Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-24, 07:54
  #1
Medlem
mmas avatar
Lite band klara!

http://www.arbetarbladet.se/noje/mus...l-getaway-2015

Citat:

Rob Zombie, Accept och Einstürzende Neubauten. Arbetarbladet avslöjar de allra första bokningarna till Getaway Rock Festival 2015.

Fjolårets upplaga av Getaway Rock Festival präglades av sena bokningar och oklara besked. Därför är det glada nyheter för många trogna besökare att hårdrocksfestivalen redan nu presenterar de åtta första bokningarna till nästa års festival. Rob Zombie, som spelade på Sweden Rock förra året, är ett av huvudnamnen liksom Accept, som med karismatiske Udo Dirkschneider i spetsen tar en plats på den största scenen vid Gasklockorna. Albumaktuella Hammerfall finns med på listan och så gör också industribandet Einstürzende Neubauten som inte har spelat i Sverige sedan 2008. Bandet släpper sitt nya album "Lament" i november.

Ingen black metal? Jodå. Anaal Nathrakh och Dark Funeral representerar det mörka gardet i den första portionen band.

Även Graveyard och Transport League kommer till Getaway Rock Festival 2015.

Grymt med Anaal!!!

Bra och blandad start!
Citera
2014-10-24, 08:21
  #2
Medlem
SkepticalHippos avatar
Stark start! Kunde inte åka på Getaway i år så det är roligt att jag får en ny chans att se Rob Zombie. Det ska bli intressant att se vilka fler som trillar in under det kommande året, blir det ens delvis lika bra som 2013 så är det givet att jag åker dit.

Det får ju gärna bli bättre väder än då dock, regnade fan bort.
Citera
2014-10-24, 08:45
  #3
Medlem
charlesmonroes avatar
Härligt med Rob Zombie! Hoppas vi slipper Volbeat och regnet nästa år bara
Citera
2014-10-24, 10:49
  #4
Medlem
Huntards avatar
Riktigt fett släpp! Både Einstürzende Neubauten och Rob Zombie gör ju resan lockande redan nu
Citera
2014-10-24, 10:49
  #5
Medlem
von_Ss avatar
Anaal Nathrakh! Jag har väntat 10 år på att få se dessa. Absolut min drömbokning nummer 1. Ljuvligt!
Citera
2014-10-24, 11:37
  #6
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Einstürzende Neubauten!?!?!? Jävligt imponerande bokning! Anaal Nathrakh är smutt det med, hoppas på fler klassbokningar.
Citera
2014-10-24, 12:54
  #7
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Einstürzende Neubauten!?!?!? Jävligt imponerande bokning! Anaal Nathrakh är smutt det med, hoppas på fler klassbokningar.

Ser att folk är rejält pepp inför det där tyska bandet, har själv aldrig hört talas om det och efter lyssning på spotify så står jag fortfarande verkligen helt frågande vad grejen är?

Däremot är jag så jävla pepp inför Anaal Nathrakh så det finns inte! Kontrollerat chaos!
Citera
2014-10-24, 13:39
  #8
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Ser att folk är rejält pepp inför det där tyska bandet, har själv aldrig hört talas om det och efter lyssning på spotify så står jag fortfarande verkligen helt frågande vad grejen är?

Däremot är jag så jävla pepp inför Anaal Nathrakh så det finns inte! Kontrollerat chaos!

Det är ett udda band som verkligen inte faller alla i smaken, tror att dom kommer vara jävligt malplacerade på Getaway. Det är svårt att beskriva deras musik, men wikipedias beskrivning kommer väl närmast till hands och lyder "dark ambient, industrial, avant-garde och experimental rock". Banbrytande skev 80-talsoväsen som gjort avtryck hos många artister. Vet att Henry Rollins, Al Jourgensen och Joakim Thåström alla har tatuerat in deras logga på kroppen.

Men gillar man t.ex Ministry så är det lätt att höra vissa likheter.
Citera
2014-10-24, 16:18
  #9
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Schysst med sepultura och Rob Zombie
Citera
2014-10-25, 09:21
  #10
Medlem
crusherzs avatar
Härligt.
Rob Zombie, Accept och Sepultura är tre mycket, för mig, bra bokningar. De övriga banden har jag inte direkt hört förut, blir till att lyssna in sig lite.
Citera
2014-10-25, 12:32
  #11
Medlem
Huntards avatar
Ni som verkar taggade på Sepultura, varför det? Är det fortfarande något att hänga i granen? Är inte det ett blekt coverband utan Cavalera?

Har faktiskt ingen koll, därav skepticismen. På tal om Cavalera, vore riktigt grymt med Soulfly på Getaway.
Citera
2014-10-25, 12:59
  #12
Medlem
Einsturzende Neubauten är nog med skäl för mig att köpa biljett. Fy fan vilken grym bokning!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback