Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-28, 14:57
  #32125
Medlem
Shawn92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serub
Ser stiligt ut.

Min enda kommentar skulle vara skorna, jag tycker du bör gå med ett par svarta skor istället. Om du måste köra bruna skor så skulle du behöva komplettera med ett mörkbrunt bälte. Jag tycker även det hade varit fint med en klocka till den här outfiten. Om du kommer bära de bruna skorna så rekommenderar jag en klocka med ett mörkbrunt armband.

Gott nytt år.

Sant med bältet, det ska jag fixa. Har en svart klocka men kanske går att fixa brunt istället. Tack du

Och detsamma till dig!
Citera
2019-02-04, 19:32
  #32126
Medlem
PaulGauguins avatar
Hallå där!

Någon som kan hjälpa mig?

Vad har man för skor till mörkblå chinos, respektive svarta?

Planen är att göra två plagg.
Just nu habdlar det om en ljusblå, mönstrad skjorta, och även en kritvit mönstrad skjorta. Går någon av dessa skjortor att kombinera med de chinos jag nämnde längre upp?

Skor till dessa chinos? Vilka färger bör man sikta in sig på.

Jag inbillar mig att ljusbruna/Mörkbruna skor skulle fungera till mina mörkblå chinos, speciellt om jag matchar skorna med skärp i liknande färg.

Vad tror ni om vit skjorta, svarta chinos, svart bälte och kanske några vita sneakers?

Asså kan någon bara läxa upp mig pls.
Citera
2019-02-04, 23:54
  #32127
Medlem
SteveAngellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulGauguin
Hallå där!

Någon som kan hjälpa mig?

Vad har man för skor till mörkblå chinos, respektive svarta?

Planen är att göra två plagg.
Just nu habdlar det om en ljusblå, mönstrad skjorta, och även en kritvit mönstrad skjorta. Går någon av dessa skjortor att kombinera med de chinos jag nämnde längre upp?

Skor till dessa chinos? Vilka färger bör man sikta in sig på.

Jag inbillar mig att ljusbruna/Mörkbruna skor skulle fungera till mina mörkblå chinos, speciellt om jag matchar skorna med skärp i liknande färg.

Vad tror ni om vit skjorta, svarta chinos, svart bälte och kanske några vita sneakers?

Asså kan någon bara läxa upp mig pls.
Bruna skor passar absolut till mörkblå chinos. Undvik att kombinera brunt och svart. Vita sneakers är mångsidigt då de passar de flesta färger, om inte alla färger. Skulle även rekommendera ett par mörkgröna alternativ mörkröda sneakers då passar både till mörkblå och svarta chinos
Citera
2019-02-05, 11:19
  #32128
Medlem
PaulGauguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveAngello
Bruna skor passar absolut till mörkblå chinos. Undvik att kombinera brunt och svart. Vita sneakers är mångsidigt då de passar de flesta färger, om inte alla färger. Skulle även rekommendera ett par mörkgröna alternativ mörkröda sneakers då passar både till mörkblå och svarta chinos

Tack ska du ha. Får bli att investera i ett par vita sneakers, kommer även leta efter ett par röda.

Men låt säga att jag vill köra blåa chinos, vit skjorta (instoppad), vita sneakers, vilket bältre rekommenderar du? Kanske ett flätat för o dressa upp det lite?

I min värld fungerar liksom ljusblå skjorta med mörkblå chinos, men misstänker att det är ett big nono.

Skall nämnas att det är preppy märken, så vill inte se för preppy ut.
Citera
2019-02-05, 13:35
  #32129
Medlem
SteveAngellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulGauguin
Tack ska du ha. Får bli att investera i ett par vita sneakers, kommer även leta efter ett par röda.

Men låt säga att jag vill köra blåa chinos, vit skjorta (instoppad), vita sneakers, vilket bältre rekommenderar du? Kanske ett flätat för o dressa upp det lite?

I min värld fungerar liksom ljusblå skjorta med mörkblå chinos, men misstänker att det är ett big nono.

Skall nämnas att det är preppy märken, så vill inte se för preppy ut.
Mörkbrunt flätat bälte skulle säkert funka. Ska du enbart bära navy chinos så kör vit skjorta eller blåvitrandig Oxfordskjorta
Citera
2019-02-05, 16:41
  #32130
Medlem
PaulGauguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveAngello
Mörkbrunt flätat bälte skulle säkert funka. Ska du enbart bära navy chinos så kör vit skjorta eller blåvitrandig Oxfordskjorta

Tack för tipsen.

Har precis kommit underfund med att chinos och tisha, instoppad, fungerar utmärkt, om man vill köra lite casual. Tänker blå/svarta chinos, med enkla sneakers till.

Men oj så jag har o lära mig.
Citera
2019-02-06, 17:19
  #32131
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulGauguin
Tack ska du ha. Får bli att investera i ett par vita sneakers, kommer även leta efter ett par röda.

Men låt säga att jag vill köra blåa chinos, vit skjorta (instoppad), vita sneakers, vilket bältre rekommenderar du? Kanske ett flätat för o dressa upp det lite?

I min värld fungerar liksom ljusblå skjorta med mörkblå chinos, men misstänker att det är ett big nono.

Skall nämnas att det är preppy märken, så vill inte se för preppy ut.

Även ett brunt läderskärp passar, se bara till att skorna matchar. Ljusblå skjorta passar utmärkt till mörkblåa chinos tycker jag. Antigen vita sneakers, bruna/svarta läderskor eller ett par mörkblåa mockaloafers passar med, men kanske blir för uppklätt? Mörkröda tycker inte jag passar.
Citera
2019-02-13, 13:17
  #32132
Medlem
Presentpappers avatar
Mest nöjd är jag över Stone Island tröjan som jag kom över väldigt billigt på second hand.

http://www.bilddump.se/bilder/201902...10.193.109.jpg
Citera
2019-02-13, 13:23
  #32133
Avstängd
bajssmakarskitbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Mest nöjd är jag över Stone Island tröjan som jag kom över väldigt billigt på second hand.

http://www.bilddump.se/bilder/201902...10.193.109.jpg

Snygg tröja men varför döljer du ditt ansikte? Kanske ful som fan?

Blå och blå passar bra ihop tycker jag, röd och vit, blå och vit, svart och vit, svart och gul, svart och röd?
Citera
2019-02-13, 14:57
  #32134
Medlem
Presentpappers avatar
Flashback är inte redo att se mitt vackra ansikte ännu förstår du kompis.
Citera
2019-02-13, 22:51
  #32135
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Mest nöjd är jag över Stone Island tröjan som jag kom över väldigt billigt på second hand.

http://www.bilddump.se/bilder/201902...10.193.109.jpg
Stå och dunka upp SI-patchen, inhandlad för 50 kr på second hand, i en oputsad ikeaspegel.. borde vara olagligt.
Citera
2019-10-06, 16:32
  #32136
Medlem
Fredagens outfit.
1. Skjorta - Stenströms
2. Full zip cardigan - Soft Goat
3. Jeans - HM
4. Skor - Lyle&Scott

https://cdn1.imggmi.com/uploads/2019...653f9-full.jpg
__________________
Senast redigerad av Zachary83 2019-10-06 kl. 16:39.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback