2014-10-24, 01:42
Medlem
AnZienTs avatar
Hej. Tänkte försöka få lite liv i en något åldrad PC.

Specsen ser ut som så :

AMD Phenom II X4 955 3,2ghz Processor
Nvidia Geforce GTX 460 1gb
8GB RAM
M4A785TD-M EVO Moderkort
500W nätagg

Funderar nu på att köpa ett nytt grafikkort. Tänkte mig i prisklassen 1500-2000kr, men kommer processorn likförbannat att flaskhalsa för mig?

Har inte råd för tillfället med ny processor och moderkort, så finns det hopp om livet? Och vad skulle rekommenderas?
Citera
2014-10-24, 05:42
Medlem
anonymnoss avatar
ganska säker på att du kommer märka skillnad.. hur stor skillnad är dock oklart.. sök efter prestandatester på nätet..? fick iaf ett infall i julas o köpte ett nytt gfxkort till en 2 år gammal dator o blev sanslöst nöjd.. flera spel kändes som helt nya med högre grafikinställningar o fps.. skillnaden beror delvis på hur stort kliv uppåt i generation du gör jämfört med vad du har just nu.. lycka till
Citera
2014-10-24, 10:22
Medlem
Goesta37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnZienT
Hej. Tänkte försöka få lite liv i en något åldrad PC.

Specsen ser ut som så :

AMD Phenom II X4 955 3,2ghz Processor
Nvidia Geforce GTX 460 1gb
8GB RAM
M4A785TD-M EVO Moderkort
500W nätagg

Funderar nu på att köpa ett nytt grafikkort. Tänkte mig i prisklassen 1500-2000kr, men kommer processorn likförbannat att flaskhalsa för mig?

Har inte råd för tillfället med ny processor och moderkort, så finns det hopp om livet? Och vad skulle rekommenderas?

Min personliga rekommendation är att du kikar på antingen ett AMD 270/X eller ett Geforce 760 , Kan bli lite problem att lira lite senare spel med din processor då den inte kommer orka med allting men du skulle ju kunna uppgradera den senare ELLER så väntar du och sparar pengarna och köper en fet processor och ett fett grafik kort senare istället !
lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in