Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-25, 17:35
  #1
Medlem
Pattcancers avatar
När vi svenskar sitter i bussen på väg ner till stan och det kliver in ett gäng Adidasblattar brukar vi svennar söka varandra vädjandes med blicken. För vet vi att minst en av personerna som kliver på bussen inte kommer att betala för resan, vilket gör oss sena till arbetet. Vi vet att minst hälften av gänget kommer fylla bussen med en svett/bajsstank och att den som inte luktar svett, luktar turkdusch.

Några av oss brukar flytta oss längre bak i bussen när ni kliver på just för att undvika er stank. Vi vill också undvika att hamna i ett oprovocerat slagsmål. Djungelns lag tar över när ni kliver in, det vet vi svennar. Själv bär jag alltid med mig en påse saltade solrosfrön utifall ni skulle ge er på mig. Jag vet att man kan tämja er med dem.

Vi svennar brukar ofta skratta bakom era ryggar, särskilt efter att vi handlat i er lilla turkkiosk. De enda fraserna ni lärt er på SFI är "Hej!", "Kasse?", "Sah-lad-Dricka-ingor", "Braså?", "Smaklimåltit", "Kompesh" och "Tackhejdo!".

Ni är roliga, som apor typ. Särskilt underhållande är ni 21:00 på onsdagar. Då poppar vi svennar popcorn och låter oss roas, tillsammans med familjen, och förundras över hur korkade och efterblivna ni är.

Hur tänker ni tillexempel när ni smäller upp paraboler överallt? Varenda kanal finns att tillgå på Internet. Jag förstår inte. Någon?

Ni blattar är fantastiskt underhållande, ofta omedvetna om det också. Det gör det hela ÄNNU roligare!

Hur många svennar känner igen sig? Visst har vi en gemenskap trots allt?
__________________
Senast redigerad av Pattcancer 2014-10-25 kl. 18:12.
Citera
2014-10-25, 17:48
  #2
Medlem
ninjutsus avatar
Det är ingen mening att flytta längre bak i bussen för det är alltid där blattarna sätter sig ändå. Om svenskarna börjar hoppa bakåt så tvingas ju de stackars svenska pensionärerna sitta med blattarna istället.
Citera
2014-10-25, 18:01
  #3
Medlem
Socrates84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattcancer
När vi svenskar sitter i bussen på väg ner till stan och det kliver in ett gäng Adidasblattar brukar vi svennar söka varandra vädjandes med blicken. För vet vi att minst en av personerna som kliver på bussen inte kommer att betala för resan, vilket gör oss sena till arbetet. Vi vet att minst hälften av gänget kommer fylla bussen med en svett/bajsstank och att den som inte luktar svett, luktar turkdusch.

Några av oss brukar flytta oss längre bak i bussen när ni kliver på just för att undvika er stank. Vi vill också undvika att hamna i ett oprovocerat slagsmål. Djungelns lag tar över när ni kliver in, det vet vi svennar. Själv bär jag alltid med mig en påse saltade solrosfrön utifall ni skulle ge er på mig. Jag vet att man kan tämja er med dem.

Vi svennar brukar ofta skratta bakom era ryggar, särskilt efter att vi handlat i er lilla turkkiosk. De enda fraserna ni lärt er på SFI är "Hej!", "Kasse?", "Sah-lad-Dricka-ingor", "Braså?", "Smaklimåltit", "Kompesh" och "Tackhejdo!".

Ni är roliga, som apor typ. Särskilt underhållande är ni 21:00 på onsdagar. Då poppar vi svennar popcorn och låter oss roas, tillsammans med familjen, över hur korkade och efterblivna ni är.

Hur tänker ni tillexempel när ni smäller upp paraboler överallt? Varenda kanal finns att tillgå på Internet. Jag förstår inte. Någon?

Ni blattar är fantastiskt underhållande, ofta omedvetna om det också. Det gör det hela ÄNNU roligare!

Hur många svennar känner igen sig? Visst har vi en gemenskap trots allt?
det fin stake i blattar till skillnad från svennar alla fall, säg det till en blatte rakt ut istället om vad du tycker om dem
Citera
2014-10-25, 18:06
  #4
Avstängd
Isterband1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates84
det fin stake i blattar till skillnad från svennar alla fall, säg det till en blatte rakt ut istället om vad du tycker om dem

Babbar har bara stake när dom är i grupp, så enkelt är det bara. En ensam babbe är som en liten flicka, ungefär, kanske ger ifrån sig någon liten kommentar som försvar men inte mycket mer än så.
Citera
2014-10-25, 18:06
  #5
Medlem
Pattcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates84
det fin stake i blattar till skillnad från svennar alla fall, säg det till en blatte rakt ut istället om vad du tycker om dem

Jag har sagt det till många blattar, men de blir bara så himla arga på mig då. De kan inte, till skillnad från oss svennar, kontrollera sina känslor. De agerar impulsivt och är oberäkneliga. Lite som hundar är de, man får inte titta dem rätt in i ögonen i mer än en sekund, då kan de plocka fram pizzaspaden och göra en illa med den.
Citera
2014-10-25, 18:51
  #6
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattcancer
När vi svenskar sitter i bussen på väg ner till stan och det kliver in ett gäng Adidasblattar brukar vi svennar söka varandra vädjandes med blicken. För vet vi att minst en av personerna som kliver på bussen inte kommer att betala för resan, vilket gör oss sena till arbetet. Vi vet att minst hälften av gänget kommer fylla bussen med en svett/bajsstank och att den som inte luktar svett, luktar turkdusch.

Några av oss brukar flytta oss längre bak i bussen när ni kliver på just för att undvika er stank. Vi vill också undvika att hamna i ett oprovocerat slagsmål. Djungelns lag tar över när ni kliver in, det vet vi svennar. Själv bär jag alltid med mig en påse saltade solrosfrön utifall ni skulle ge er på mig. Jag vet att man kan tämja er med dem.

Vi svennar brukar ofta skratta bakom era ryggar, särskilt efter att vi handlat i er lilla turkkiosk. De enda fraserna ni lärt er på SFI är "Hej!", "Kasse?", "Sah-lad-Dricka-ingor", "Braså?", "Smaklimåltit", "Kompesh" och "Tackhejdo!".

Ni är roliga, som apor typ. Särskilt underhållande är ni 21:00 på onsdagar. Då poppar vi svennar popcorn och låter oss roas, tillsammans med familjen, och förundras över hur korkade och efterblivna ni är.

Hur tänker ni tillexempel när ni smäller upp paraboler överallt? Varenda kanal finns att tillgå på Internet. Jag förstår inte. Någon?

Ni blattar är fantastiskt underhållande, ofta omedvetna om det också. Det gör det hela ÄNNU roligare!

Hur många svennar känner igen sig? Visst har vi en gemenskap trots allt?
hahaha detta gjorde min kväll
Citera
2014-10-25, 18:55
  #7
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattcancer
När vi svenskar sitter i bussen på väg ner till stan och det kliver in ett gäng Adidasblattar brukar vi svennar söka varandra vädjandes med blicken. För vet vi att minst en av personerna som kliver på bussen inte kommer att betala för resan, vilket gör oss sena till arbetet. Vi vet att minst hälften av gänget kommer fylla bussen med en svett/bajsstank och att den som inte luktar svett, luktar turkdusch.

Några av oss brukar flytta oss längre bak i bussen när ni kliver på just för att undvika er stank. Vi vill också undvika att hamna i ett oprovocerat slagsmål. Djungelns lag tar över när ni kliver in, det vet vi svennar. Själv bär jag alltid med mig en påse saltade solrosfrön utifall ni skulle ge er på mig. Jag vet att man kan tämja er med dem.

Vi svennar brukar ofta skratta bakom era ryggar, särskilt efter att vi handlat i er lilla turkkiosk. De enda fraserna ni lärt er på SFI är "Hej!", "Kasse?", "Sah-lad-Dricka-ingor", "Braså?", "Smaklimåltit", "Kompesh" och "Tackhejdo!".

Ni är roliga, som apor typ. Särskilt underhållande är ni 21:00 på onsdagar. Då poppar vi svennar popcorn och låter oss roas, tillsammans med familjen, och förundras över hur korkade och efterblivna ni är.

Hur tänker ni tillexempel när ni smäller upp paraboler överallt? Varenda kanal finns att tillgå på Internet. Jag förstår inte. Någon?

Ni blattar är fantastiskt underhållande, ofta omedvetna om det också. Det gör det hela ÄNNU roligare!

Hur många svennar känner igen sig? Visst har vi en gemenskap trots allt?

Du satte dom på plats med det där.
Citera
2014-10-25, 19:06
  #8
Medlem
Jag ser inte vinningen i att skratta bakom ryggen på folk. Varför ödsla tid på att tänka på sådana man ogillar när de äntligen har lämnat en ifred? Det är inte särskilt konstruktivt, om man säger så.

Förakt är så mycket effektivare än hat, då hat kräver en massa energi: medan man kan förakta all världens människor utan att ens behöva darra på manschetterna. Att du (TS) behöver tänka ut förolämpningar får dig förövrigt bara att framstå som osympatisk, åtminstone i mina ögon -- och därmed upplever jag ingen vidare gemenskap med dig utifrån din trådstart.
Citera
2014-10-25, 19:08
  #9
Medlem
Socrates84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband1
Babbar har bara stake när dom är i grupp, så enkelt är det bara. En ensam babbe är som en liten flicka, ungefär, kanske ger ifrån sig någon liten kommentar som försvar men inte mycket mer än så.

delvis har du rätt men känner många som är modiga när dom är ensamma, såna typer som inte är rädd för döden
Citera
2014-10-25, 19:10
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates84
det fin stake i blattar till skillnad från svennar alla fall, säg det till en blatte rakt ut istället om vad du tycker om dem

Med detta resonemang är alltså en gorilla än mer rakryggad, då denne instinktivt ger igen med fysiskt våld och/eller slår sig för bröstet när denne upplever en oförrätt? Konstigt tankesätt; ja, om du nu syftar på att man inte 'vågar' säga det rakt ut p.g.a. rädsla för att bli angripen -- men det kanske du inte gör?
Citera
2014-10-25, 19:10
  #11
Medlem
Socrates84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattcancer
Jag har sagt det till många blattar, men de blir bara så himla arga på mig då. De kan inte, till skillnad från oss svennar, kontrollera sina känslor. De agerar impulsivt och är oberäkneliga. Lite som hundar är de, man får inte titta dem rätt in i ögonen i mer än en sekund, då kan de plocka fram pizzaspaden och göra en illa med den.
nu överdriver du allt, visst vissa av dina påståenden är sanna men det gäller blattar som inte har bott i sverige länge, man måste ge dom tid satt dom kan anpassa sig
Citera
2014-10-25, 19:11
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates84
delvis har du rätt men känner många som är modiga när dom är ensamma, såna typer som inte är rädd för döden

Man behöver inte vara våldsam eller villig att ställa upp på menlösa slagsmål bara för att man inte är rädd för att dö.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback