Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-27, 14:54
  #1
Medlem
Pungkr0cks avatar
Så då behöver man bara vänta tills nästa år igen, innan denna trevliga festival börjar 13-15e Augusti.

Dom första biljetterna släpps nu på onsdag den 29/10 kl. 14.00.
http://www.rockstadfalun.se/

Vilka band kan man hoppas och se fram emot detta år, förutom självklara Sabaton?
Citera
2014-10-27, 16:27
  #2
Medlem
Jag skippade Rockstad i år eftersom banden helt enkelt inte var bra nog för mig. Då hade jag varit där under de senaste tre åren. Jag pendlar till Falun fem gånger i veckan, så hade varit trist att inte vara där.

Någon, eller ett par av dessa band skulle kunna få mig att köpa en biljett nästa år:

King Diamond
Ghost
Evergrey
Dark Moor
Iron Mask
Running Wild
Prey
Timeless Miracle
Civil War
Accept
Ancient Bards
Therion
Arch Enemy
Behemoth
Skogen
Edguy
Unisonic
In Flames
Sanctuary
Nevermore
Citera
2014-10-27, 22:44
  #3
Medlem
kaliberWilles avatar
Dom hade mycket folk metal band föra året, men dom glömde fan att boka in Heidevolk och Svartsot.
Lär dra dit i år igen oavsett lineupen. Alltid lika härligt där uppe!
Citera
2014-11-08, 04:12
  #4
Medlem
Antrivias avatar
Senaste uppdateringen


Vilka band gissar ni på att det handlar om? Det tyska hoppas jag är Equilibrium (som inte varit i sverige vad jag vet) Sen det finska hoppas jag på Wintersun.
Det brasilianska hade man hoppats på Sepultura men det stämmer inte in på ledtråden. Vilka intressanta band finns det mer från Brasilien?
Och det mycket önskade bandet hoppas jag så inåt helvete att det är Amon Amarth. Fast deras europa turne är i Januari och Februari. Men är 90% säker på att det är Falconer. (Krister lindholm gillade nyligen deras facebook sida och han gillar alltid banden som är bokade plus att det är deras sista turne någonsin och bara festivaler är bokade)
Citera
2014-11-10, 10:45
  #5
Medlem
Wintersun (FIN) -
Orphan Gypsy (SWE)
Falconer (SWE)
Persuader (SWE)
Krisiun (BRA)
Orden Ogan (GER)
Saffire (SWE)

Jag är inte imponerad. Bara dussinband
Citera
2014-11-10, 13:12
  #6
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stexum
Wintersun (FIN) -
Orphan Gypsy (SWE)
Falconer (SWE)
Persuader (SWE)
Krisiun (BRA)
Orden Ogan (GER)
Saffire (SWE)

Jag är inte imponerad. Bara dussinband

Krisiun är en sinnessjukt bra bokning! Trist att man inte ska dit. Dom är för övrigt verkligen inte ett dussinband.
Citera
2014-11-11, 01:36
  #7
Medlem
Huntards avatar
Grymt första släpp.

Sista chansen att se Falconer gör att det för mig blir obligatorisk närvaro i alla fall.
Wintersun går inte av för hackor heller, ska bli jävligt gött att se Jari briljera live. Jag kommer inte ens bry mig om resten av bandsläppen, visst är det väl bonusar som tillkommer men två band räcker för min del. Får väl köpa biljett lagom efter man julhandlat.
Citera
2014-11-19, 16:53
  #8
Medlem
Gavves avatar
Lost Society bokades idag! Vet inte mycket om dem alls förutom att de fått skivkontrakt med Nuclear Blast och att de spelar thrash metal. Den äldsta i bandet är tydligen 19 år också. Tydligen första gången de ska spela i Sverige.
Citera
2014-11-22, 14:38
  #9
Medlem
Antrivias avatar
Nu släpptes Sonata Arctica!

En sinnessjukt trevlig överraskning. Bara dom gör biljetten värd priset. Dom är rätt stora så man undrar om det är torsdagens headliner kanske? Eller kanske till och med fredagens?
Citera
2014-11-22, 14:57
  #10
Medlem
Abattoirs avatar
Krisiun är kompetenta grejer.
Citera
2014-11-23, 01:54
  #11
Medlem
Huntards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antrivia
Nu släpptes Sonata Arctica!

En sinnessjukt trevlig överraskning. Bara dom gör biljetten värd priset. Dom är rätt stora så man undrar om det är torsdagens headliner kanske? Eller kanske till och med fredagens?


Tror helt klart detta kan vara en headliner jag kommer söka mig längst fram i alla fall. Längtar redan!
Citera
2014-11-26, 12:31
  #12
Medlem
Antrivias avatar
Nu har Snowy Shaw släppts. Han ska tydligen headlina och avsluta fredagen. Lite skillnad i storlek från årets Testament.. Han kan väl omöjligt vara det andra stora namnet förutom Sabaton?
Och sen verkar det som att hans liveshow endast består av att sjunga covers från band han spelat i?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback