Citat:
Ursprungligen postat av
LampknappeN
Återigen, tack! Vad tror ni om att isolera containern? Kan man bara använda sig av reglar CC60 (?) ,isolering och någon plyfaskiva, alternativt gips för att göra den brandsäkrare/mer ljudisolerad? Eller tror ni på någon annan lösning? Och golvet, hur löser man det? På samma sätt?
Edit: Hur löser man ventilationsproblemet? Behövs ju både "vanlig" ventilering samt något när man lagar mat antar jag.
Vi har använt renoverade begagnade containrar som teknikhus till en del små projekt på jobbet. Nu är det några år sedan men då köpte jag en 40' (c:a 12 m lång) container för 40 000 kr. Då var den lätt begagnad men bara någon liten buckla, nymålad, nyisolerad med målad plyfa på väggarna, ny plastmatta på golvet, en innervägg med dörr och två ytterdörrar. Djävligt bra pris per m². En bättre begagnad standardcontainer på 40' som det inte är gjort något med kan du nog få för runt 15 papp.
Isolering kan du göra med cellplast utan reglar så slipper du köldbryggor, eller kanske plåtreglar som stöd för skivorna. En idé är ju att köpa en kylcontainer, de är redan isolerade men jag vet inte hur tjockt. Golvet isolerar du under originalgolvet där det sitter en massa balkar så slipper du förlora takhöjd, antingen med cellplastskivor eller spruta på PU-skum (börja med golvisoleringen då det är smidigt att välta hela skiten på sidan för detta jobb).
Ventilation ja, jag vet inte om ett FTX-aggregat betalar sig i en så här liten bostad, annars finns det ett rätt litet och billigt
här. Uppvärmning med luft-luftvärmepump, kanske kompletterad med någon sorts eldningsmöjlighet. Åtminstone en fotogenkamin som reserv vid strömavbrott, en sån här låda blir utkyld snabbare än en riktig kåk.
Vatten och avloppslösning beror ju helt på om du kan koppla dig till fast nät för sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av
morbrostewart
[...]
Lite ot; så tycker jag att det är djupt jävla olyckligt att vi gödslar med både bostäder och i de fall intresse finns, jobb till främlingar så våra egna medborgare/(ungdomar?) måste flytta in i en container i grannlandet. Något är ruttet i den "fina" bukett av politiker vi dras med.

Visst är det fantastiskt att det inte finns något djävla ämne på hela satans Flashback som inte kan vändas till att handla om invandringen.