Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-09-12, 19:56
  #1
Avstängd
Roger Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fajaf
Beviset att Sverige är slut som nation och att vi går ett mycket dystert öde till mötes.

En äkta notis från en okänd svensk dagstidning.



Kvinna anmälde glad kvinna för ofredande
Norberg. I torsdags vid 13-tiden promenerade en kvinna i området av Norbergs camping. Hon mötte en annan kvinna som var ute och sprang. Motionären såg glad ut, skrattade och hälsade, uppger kvinnan i polisanmälan, men eftersom hon inte kände den andre kände hon sig ofredad och polisanmälde händelsen.
http://www.fajaf.com/050909_ofredande.html


Källa: Fajaf
Fy helvete... Vart är vi på väg?

// Roger P.
Citera
2005-09-12, 20:02
  #2
Medlem
Arthur Dents avatar
Detta var ju otroligt konstigt, men det är klart, en glad,motionerande kärring som dessutom har mage att hälsa, kan ju uppfattas som stötande av vissa. En spark på fittan skulle hon ha.
Citera
2005-09-12, 20:02
  #3
Medlem
M2ks avatar
En listig minoritetskärring på skadeståndspromenad. Claes Borgström rycker in och gör vad han kan. Försöka duger.
Citera
2005-09-12, 20:04
  #4
Medlem
Lutass avatar
Det där kan inte hända någon annanstans än Sverige. Fyfan så farligt det ska vara när främmande folk vill prata med en.
Citera
2005-09-12, 20:06
  #5
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutas
Det där kan inte hända någon annanstans än Sverige. Fyfan så farligt det ska vara när främmande folk vill prata med en.

Nåja, det här konceptet har vi väl lånat direkt från Amerikat.
Citera
2005-09-12, 20:06
  #6
Avstängd
-Uriel-s avatar
Fasiken. Vilka nötter det finns.
Citera
2005-09-12, 20:07
  #7
Medlem
Anemis avatar
Trygghetssökandet har gått lite för långt om man polisanmäler oförutsedda inslag i vardagslunken.

Men världen går inte under av en sur gammal tant, tvärtom kanske notisen ger lite perspektiv åt människor som annars skulle gå samma bana till mötes. Om inte det här är början på en hel våg, när copycatsen slår till, stealth-joggare som hälsar på folk helt hipp som happ, så kallade drive-bys.

Vart är världen på väg?
Citera
2005-09-12, 20:08
  #8
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutas
Det där kan inte hända någon annanstans än Sverige. Fyfan så farligt det ska vara när främmande folk vill prata med en.
Du har rätt. I USA måste iaf en kopp hett kaffe falla i knäet, innan rättssystemet aktiveras.
Citera
2005-09-12, 20:08
  #9
Medlem
von Schmerzs avatar
Hon kan väl få polisanmäla bäst hon vill, så länge polisen som tog emot anmälan inte gjorde annat än arkiverade den under "brännbart".
Citera
2005-09-12, 20:11
  #10
Medlem
Damericuss avatar
Jaha så nu är det olagligt att vara trevlig också? Jag hejade på en bil idag, trodde det var min granne men det var det inte, tänk om han kände sig stött av att jag vinkade och tog mitt regnummer för att göra en anmälan.
Citera
2005-09-12, 20:21
  #11
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Du har rätt. I USA måste iaf en kopp hett kaffe falla i knäet, innan rättssystemet aktiveras.
Nu var det inte det faktumet att rättsystemet aktiverades som jag tänkte på, utan att hon blev upprörd över att en främling hälsade på henne. Detta är inte amerika, hon kommer förmodligen inte få några pengar för det här. Amerikanerna gör det för att få en extra slant att köpa en större trailer för. Den svenska kossan anmälde för att hon är, ja, svensk.
Citera
2005-09-12, 20:28
  #12
Medlem
Acquiences avatar
Om det är sant så är det bra sjukt, men jag har svårt att tro att det kan stämma
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback