Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-25, 17:30
  #49
Medlem
heiss avatar
Det är ju en skitlön du har oavsett, 18k brutto någonstans. sök annat.
Citera
2014-10-25, 17:37
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Välkommen till Sverige. Här går det inte att bli rik på arbete. Vägarna till förmögenhet är Sosse-pamp så man hamnar i konstiga styrelser (SVT, Riksbyggen eller liknande), tur med fastighetsaffärer (det tåget har nog gått), eller möjligen styrelse i de större aktiebolagen.

Altså, tur eller möjlighet att sno av ett stort kollektivs pengar.

Vad tjänar du då föresten innan skatt? Låter ju som en ok lön. Du fattar att när folk säger vad de tjänar på Flashback så blåljuger de?


För oss utan arv att vänta är det spaaaara som gäller.



Ta en funderare på detta nästa gång du går i röstar. Nu ska vi i landsort sponsra Stockholmarnas turism o fritidsaktiviteter. Skoj va? (Tänker på gratis statliga museer).

Det finns ingen som blir rik på sitt arbete utan att åtminstone 20 ska tjäna rikligt jävla dåligt också. Med minimala medel kommer fattigdomsrelaterade problem såsom våld, stölder och inbrott. Tänk på det nästa gång du önskar rejäla inkomstklyftor.
Citera
2014-10-25, 17:56
  #51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Det är ju en skitlön du har oavsett, 18k brutto någonstans. sök annat.
snarare 20
Citera
2014-10-25, 18:18
  #52
Medlem
Du vill väl ha 25.000 efter skatt och jobba 6h om dagen 4 dagar i veckan också va? Kom ner på jorden, sluta gapa eller säg upp dig. Bortskämda valp! Jag lovar dig att det står tusen och åter tusentals personer som skulle döda för att få ditt jobb, tyvärr.
Banta utgifterna, det är där man blir rik.
Citera
2014-10-25, 18:19
  #53
Medlem
bongiovis avatar
Vad du än gör så betala inte resan med ett lån. Har en god vän som har gjort det.. och det var inte kul att höra hans eviga gnäll i flera månader.
En resa ska betalas innan och inget annat.

Hoppas det löser sig för dig med det övriga. Men 14k efter skatt känns väldigt lågt måste jag erkänna.
Citera
2014-10-25, 18:23
  #54
Medlem
Det är bara att söka nytt jobb

Började med slavgöra efter min examen med 110:- h via bemanningsföretag fick springa runt och installera datorer kändes efter tre års studier.

Sökte nytt jobb under tiden och fick ett annat med lite bättre lön men där jag fick lära mig betydligt mer och idag 7år senare och x antal jobb byten tjänar jag dubbelt upp mot för 7 år sedan.

Hade jag bara knallat kvar på första skitjobbet hade jag väl haft 130:- h istället och inte lärt mig ett skit.
Citera
2014-10-25, 18:24
  #55
Medlem
Om ingen blir rik i Sverige pga att vi har så hög skatt, hur kan vi då ha så höglevnadsstandard? Jo, för att skatten kommer tillbaka - i annan form! Folk verkar glömma bort det.
Citera
2014-10-25, 18:28
  #56
Medlem
Psykosams avatar
TS är fan sjuk i huvudet. Han arbetar på bemanning och får ut 14k netto alltså runt 17,5-18 brutto ( med jobbskatteavdrag ) för oerhört simpla arbetsuppgifter. Vi snackar om support här av den simplaste form. Och det värsta är att han kommer eventuellt erbjudas fast anställning med 1-2 tusen till i lön! Alltså runt 15-16 netto eller 20-21 brutto.

Har du fel i skallen TS? med dina arbetsuppgifter och din utbytbarhet förtjänar du inte mer än 20k i månaden. Det är en standardlön för dina arbetsuppgifter. Du borde vidareutbilda dig till t.ex IT-tekniker och då får du kanske till slut upp mot 30k i månaden.
Citera
2014-10-25, 19:06
  #57
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mdealer
Om ingen blir rik i Sverige pga att vi har så hög skatt, hur kan vi då ha så höglevnadsstandard? Jo, för att skatten kommer tillbaka - i annan form! Folk verkar glömma bort det.

Får ju likt förbannat betala hutlösa summor för all form av vård och omsorg. Knappt så man har råd att gå till tandläkaren. Får man tillbaka det när man blir pensionär? Om jag läser alla nyheter och lyssnar på de äldre upplever många att de lever i en jävla skitsoppa.

Vad fan får man tillbaka? Att ens barn får gratis skolgång?

Citat:
Ursprungligen postat av Psykosam
TS är fan sjuk i huvudet. Han arbetar på bemanning och får ut 14k netto alltså runt 17,5-18 brutto ( med jobbskatteavdrag ) för oerhört simpla arbetsuppgifter. Vi snackar om support här av den simplaste form. Och det värsta är att han kommer eventuellt erbjudas fast anställning med 1-2 tusen till i lön! Alltså runt 15-16 netto eller 20-21 brutto.

Har du fel i skallen TS? med dina arbetsuppgifter och din utbytbarhet förtjänar du inte mer än 20k i månaden. Det är en standardlön för dina arbetsuppgifter. Du borde vidareutbilda dig till t.ex IT-tekniker och då får du kanske till slut upp mot 30k i månaden.

Precis.
Citera
2014-10-25, 19:18
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Får ju likt förbannat betala hutlösa summor för all form av vård och omsorg. Knappt så man har råd att gå till tandläkaren. Får man tillbaka det när man blir pensionär? Om jag läser alla nyheter och lyssnar på de äldre upplever många att de lever i en jävla skitsoppa.

Vad fan får man tillbaka? Att ens barn får gratis skolgång?



Precis.

Vad pratar du om? Betalar du hutlösa summor för vård och omsorg? Please tell me vad du betalar för då, och då menar jag INTE tandläkaravgifter, då detta inte inkluderas i skatterna på samma sätt som allt annat.
Citera
2014-10-25, 19:21
  #59
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraxel
Vad pratar du om? Betalar du hutlösa summor för vård och omsorg? Please tell me vad du betalar för då, och då menar jag INTE tandläkaravgifter, då detta inte inkluderas i skatterna på samma sätt som allt annat.

Med vård och omsorg menar jag sjukvård. Vad jag har att göra på sjukhuset är varken ditt eller Flashbacks ensak.

Detta är lite OT va?
__________________
Senast redigerad av svampdamp 2014-10-25 kl. 19:27.
Citera
2014-10-25, 19:23
  #60
Medlem
Vi betalar en ingångslön på ca 20-24k beroende på erfarenhet för "helpdesk" jobb som vi kallar det. Alltså klientinstallation, klientsupport och allmänna IT-sysslor. Sedan kan du räkna med 1-2k per år beroende på vilken väg du väljer att ta i företaget. Programmerare har vi ingångslöner på 32-40k beroende på utbildning/erfarenhet.

Det här är dock i Stockholmsområdet så får antagligen dra bort några tusenlappar om du inte bor här. Bor du utanför Stockholm så är din lön inte helt åt skogen skulle jag påstå, men känns snäppet under.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback