Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-10-30, 23:11
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag ska säga så här. Nederländerna ska betala 600 miljoner euro till EU. Det bor under 17 miljoner invånare där. Storbritannien ska betala 2,1 miljarder euro till EU (ca 3,5 gång mer) och det bor ca 61 miljoner där. Man tycker ju att holländarna borde skrika minst lika mycket men jag har följt snacket i Holland och det är inte ens i närheten samma hysteri. Samtidigt kommer Tyskland och Frankrike gå lite plus och Sverige och Polen någon miljard plus. Men ingen tvingade britterna att gå med 1973. Alltså jag hatar EU men sluta böla och gör något åt saken. Hota med att gå ur EU precis som Grekland hotar att gå ut ur Nato. Cameron är en NWO-schill som lyder order och spelar för galleriet. Den mannen, om han en är en man, är inte ärlig. Ni britter här, gör någonting åt honom och situationen. Sitt inte bara stilla!

Förtydligande till ditt inlägg;
Sverige går inte plus på EU iom denna justering.
Våra mångmiljard-utgifter till EU kommer däremot att justeras ned något.
Citera
2014-10-30, 23:14
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Tyskland och Frankrike är nettobidragare, inte nettomottgare, så de går inte på plus med EU (på pappret).

"På pappret".
Vänligen förtydliga.
Citera
2014-11-07, 19:12
  #27
Medlem
Storbritannien verkar få anstånd med betalningen till nästa år och samtidigt ryktas det att beloppet kommer att bli lägre.

Britter tros få anstånd med EU-nota
http://www.svt.se/nyheter/varlden/br...nd-med-eu-nota

Vem vann, Cameron eller Merkel? Eller är det här bara ännu en händelse i mängden för att hålla ihop EU?
Citera
2014-11-07, 19:47
  #28
Medlem
Om britterna få anstånd och sverige måste vänta för att få pengar borde vi också kunna få anstånd med att betala in medlemsavgift. Varför ska britterna få anstånd men inte Sverige?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback