårt att beskriva skillnaderna på dom olika opioidernas rus i ord.
Detta är nog den bästa sammanfattningen jag någonsin sett läst här på forumet.
Citera
2014-10-28, 15:58
  #12
Medlem
Sub och efter det Oxy.


B
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback